تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۵۱۶۶۵
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با‌ اشاره به تاخیر در بارگیری نهاده‌های دامی ‌از بنادر گفت: ستاد تنظیم بازار در تعیین نرخ جدید شیر خام تعلل می‌کند.
۰
plusresetminus
خطر افزایش قیمت در کمین لبنیات/ دولت اقدام و به مسئولیت خود عمل کند

به گزارش بلاغ، سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر با‌ اشاره به تأمین سهمیه نهاده‌های دامی ‌دامداری‌های صنعتی شیری، گفت: تأمین سهمیه انجام شده و تولیدکنندگان نیز پول آن را پرداخت کرده‌اند اما با وجود گذشت حدود هشت روز از خرید، هنوز بارگیری نهاده‌ها آغاز نشده و ما نمی‌دانیم که علت این تأخیر چیست؟

وی اظهار امیدواری کرد: با تدبیر مسئولان مربوطه هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.
مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود از تعلل ستاد تنظیم بازار در تعیین نرخ جدید شیر خام انتقاد کرد و افزود: حدود یک ماه است که ما قیمت پیشنهادی خود را به همراه مستندات لازم به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت ارائه کرده‌ایم اما هنوز این مسئله در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت تمام شده تولید شیر خام ۵٩۵٠ تومان است، گفت: با احتساب ١٠ درصد سود، ما قیمت ۶۵٠٠ تومان را برای هر کیلوگرم شیرخام پیشنهاد کرده‌ایم.

مقدسی با‌ اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی، افزایش ۴٠ درصدی دستمزدها و افزایش قیمت علوفه‌های خشبی، گفت: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم یونجه ٢۵٠٠ تومان بوده اما هم‌اکنون قیمت آن ۵٧٠٠ تومان در هر کیلوگرم است همچنین قیمت ذرت علوفه‌ای که پارسال ٩٠٠ تومان نبوده هم‌اکنون به ١۵٠٠ تومان افزایش یافته است. این فعال بخش خصوصی تأکید کرد که دولت هرچه زودتر قیمت جدید شیر خام را تعیین کند تا تولیدکنندگان بیش از این دچار زیان نشوند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلوگرم گوساله زنده نر به قیمت ۴۶ تا ۴٧ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود، افزود: این در حالی است که با تأمین تمام نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب، قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم گوساله نر زنده برای دامداران ۵٢ هزار تومان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما