کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وام ساخت مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان شد

تسنیم , 19 خرداد 1400 ساعت 17:33

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.


به گزارش بلاغ، حمیدرضا سهرابی درباره وام مسکن روستایی تصریح کرد:‌ سقف وام بهسازی مسکن روستایی 50 میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیئت دولت به 100 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان این‌که کارمزد این وام پنج درصد است، افزود: بازپرداخت وام 100 میلیون تومانی 20 ساله است. ضمن اینکه آئین‌نامه نحوه ‌توزیع بانکی و استانی این وام با همکاری بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده است.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:‌ متقضایان دریافت این وام از حدود 20 روز دیگر می‌توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن استانی تشکیل پرونده بدهند.

گفتنی است، با توجه به اظهارات مقام مسئول بنیاد مسکن میزان قسط ماهانه وام 100 میلیون تومانی 659 هزار تومان است و در مجموع سود این وام 58 میلیون و 380 هزار تومان خواهد بود.

همچنین به گزارش ایسنا، سید البرز حسینی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه و حمایت از کشاورزان گفت: با توجه به کم‌آبی‌های‌ اخیر، هرچه زودتر فکری برای استمهال وام‌های کشاورزی بشود.

وی در جریان بررسی جزییات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در اخطاری با استناد به بند ۹ اصل ۴۹ قانون اساسی، تصریح کرد: ۹۰ درصد معیشت و ارتباط روستائیان از طریق کشاورزی و دامداری تامین می‌شود که کاهش بارندگی‌های اخیر، کشاورزان و دامداران را  متضرر‌کرده است. نماینده خدابنده در مجلس با تأکید بر لزوم حمایت وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان به‌خصوص دیم‌کاران، افزود: باید هرچه زودتر فکری برای استمهال وام‌های کشاورزی بشود چون وضعیت کم‌آبی به‌گونه‌ای است که کشاورزان و دامداران را در معرض خطر قرار داده و آنها حتی نمی‌توانند آنچه را کاشته‌اند برداشت کنند.


کد مطلب: 452346

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/452346/وام-ساخت-مسکن-روستایی-۱۰۰-میلیون-تومان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com