تاریخ انتشارجمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۴۵۲۴۱۶
ابزارهای مختلفی برای ثابت کردن قطعات در تابلو برق استفاده می شود. با توجه به اینکه تابلو برق دارای قطعات مختلف است پس از نصب و استقرار قطعات در تابلو برق نیاز به ثابت کردن آن‌ها است.
۰
plusresetminus
بهترین ابزار برای ثابت کردن قطعات در تابلو برق
به گزارش بلاغ، ابزارهای مختلفی برای ثابت کردن قطعات در تابلو برق استفاده می شود. با توجه به اینکه تابلو برق دارای قطعات مختلف است پس از نصب و استقرار قطعات در تابلو برق نیاز به ثابت کردن آن‌ها است.
 از جمله وسایلی که برای ثابت کردن قطعات در تابلو برق استفاده می شود می توان به گلند یا رابط کابل و بست انتهایی و پیچ‌های فیکسری اشاره نمود.
بهترین ابزار برای ثابت کردن قطعات در تابلو برق با توجه به نوع قطعه الکتریکی و مکانیکی متفاوت است و در مواقع مختلف می توان از هر یک استفاده نمود. به طور مثال برای ثابت کردن قطعاتی مانند کلید کنتاکتور در تابلو برق ابتدا محل قرار گیری را مشخص نموده و سپس با کمک پیچ فیکسری و دریل این قطعه در محل مورد نظر ثابت می شود.
کیفیت تجهیزات درون تابلو برق بستگی به برند و کیفیت ساخت آن‌ها دارد. تجهیزات در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند و با توجه به نیاز کار انتخاب می گردند. لذا اشنایی با تجهیزات و میزان مقاومت و توان فنی آن ها باعث انتخاب درست می شود. با توجه به اینکه تجهیزات تابلو برق انواع مختلف دارند مشاوره با کارشناس اهمیت به سزایی دارد
تابلو برق یک محفظه برای نصب و سیم بندی تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی است که کلیدها و قطعات کنترلی و حفاظتی و لوازم نمایشگر روی آن نصب می‌شوند. همچنین تابلوهای برق جهت جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربرانِ تجهیزات و حفاظت تجهیزات در برابر عوامل محیطی استفاده می‌شوند. (منبع: ویکی پدیا)
 

تابلو برق و تجهیزات درون تابلو برق

تابلو برق دارای قطعات الکتریکی و مکانیکی مختلفی می باشد. از مهم ترین تجهیزات الکتریکی محسوب می شود که وظیفه کنترل تجهیزات و نظم دادن و نگهداری از آن‌ها را بر عهده دارد. داخل هر تابلو برق یک سینی‌ وجود دارد که قطعات روی آن قرار می گیرد و در نهایت از طریق کابل به یکدیگر متصل  می شوند.
روی سینی کابل ریل‌ مینیاتوری قرار می گیرد و به صورت موازی نصب می شود. تابلو برق در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می شود و دارای ساختارهای مختلف است.
تابلو برق به صورت ایستاده و دیواری وجود دارد. برای انتخاب تابلو برق مناسب نیازسنجی پروژه و نوع تجهیزاتی که استفاده می شود از اهمیت بسزایی برخوردار است. جنس تابلو برق ممکن است از فولاد ضد زنگ و یا از پلاستیک باشد. محیط کار و شرایط فضای بسته و فضای باز باعث می شود دقت در انتخاب جنس ساخت و بدنه تابلو برق افزایش یابد. تابلو برق‌ها دارای مقاومت بالایی هستند و برخی به صورت ضد اب و برخی به صورت ضد حریق ارائه می شوند.
 تجهیزات درون تابلو برق با توجه به نیازهای پروژه و محیط کار متفاوت است اما در کل مجموعه قطعاتی که می تواند داخل آن جای گیرد شامل موارد زیر است:
  • بی متال
    کلید حرارتی
    فیوز مینیاتوری
    کلید هوایی
    کلید اتوماتیک
    کنتاکتور خازنی
  • کنترل فاز
    رگولاتور خازنی
    شستی و کلید چراغ سیگنال
    ترمینال ریلی
    مقره

معرفی ریل مینیاتوری  و کاربرد ریل مینیاتوری

ریل تابلویی که در اصطلاح ریل مینیاتوری خوانده می شود دارای سه نوع بارگذاری است:
  • بارگذاری سبک
    بارگذاری سنگین
ریل مینیاتوری از جنس استیل و استیل ضد زنگ و استیل روکش شده با ورق گالوانیزه، پلاستیک و آلومینیوم تهیه شده است. ریل مینیاتوری دارای سوراخ‌های مختلف است که می توان روی سینی تابلو برق نصب نمود و با استفاده از میخ و پرچ روی آن ثابت می شود.
 مهم ترین کاربرد آن در تابلو برق برای ثابت نگه داشتن باکس‌های فیوز و جعبه تقسیم است. ریل مینیاتوری از نظر شکل ظاهری به دو دسته C شکل و U شکل تقسیم می شود. مدل‌های سی شکل دارای عمق کم و عمق زیاد است و برای قرار گیری فیوز و کنتاکتور و تایمر و رله استفاده می شود.
مدل‌های ریل یو شکل برای قرار گیری ترمینیال‌های باکالیتی استفاده می شود.

کاربرد بست انتهایی

بست انتهایی مینیاتوری از تجهیزات مهم برای نصب و تثبیت تجهیزات و کابل‌ها است. بست انتهایی کابل از جمله قطعاتی است که از جنس پی وی سی تهیه شده و شکل مستطیلی دارد. مقاومت این بست‌ها بالا بوده و می تواند سیم‌ها را در مقابل اسیب‌های خارجی حفظ نماید. از بست انتهایی مینیاتوری جهت مسدود کردن انتهاب ترانک استفاده می شود.


 این محصول مانند دربی عمل می کند. بست انتهایی دارای انواع و اشکال مختلف است و مطابق با دکوراسیون و سایز ابزار مورد نیاز در برق کشی انتخاب می شوند.
 

خرید انواع ریل مینیاتوری و بست انتهایی

فروشگاه الکترومبنا از جمله فروشگاه‌های معتبر در زمینه ارائه و فروش انواع لوازم برق صنعتی است. برترین برندهای ایران از جمله برنا الکتریک، شیوا موج، صانت الکتریک و میکرومکس در این فروشگاه ارائه می شود. هدف ما ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات است. با بیش از 15 سال سابقه اماده ارائه بهترین محصولات هستیم. برای تهیه و خرید انواع تجهیزات برق صنعتی می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.
در فروشگاه الکترومبنا می توانید تمامی تجهیزات را مقایسه کنید. در این فروشگاه تمامی تجهیزات با برند های محبوب و با کیفیت وجود دارد. محصولات با گارانتی معتبر ارائه می شوند. به همین دلیل می توانید با اطمینان تمامی نیازهای پروژه را تهیه نمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷