تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۵۲۲۹۵
رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: نظر مجمع نمایندگان این است که در خصوص مناطق آزاد، اول تلاش کنیم تا موانع و ایرادات را از میان برداریم و سپس با سرعت به سمت، تصویب مناطق آزاد گام برداریم.
۰
plusresetminus
مناطق آزاد نباید جولانگاه واردات و رانت‌خواری شود/کشورهای cis ظرفیت ویژه‌ای که نباید از دست داد
منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پیگیری مناطق آزاد در مازندران، اظهار کرد: نمایندگان مازندران، پیگیر موضوع مناطق آزاد هستند و جلساتی هم در این خصوص برگزار شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که مراجع بررسی کننده نظیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که یک سری ایراداتی را بر مناطق ویژه دارند که بعضا برخی از آن‌ها هم به حق است، مساعدت شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشات از برخی از مناطقی که به مناطق ویژه تبدیل شده است حاکی است که در گذشته این مناطق به مرکز واردات و رانت خواری مبدل شده است و در نهایت به تولیدات داخلی ما ضربه وارد شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، ادامه داد: بعضا هم در این مناطق، مراودات فرهنگی موجب ایجاد مشکلاتی برای کشور شده است که لذا نظر مجمع نمایندگان و مطلوب هم این است که در خصوص مناطق آزاد تلاش کنیم تا موانع و ایرادات را از میان برداریم.

زارعی بیان کرد: آن چیزی که در این مسئله مهم است آن است که ما باید این ایرادات را برطرف کنیم نه اینکه بیاییم و صورت مسئله را پاک کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم منطقه آزاد ویژه در استان نیاز نیست، در واقع تنها به کشاورزان، تجار و ساکنان بومی این مناطق، ضربه وارد خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، متذکر شد: ما کشورهای Cis  را با ظرفیت جمیعت 600 میلیون نفری در قسمت شمالی استان داریم و نباید این بازار را از دست بدهیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم این مراودات، منطقه آزاد است که باید در گام نخست، ایرادات آن را مرتفع کنیم و سپس با سرعت به سمت، تصویب مناطق آزاد گام برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴