تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۵۲۳۴۳
مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت سه مرکز کودکان خیابانی و کار در شهرهای ساری و آمل خبر داد و گفت: وجود 34 منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار در مازندران، باعث رشد آمار کودکان کار خیابان در استان مازندران شده است.
۰
plusresetminus
34 منطقه حاشیه‌نشین مازندران علت اصلی آمار رشد کودکان کار
به گزارش بلاغ؛ فرزاد گوهردهی در جلسه حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان با محوریت اجرای طرح دوستدار کودک اظهار کرد: سازمان بهزیستی براساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود از سال 78 فعالیت خود را در زمینه ساماندهی و توانمندسازی کودکان خیابانی و کار آغاز کرد و در طول این سال‌ها به ابعاد کمی و کیفی این خدمات افزوده است.

وی به فعالیت های بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان اشاره کرد و افزود: سوادآموزی کودک و خانواده، حرفه آموزی کودک یا خانواده، اشتغال از طریق حرفه آموزی کودک و خانواده، اشتغال بدون حرفه آموزی، برقراری مستمری ، اردوی فرهنگی تفریحی ، اخذ شناسنامه، اخذ دفترچه بیمه، کلاس های فرهنگی یا ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کودکان کار است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه درحال حاضر سه مرکز کودکان خیابانی و کار در شهرهای ساری و آمل فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و 18 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر استان فعالیت می‌کنند که دو پایگاه دیگر نیز تا آخر امسال راه اندازی می‌شود.

گوهردهی به مناطق حاشیه نشین مازندران اشاره کرد و ادامه داد: ویژگی‌های اقلیمی و موهبت‌های طبیعی از یک سو و وجود تعداد 34 منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار از سوی دیگر، باعث رشد آمار کودکان کار خیابان در استان مازندران شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 287 کودک کار شناسایی شدند که بهزیستی مازندران خدمات حمایتی، اجتماعی و روانی را به آنان ارائه داده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران کودکان کار و خیابانی را یکی از چالش‌های جوامع امروزی برشمرد و گفت: کار کودک موجب باز ماندن این کودکان از روند رشد و شکوفایی طبیعی می‌شود و در سال های آتی نیز آسیب‌ها و نا امنی اجتماعی  در جامعه را به همراه دارد.

گوهردهی خواستار توجه جدی همه نهادها و سازمان های مرتبط در جهت اجرای طرح دوستدار کودک شد و افزود: طرح دوستدار کودک کمک می‌کند که ما در برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ها، تفکرات و اقدامات خود، کودک را در کانون توجه خود قرار داده و از طریق شناخت صحیح نیازها و حقوق کودک برای ایجاد عدالت، در بهبود حقوق کودکان مثل سایر افراد جامعه گام برداریم.

وی متذکر شد: طرح دوستدار کودک زمینه را برای رشد و ارتقا کودکان در ابعاد مختلف جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی (امنیت، سلامت و آرامش، کرامت انسانی و هویت و نشاط کودکان) فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما