تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۴۵۲۰۰۲
مردم و عشایر شهرها و مناطق مختلف سوریه، علیرغم فشار کشورهای حامی گروه‌های تروریستی، به صورت گسترده و پر شور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند.
۰
plusresetminus
استقبال پرشور و بی نظیر مردم سوریه از انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش بلاغ؛ دیروز مردم سوریه شگفتی آفریدند و با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، وحدت و یکپارچگی خود را به جهانیان نشان دادند و به همان میزان نیز، باعث نگرانی کشورهای حامی تروریسم، مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژِیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای واشنگتن شدند.

شهروندان سوری در دمشق، پایتخت سوریه، از لحظه شروع انتخابات، مقابل مراکز رای‌گیری به صف ایستادند و با شادابی و نشاط خاصی، رای خود را به صندوق ریختند. در دانشگاه دمشق، شمار زیادی از دانشجویان مقابل ساختمان دانشکده ادبیات تجمع کردند و در صف رای، شعارهایی در حمایت از دولت سر دادند و بر ضرورت مشارکت در انتخابات تاکید کردند.

شرایط در سایر مناطق نیز مشابه پایتخت بود؛ اهالی «التل» در حومۀ دمشق، نیز که به پای صندوق‌های رای رفته بودند، شعار‌هایی در حمایت از بشار اسد سر دادند. به گفتۀ خبرنگار «الاخباریه»، در التل جمعیت به قدری زیاد بود که ورود مردم به محل رای‌گیری به زحمت صورت می‌گرفت.

عشایر سوری نیز از انتخابات استقبال کردند. در استان «حسکه» واقع در شمال شرق سوریه، علیرغم کارشکنی‌های شبه نظامیان کرد وابسته به آمریکا، حضور مردم در پای صندوق‌ها بسیار گسترده بود. شبکه تلویزیونی المیادین، تصاویری را از حضور پرشور مردم سوریه در استان حسکه در پای صندوق‌های رای، پخش کرد.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تصاویری از حضور رای دهندگان استان دیرالزور در انتخابات ریاست جمهوری در دیرالزور منتشر کرد. «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه، اعلام کرد که صندوق‌های رای در استان دیرالزور به شکل کامل پرشدند و به همین سبب، صندوق‌های جدید به این استان ارسال شد.

در استان شمالی حلب هم بر اساس تصاویری که شبکه المیادین پخش کرد، حضور مردم در مراکز رای‌گیری شهر حلب، گسترده بود. شهرها و مناطق لاذقیه، قلمون، دوما، درعا، قامشلی و سایر شهرها و دیگر شهرها، اقشار مختلف مردم در انتخابات شرکت کردند. عشایر قامشلی نیز ضمن مشارکت در انتخابات، حضور اشغالگرانه ترکیه و آمریکا در شمال و شرق سوریه را محکوم کردند. ساکنان قامشلی، تأکید کردند که انتخابات، به همه مردم جهان نشان داد که سوریه یک کشور دموکراتیک است.

در این شهرها و مناطق، رهبران مذهبی، اعم از سنی، شیعه و مسیحی، و نخبگان اجتماعی وسیاسی سوریه با حضور در حوزه‌های رای، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند و با رسانه‌های حاضر در این مراکز، گفت وگو انجام دادند.

یک شهروند در پای صندوق رای، به خبرنگاران گفت: ما مراتب حمایت خود را از بشار اسد اعلام می‌کنیم و می‌گوییم به عهد خود با بشار اسد تا آزادی آخرین وجب از خاک سوریه پایبندیم و به تجاوزات ترکیه و آمریکا پایان دهیم، «زنده باد سوریه و بشار اسد.» شهروندان مناطق مختلف سوریه، مشابه همین اظهارت را بر زبان می‌آوردند.

سخت شدن شرایط بر‌ای آمریکا
پیش از برگزاری انتخابات، آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا، با صدور بیانیه‌ای مشترک، انتخابات سوریه را قانونی ندانسته و آن را محکوم کرده بودند! واشنگتن بزرگ‌ترین حامی دیکتاتورهای جهان بوده و اکنون نیز هست.

آمریکا اعلام کرده بود که از موضع‌گیری اپوزیسیون سوریه حمایت می‌کند. اپوزیسیون سوریه عمدتا شامل گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند النصره، تحریر الشام‌، ارتش آزاد‌، القاعده و در راس همه آنها داعش است.

اما، برای سوری‌ها دست آمریکا رو شده است و همین، کار را برای واشنگتن سخت می‌کند.
براساس گزارش خبرگزاری‌ها، حضور زنان در انتخابات دیروز، بسیار چشمگیر بود و به جز وقوع انفجاری در «درعا»‌، که با محل رای‌گیری فاصله داشت و هیچ کشته و مجروحی بر جای نگذاشت، حادثه امنیتی خاصی در انتخابات سوریه رخ نداده است.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور، « عبدالله سلوم عبدالله» از یک حزب سوسیالیستی و «محمود مرعی»، عضو «حزب اتحاد ناصری» و منتقد معروف دولت سوریه، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستند. وزارت کشور سوریه بالغ بر ۱۲ هزار صندوق اخذ رای را در مناطق مختلف این کشور، مستقر کرده است، تا 18 میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن، به پای صندوق‌های رای بروند.

«عماد ساره»‌، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، به هیئت‌های رسانه‌ای اعزامی از کشورهای خارجی گفت، حضور مردم سوریه در انتخابات، نشانگر ناکامی حامیان تروریسم است.

اظهارات بشار اسد
بشار اسد که به همراه همسرش، در شهر دوما، پای صندوق رأی رفته بود، اظهار داشت: تحرکات انتخاباتی مردم، برای پاسخ دادن به غربی‌ها کافی است
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بشار اسد پس از اینکه رای خود را به صندوق‌انداخت، تاکید کرد، مردم کشورش به آنچه کشور‌های غربی درباره انتخابات می‌گویند توجهی ندارند و برای این اظهارنظرها، ارزشی قائل نیستند.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه گفت، بازدید از دوما و دادن رای در این منطقه، تاکید بر این موضوع است که در سوریه هیچ منطقه‌ای علیه منطقه دیگر یا هیچ طایفه‌ای علیه طایفه‌ای دیگر نیست.

او همچنین تاکید کرد که مردم سوریه در برابر تروریسم متحدند.
«مخلص قیسیه»، عضو کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه، هم گفت: از دقایق اول گشوده شدن حوزه‌های اخذ رای در استان‌ها، شاهد استقبال گسترده شهروندان برای مشارکت در این انتخابات بودیم.
ناظران اعزامی از مسکو در انتخابات سوریه نیز اعلام کردند که انتخابات به شکل آزاد و مطابق معیار‌های بین‌المللی‌، برگزار شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴