در مناظرات انتقادها و حرف‌های درست را می‌پذیریم اما زمانی که این حرف‌ها به سمت نیش و کنایه و توهین کشیده شود دیگر صلاح نیست، بهترین انتقاد، انتقادی است که فرد از خود داشته باشد، بعضی از نامزدها طوری رفتار می‌کنند که گویی تسویه حساب‌های شخصی دارند که این مسائل منفی اصلاً درست نیست زیرا مناظره میدان جنگ و مبارزه نیست و در واقع باید کنار گذاشته شود.
۰
plusresetminus
حاشیه‌سازی‌ها و رقیب‌تراشی‌ها در مناظرات اتفاق نادرستی است/ ما محرومیت‌زدایی می‌خواهیم نه محرومیت‌زایی
به گزراش بلاغ به نقل از پیک نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر خاطرنشان کرد: این بانو به خاطر محبتی که نسبت به برادرش داشت وارد ایران شد تا به زیارت برادرش برود ولی در بین راه در ساوه بیمار شد و در شهر قم بعد از چند روز وفات یافت.

وی یکی از مشکلات اصلی هر خانواده را کمبود و یا نبودن مهر و محبت از پدر و مادر به فرزندان دانست و افزود: ضربه‌های مهلک و خطرناکی از بابت این کمبود عاطفه به فرزندان می‌رسد مثلاً پدر و مادری از هم جدا می‌شوند و فرزندان درب‌های عاطفی عمیقی می‌خورند.

امام جمعه نکا پسران با ادب و دختران باحیا را زینت هر خانواده دانست و بیان کرد: بزرگترین هدیه‌ای که پدران و مادران به فرزندان خود می‌دهند تربیت، ادب خوب و اسلامی است زیرا خیر ادب خوب فرزندان به خود پدر و مادر خواهد رسید.

این مسئول پدر و مادر را شریک گناهان فرزندان از تربیت ناصحیح خود خواند و تصریح کرد: سوء تربیت خانواده‌ها در سنین پایین باعث می‌شود فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی دچار اشتباهات شوند که پدر و مادر نیز ناخودآگاه در آن سهیم هستند پس گناه این فرزندان به پای خانواده‌ها نیز نوشته می‌شود.
 
* لزوم حفظ حرمت امامزاده‌ها
محمدی لائینی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اذعان کرد: یکی از افتخارات بزرگ ایران این است که این مملکت مملو امامزادگان معتبر و غیرمعتبر است که حدود ۵ تا ۸ هزار امامزاده می‌باشد.
وی افزود: در شهرستان نکا از پای کوه تا سواحل دریا حدود ۶۴ امامزاده داریم که این امامزاده‌ها مکانی برای دعا، راز و نیاز و در واقع آرامش افراد است.
امام جمعه نکا با اشاره به اینکه باید حرمت امامزاده‌ها را نگه داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد را می‌بینیم که به امامزاده‌ها می‌روند و بی‌توجه به امامزاده در حال استعمال دخانیات و خوردن کباب هستند بدون اینکه احترامی به امامزاده قائل شوند و حتی برای زیارت بروند.
 
* کاندیداها انتقاد را از خود شروع کنند
این مسئول اتفاقات حاشیه مناظرات را ناخوشایند برشمرد و گفت: اصل فلسفه مناظره این است که کاندیدا دیدگاه خود را مطرح کند و طرح‌وبرنامه خود برای آینده در جهت تقویت بنیه دفاعی، اقتصادی و فرهنگی مملکت را به مردم ارائه دهد.
محمدی این حاشیه‌سازی‌ها و رقیب‌تراشی‌ها در مناظرات را اتفاق نادرستی دانست و ادامه داد: بعضی از نامزدها طوری رفتار می‌کنند که گویی تسویه حساب‌های شخصی دارند که این مسائل منفی اصلاً درست نیست زیرا مناظره میدان جنگ و مبارزه نیست و در واقع باید کنار گذاشته شود.
وی ادامه داد: در مناظرات انتقادها و حرف‌های درست را می‌پذیریم اما زمانی که این حرف‌ها به سمت نیش و کنایه و توهین کشیده شود دیگر صلاح نیست، بهترین انتقاد، انتقادی است که فرد از خود داشته باشد.
 
* اکثریت مفسدین درس کلاسیک خوانده‌اند
امام جمعه نکا با اشاره به نامزدی که به رقیب خود گفت درس کلاسیک نخوانده‌ای بیان کرد: با احترام به شخصیت این کاندیدا باید عرض کنم این جملات در خور شأن فردی که می‌خواهد در آینده رئیس‌جمهور شود نیست و کاندیداها باید از جملات اینچنینی دوری کنند.
این مسئول ایراداتی را به جمله درس کلاسیک نخوانده‌ای وارد کرد که بدین شرح است: اول اینکه اکثر فسادها، قاچاق‌ها و اختلاس‌ها در سرتاسر دنیا توسط افرادی که تحصیلات آنچنانی داشتند انجام شده و دوم اینکه بسیار ثابت شده که با دانش کم می‌شود کارهای بزرگ انجام داد چراکه خدمت به مردم عقل و تجربه می‌خواهد که این با دانش کم هم اتفاق می‌افتد.
وی سومین اشکال این جمله را توهین به حوزه دانست و تصریح کرد: یعنی افرادی که در حوزه علم فقه، فلسفه، اصول و تمامی علوم دیگری را که می‌خوانند با سواد نیستند و فقط افرادی که در سطح کلاسیک درس خواندند باسواد به حساب می‌آیند؟
 
* درس کلاسیک نخوانده‌ای که دنیا را به لرزه انداخت
محمدی لائینی با اشاره به اینکه امام خمینی درس نخوانده بود گفت: کسی که ارکان حکومتی و سیاسی دنیا را به لرزه در آورد درس کلاسیک نخوانده و درس حوزه خوانده بود و برای خدمت به مردم و اطاعت از ولایت فقیه کافیست.
وی در ادامه اذعان کرد: ما محرومیت‌زدایی می‌خواهیم نه محرومیت‌زایی، در واقع کسانی که درس کلاسیک خواندند بیشتر از محرومیت‌زدایی محرومیت‌زایی می‌کنند.
امام جمعه نکا در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: بزرگان ما کمتر اشتباه می‌کنند ولی زمانی که اشتباه کنند اشتباهاتشان بزرگ است و انشاالله خداوند ما را از همه اشتباهات نجات دهد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲