تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۵۲۳۶۱
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، دچار رانت خواهیم شد و ما شاهد قیمت چند برابری بویم که نوک مشکل به سمت مرغدار گرفته شد.
۰
plusresetminus
نظارت، چالش این روزهای پیش روی تولیدکنندگان/قیمت‌گذاری دستوری مشکل را بیشتر می‌کند
به گزارش بلاغ، رضا حاجی پور در همایش چالش ها و فرصت های صنعت مرغداری و نقشه راه صنعت طیور در دولت سیزدهم که در دانشگاه آیت الله آملی برگزار شد، با اشاره به تعطیلی بیش از ۴۰۰ واحد سنتی در مازندران اظهار کرد: در امر نظارتی مشکل وجود دارد و همین باعث شده است که تولیدکننده گان دچار چالش شوند، در بحث نظارتی باید در کنار تولیدکنندگان باشد و دستگاههای نظارتی را مجاب کنیم به نیاز تولیدکننده بپردازد.

وی با بیان اینکه مجلس باید در کنار تولیدکنندگان باشند، عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دوره جدید نمایندگان مجلس کارگروه های مختلفی در حوزه و بخش های مختلفی از صنعت، کشاورزی، دام و طیور، مسائل عدیده کشور تشکیل شده تا به بررسی مشکلات این حوزه ها به منظور مطالبه گری پرداخته شود.

حاجی پور آمل را در بخش صنعت طیور رتبه اول مازندران دانست و اظهار کرد: این استان در کشور جایگاه نخست صنعت طیور قرار دارد، اما با این وجود جایگاه صنعت طیور در دولت با تصمیم‌گیری‌هایی بیشترین فشار به عرصه طیور وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان در کار خود مهندسی دارند و آن تولیدی که در زنجیره غذایی مطرح می‌کنند مهندسی شده است و بر اساس کارشناسی نمی‌توانند خارج از آن تصمیم گیری به ازیاد تولید بپردازند.

داوودی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مازندران در ادامه نخستین چالش این صنعت را توزیع ناکارامد نهادها خواند و تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری، انحصار در واردات نهادها، توزیع ناکارامد نهادها  از دیگر مشکلات صنعت طیور است.

وی با بیان اینکه دردسرهای مرغدار با شروع پروسه جوجه ریزی آغاز می شود، عنوان کرد: از بروکراسی های اداری، ثبت نام در سامانه ، خرید نهادها، مشکل پ کمیت و کیفیت نهادها و مسائل کم فروشی و بارگیری کهمشکل ده تا ۱۵ درصد سهمیه به مرغدار می رسد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مازندران  ادامه داد: در کیفیت هم بعضا نهادهای که کیفیت لازم ندارند در پرورش بیمار می شوند و مرغدار دچار چالش می شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را قیمت دستوری دانست و خاطرنشان کرد: وقتی توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، دچار رانت خواهیم شد و ما شاهد قیمت چند برابری بویم که نوک مشکل به سمت مرغدار گرفته شد.

داوودی از دیگر مشکلات مرغداران  گفت: در خصوص کرایه ها بایدهزینه بیشتر چیزی که مصوب شده می گیرند که به مرغدار تحمیل می شود.
وی تصریح کرد: چالش دیگر انحصار در واردات نهادهای دامی است که تحریم، ترخصی نهادها در گمرک و.. بهانه می کنند تا قیمت را افزایش دهد، ضعف در خدمات بازرگانی نیز از مشکلاتی است که تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.

داوودی عدم هم سویی تولید، تامین و عرضه مرغ از سوی چند دستگاه را به ضرر صنعت طیور دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که در ظرفچند روز چند بار قیمت ها مصوب شد، نهادها باید تعدد تصمیمات انی و لحظه ای تولید کنندگان را دچار تزلزل می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴