تاریخ انتشاريکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۵۱۸۲۸
روزانه به صورت همزمان چندین نقطه از شهر و روستاهای مختلف شهرستان نکا شاهد قطعی‌های کلافه‌کننده برق است که زندگی و کسب و کار مردم را مختل کرده است.
۰
plusresetminus
قطعی‌های کلافه کننده برق روی اعصاب مردم/کمبود تولید، دلیل قطعی برق
به گزارش بلاغ، روزانه به صورت همزمان چندین نقطه از شهر و روستاهای مختلف شهرستان نکا شاهد قطعی‌های کلافه‌کننده برق است که زندگی و کسب و کار مردم را مختل کرده اما مسئولان دولت وارد مدار نشدن چند نیروگاه در مدار تولید برق به علت تعمیرات در کشور و تحریم به همراه افزایش مصرف را عامل کمبود تولید و قطعی‌های نوبتی در سطح کشور می‌دانند و طبق گفته مسئولان این روند احتمالا به چند نوبت در روز هم برسد.

حسن قاری‌زاده مدیر امور توزیع برق نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در پاسخ به چرایی قطعی گسترده برق در این شهرستان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان بخش‌هایی که برق در آن قطع شده بود وصل شد اما بخش‌های دیگری شاهد قطعی برق بوده و قرار است برق بخش‌های دیگری قطع شود.

وی دلیل قطعی برق را کمبود تولید دانست و افزود: تعدادی از نیروگاه‌های کشور به علت طول کشیدن تعمیرات در آن‌ها وارد مدار نشده‌اند و اوضاع برق کشور بسیار نابسامان است به طوری که ممکن است این قطعی‌ها به دو بار در روز هم منجر شود.

مدیر امور توزیع برق نکا در ادامه اذعان کرد: از آن جایی که این قطعی‌ها ممکن است به یک ساعت و نیم تا دو ساعت بکشد، مسئولان این بخش دنبال راهکاری برای اطلاع رسانی به مردم هستند.

این مسئول در ارتباط با وجود یا عدم وجود مشکل برق در نیروگاه شهید سلیمی نکا نیز اضافه کرد: گفته شده قسمتی از نیروگاه نکا هم دارای مشکل شده بود که حالا مشکل رفع شده و کاملا در مدار است، اما برخی از نیروگاه‌های کشور برای تابستان اورهال کردند و به دلیل بحث تحریم‌ها تجهیزات کمی دیر رسید که باعث شد تعمیرات به موقع به اتمام نرسد و نیروگاه‌ها به موقع وارد مدار نشوند.

قاری‌زاده در ادامه بیان کرد: به محض اینکه این نیروگاه‌ها وارد مدار شوند این مشکل حل می‌شود که البته این زمان مشخصی ندارد و در حال حاضر این قطعی برای کل کشور است تا جایی که حتی در همه شهرها ازجمله پایتخت نیز قطعی‌های فراوانی داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این قطعی‌ها هر دفعه برق چند نقطه با هم قطع می‌شود و تمامی مناطق شهری، روستایی و هزار جریب را شامل می‌شود و در حال حاضر مناطق مختلفی از شهر نکا شاهد قطعی برق است.

مدیر امور توزیع برق نکا خواستار توجه مردم به شیوه و میزان مصرف در زندگی و کسب و کارها شد و اذعان کرد: یکی از دلایل خاموشی‌ها براساس افزایش میزان مصرف و بالاتر رفتن مصرف نسبت به تولید برق در سطح کشور است.

قاری‌زاده در رابطه با چرایی قطع برق در نکا باتوجه به وجود نیروگاه تولید برق در این شهرستان نیز اضافه کرد: برق تولیدی در نیروگاه شهید سلیمی نکا به صورت مستقیم به شبکه سراسری کشور وصل می‌شود و از آنجا به صورت متمرکز در سطح کشور توزیع صورت می‌پذیرد و بدین صورت نیست که برق نیروگاه نکا برای شهرستان نکا تولید شود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴