توسط برخی واردکنندگان رخ می‌دهد

فروش لاستیک دولتی به نرخ آزاد!

تاریخ انتشارجمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۵۲۳۷۹
دبیر انجمن واردکنندگان تایر گفت: برخی در سامانه جامع تجارت، تایر وارداتی را بر اساس دلار4200 تومانی و برخی با نرخ نیمایی می‌فروشند که همین روال باعث لابی‌بازی شده است.
۰
plusresetminus
فروش لاستیک دولتی به نرخ آزاد!

به گزارش بلاغ، سید محمد میرعابدینی در خصوص نحوه فروش لاستیک در سامانه جامع تجارت به نرخ دولتی، اظهار داشت: سال گذشته مقداری ارز دولتی (4200 تومانی) به تجار دادند تا لاستیک را به نرخ دولتی وارد کنند و سامانه جامع تجارت هم مکلف بود این کالا را به نرخ دولتی به فروش برساند. 

وی افزود: پس از آن، فروش و عرضه این دسته از لاستیک‌ها با موانعی مواجه شد. بر این اساس افرادی که کالا را با نرخ دولتی وارد کرده‌اند، باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند که برخی تجار معمولی این کار را کردند. در این بین، لابی‌های زیادی رخ داده که از همین روال گله‌مند هستیم. برخی در این سامانه بر اساس دلار4200 تومانی و برخی با دلار نیمایی لاستیک می‌فروشند که همین روال باعث لابی‌بازی شده است.

همچنین مصطفی تنها؛ سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور در این مورد با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای فروش تایر در بورس کالا، اظهار داشت: به تازگی برای شفاف‌سازی قیمت تایر، طرح عرضه لاستیک در بورس کالا را مطرح کرده‌اند و در حال حاضر یکی از شرکت‌ها اقدام به عرضه لاستیک در بورس کرده است که اگر نتیجه دهد، این روند را برای سایر شرکت‌ها ادامه خواهیم داد. ضمن اینکه با وجود افزایش تولید لاستیک نسبت به سال گذشته که در شرایط تحریم صورت گرفته اما قیمت لاستیک افزایش می‌یابد.

وی افزود: همه شرکت‌ها به دنبال این هستند که تولید تایر را افزایش دهند و می‌توان گفت که در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات قابل توجهی در تولید و توسعه صنعت تایر کشور خواهیم بود.
همچنین جمشیدی؛ مجری طرح توزیع سیستمی تایر نیز در خصوص برنامه‌ریزی برای ساماندهی به بازار تایر گفت: تمام خرید و فروش لاستیک در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود تا بتوانیم بر کالا تا زمانی که به دست خرده فروش می‌رسد، نظارت داشته باشیم. ‌برای عرضه و تقاضای تایر خودرو‌های سنگین هیچ مشکلی وجود ندارد اما برای خودرو‌های سواری هنوز مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴