کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاضی‌زاده هاشمی در گفتگوی تلویزیونی با مازندرانی ها.

اختیارات دولت به فرمانداران واگذار می‌شود/تغییر کاربری و ویلاسازی معضل جدی در مازندران

21 خرداد 1400 ساعت 18:30

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات دوره ریاست جمهوری گفت: اختیارات دولت به فرمانداران پاسخگو به مردم واگذار می‌شود.


به گزارش بلاغ، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی که از صدا و سیمای مرکز مازندران پخش شد، عدم کفایت درآمد برای معیشت، بیکاری و گرانی‌ها را از جمله دغدغه‌های چند ساله اعلام کرد و گفت" وقتی گام دوم با موضوع ایجاد تمدن اسلامی ایرانی توسط مقام معظم رهبری مطرح و این ماموریت به جوانان سپرده شد گام‌های جدی برای تحقق این امر برداشته و الگو‌هایی نیز طراحی شد.

وی با بیان اینکه مساله اصلی نوع حکمرانی و نگاه به مردم در اداره کشور است، افزود: اینکه مسئولان وکلای مردم هستند یا سرپرست آن‌ها از موضوعات جدی است که با توجه به عملکرد برخی از مسئولان نیاز به بازبینی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: متاسفانه برخی دولت‌ها به منافع ملت بی توجه و به منافع وابستگان قدرت توجه ویژه‌ای داشتند که در دولت سلام این روش اداره کشور بازبینی و مدل حکمرانی جدیدی متولد شد تا امور اداره کشور به مردم واگذار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات دوره ریاست جمهوری گفت: متاسفانه یک تهران درست و همه اختیارات کشور به پایتخت و با فاصله زیاد بین چند کلان شهر تقسیم شده است، اما در دولت سلام بجای اینکه یک پایتخت داشته باشیم همه ۴۸۵ شهرستان پایتخت خواهند بود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت اختیارت اجرایی خود را در حوزه تصدی گری و اجرا به فرمانداران تفویض می‌کند و فرمانداران باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: مسئولان در دولت سلام با نظر و پیشنهاد مردم و نخبگان استان انتخاب می‌شوند و اگر یک سوم از مردم همان استان از عملکرد مدیر ابراز تارضایتی کنند آن مدیر عزل خواهد شد.

وی اصلی‌ترین وظیفه مدیران را جلب رضایت مردم دانست و ادامه داد: یک سامانه الکترونیکی ایجاد کردیم که اگر یک سوم مردم استان از عملکرد یک مدیر استانی راضی نبودند آن مسئول عزل می‌شود و اگر میزان رضایت مندی مردم از یک مدیر بالا رفت آن مدیر قابلیت ارتقای شغلی پیدا می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روش‌هایی پیشرفته برای احراز هویت و صحت سنجی امضا‌ها نیز در این سامانه طراحی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام نظام انتصابات طراحی و انتخابات مدیران به استاندار واگذار می‌شود، گفت: برای انتخاب استانداران نیز یک نظام شایسته گزینی طراحی شده است که مدیران در یک شبکه شفاف توسط افراد معرفی و از آن‌ها آزمون گرفته می‌شود.

وی افزود: این آزمون‌های شامل آزمون هوش، هوش هیجانی، مشارکت جوبی و قاطعیت در تصمیم گیری است که فرد پس از این آزمون در یک دوره دو ماهه با برنامه‌های راهبردی دولت نیز باید آشنا شود و در نهایت نخبگان هر استان بین افرادی که صلاحیت دارند مدیران را انتخاب می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وظیفه اصلی استانداران و مدیران را حفظ و کسب رضایت مردم دانست و ادامه داد: دولت سلام دولت گفتگو و هدف اصلی کارگزاران حفظ حرمت مردم، پاسخگو بودن و تکریم ارباب رجوع است و هیچ تصمیمی بدون نظر مردم گرفته نخواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نظر مردم و نخبگان هر استان هم در عزل و هم در ارتقای مدیران مهم است و احکام مدیریتی این مدیران نیز سه تا چهار ساله خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل در حال حاضر این نیست که کدام جناح سرکار باشد، دعوای انتخاباتی سر این شده است که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر بیایند و بروند، ۲۷۵ اتوبوس مدیر بیایند و بروند.

وی افزود: هرچند بعضی مواقع این اتوبوس‌ها رنگشان را عوض می‌کنند و خود را در جناح‌های مختلف جا می‌زنند، اما مساله این آدم‌ها نیستند بلکه این افراد از این منظر که به مسایل اساسی توجه نمی‌کنند و حاشیه سازی می‌کنند مساله هستند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مازندران دیاری کهن با تاریخ هزاران ساله همواره پشتیبان اهل بیت بود و آزادی خواهی در ان رشد فراوان داشته است، گفت: همه مزیت‌هایی که در کشور وجود دارد در این استان هم وجود دارد.

وی افزود: استان‌های شمالی وسعت کشور هلند وهمان آب و هوا را دارند، اما هلند از صادرات محصولات کشاورزی سالانه ۸۰ میلیارد دلار درامد دارد پس مازندران هم می‌تواند با توجه به منابع آبی و اقلیمی همین اندازه درامد کسب کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید زمینه تحقق آن را فراهم کند، ادامه داد: مازندران با داشتن ذخیره‌های بی نظیر جنگلی و طبیعی می‌تواند وضعیت منحصربفردی در کشور داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی گردشگری طبیعی را هم از مزیت‌های مازندران دانست و گفت: مردم مازندران از توسعه گردشگری استقبال می‌کنند، اما هجوم مسافران به مازندران و علاقه به خرید ویلا، تملک و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، گرانی زمین و مسکن را در این استان بدنبال داشته و باعث شده است زندگی طبیعی در مازندرانی ار حالت عادی خارج شود.

وی شیوه قیمتگذاری محصولات کشاورزی مانند برنج را نیز از جمله دغدغه‌ها و ناراحتی کشاورزان دانست و ادامه داد: حجم زیادی از برنج همزمان با فصل برداشت وارد کشور می‌شود در حالیکه سه استان شمالی نیاز برنج کشور را می‌توانند تامین کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر کشاورزان شمالی مطمئن باشد که برنج وارد نمی‌شود و به کسب و کار آن‌ها لطمه نمی‌خورد کشت و کار را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه سرمایه گذاری صنعتی در مازندران به بهانه تاثیر فعالیت‌های صنعتی بر محیط زیست بخوبی عملیاتی نشده است، افزود: تکنولوزی‌های پاک و سبز سال‌ها است که در جهان وجود دارد و مازندران می‌تواند سرمایه گذاری فوق العاده‌ای در صنعت پاک داشته باشد.

وی گفت: صنایع نساجی از جمله صنایع قدیمی مازندران هستند که دولت باید با بازسازی ماشین آلات قدیمی و حمایت‌های مالی آن را پشتیبانی کند تا رشد جدی تری داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تعداد زیادی طرح‌های بهداشتی نیمه تمام در مازندران وجود دارد، ادامه داد: تراکم جمعیت در مازندران زیاد است و با بروز برخی بیماری‌های مسری شیوع آن نیز در این استان بیشتر خواهد بود به همین دلیل باید خدمات بهداشتی بیشتری به این استان داد و طرح‌های نیمه تمام بهداشتی را نیز تکمیل کرد.

قاضی‌زاده هاشمی دفن زباله‌ها را مشکل اساسی استان‌های شمالی کشور دانست و گفت: ساخت کارخانه‌های تفکیک زباله و زباله سوز باید به شکل جدی تری در این استان‌ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مازندران دروازه ورود ایران به پنج کشور ساحلی است، افزود: بسیاری از محصولات ایران مورد نیاز این کشور‌ها است که با توسعه تجارت در مازندران می‌توان به این مهم دست یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: دولت سلام به تمام اقوام، مذاهب و گروه‌های اجتماعی سلام می‌گوید و به تبارگرایی، سیاست زدگی، حاشیه سازی و بی توجه به مردم نیز یک والسلام خواهد گفت و خود را وقف می‌کند که مجاهدانه و شبانه روزی تلاش کند تا ایران به نقطه متعالی که شایسته آن است برسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452392

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/452392/اختیارات-دولت-فرمانداران-واگذار-می-شود-تغییر-کاربری-ویلاسازی-معضل-جدی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com