تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۴۵۱۵۷۰
با پیاین زمان ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری و استقبال گسترده طیف‌های مختلف سیاسی از ثبت نام در این دوره، به نظر می‌رسد با توجه به شرائط کشور بویژه در حوزه اقتصادی، مشارکت مردم در این دوره برای برون‌رفت از وضعیت کنونی و بمنظور ایجاد تغییرات جدی در نظام اجرایی کشور، مطلوب و گسترده باشد و این در شرائطی است که رسانه‌های بیگانه و وابستگان داخلی‌شان، سعی دارند تا انگیزه مردم برای حضور گسترده در انتخابات را دچار خدشه و بی‌انگیزگی کنند.
۰
plusresetminus
کوتاه و گویا از آخرین اخبار انتخابات

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حمایت از رئیسی
حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای انقلاب حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از آیت‌الله رئیسی در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاءالله میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب به‌ویژه گسترش عدالت و مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم گشوده شود.


شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این بیانیه با‌ اشاره به کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آورده است: اکنون پس از مرحله مطالبه حضور، مرحله حمایت و پشتیبانی فرا رسیده است و وظیفه همه نیروهای انقلاب اسلامی که خواهان عزت و سربلندی و رفاه ایران و ایرانی هستند این است که حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از ایشان در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاءالله میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی و به‌ویژه گسترش عدالت و مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم گشوده شود و فرصت خدمت در اختیار خدمت‌گزاری شایسته قرار گیرد.
این بیانیه افزوده است: در این مرحله از حضور و در چند هفته‌ای که تا روز رأی‌گیری باقی است، همه خواهران و برادران عزیز و نیروهایی که تحت عنوان شورای ائتلاف در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند مراقب خواهند بود تا وحدت صفوف نیروهای انقلاب فشرده‌تر و مستحکم‌تر شود. مسلم است که با حضور آیت‌الله رئیسی انواع تخریب‌ها آغاز خواهد شد و دیگران سعی خواهند کرد با تبلیغات حساب‌شده خود دام‌هایی پیش پای نیروهای انقلاب بگسترانند در این شرایط هشدار باید داد که مبادا نیروهای انقلاب با بدزبانی و تندی و ستیزه‌جویی به دام افتند و به ایجاد دوقطبی‌های مورد نظر آنان کمک کنند. سیره و سنت ما دعوت به حق و حفظ روحیه انقلابی بر پایه خردمندی و ادب و اخلاق اسلامی و منطق و برهان است.

حمایت قاطع حزب موتلفه اسلامی از رئیسی
همچنین، حمیدرضا ‌ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در توییتی با‌ اشاره به کاندیداتوری رئیسی در انتخابات، از تصمیم حزب متبوعش برای انصراف از ارائه کاندیدای اختصاصی خبر داد.
وی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: «امروز در جلسه فوق‌العاده شورای مرکزی، حزب موتلفه اسلامی ضمن حمایت قاطع از آیت‌الله رئیسی از ثبت‌نام نامزدهای حزبی خود به نفع ایشان، منصرف شد.» بنابراین بادامچیان، نیکنام، میرسلیم، آل‌اسحاق و ‌ترقی گزینه‌های حزب موتلفه اسلامی هستند که در حمایت از آیت‌الله رئیسی انصراف دادند.

چمران مطرح کرد؛ اجماع اصولگرایان بر آیت‌الله رئیسی
مهدی چمران قائم‌مقام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری که دیروز در باشگاه خبرنگاران برگزار شد، گفت: مشکلی بین شورای ائتلاف و وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود ندارد. نایب‌رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی درخصوص تعدد نامزدهای اصولگرا و مسئله حمایت از رئیسی گفت: ما باید از یک نفر حمایت کنیم، اما رئیسی نباید تنها باشد و باید یک تیم باشد تا بتواند به رئیس‌جمهوری برود. هر که بوده و پیدا شده در انتخابات شرکت کرده است. برای رئیسی در جبهه اصولگرا به اجماع رسیده‌ایم.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها میزان مشارکت مردم نزدیک به ۴۰درصد است، اما شرایط اقتصادی کشور باعث این شرایط است.

بانیان وضع موجود ثبت‌نام کرده‌اند!
وی ادامه داد: کسانی که این شرایط را به‌وجود آورده‌اند و مردم را به این روز انداخته‌اند خودشان ثبت‌نام کرده‌اند تا این مشکلات را حل کنند، اما مردم اگر می‌خواهند دولت کارآمد داشته باشند دولت بعدی هم باید با رأی مردم روی کار بیاید و هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد دولت بعدی کارآمدتر خواهد بود.

با آمدن رئیسی شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود
نایب‌رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم هرچه به زمان انتخابات نزدیک شویم بر اساس تجربه میزان مشارکت بالاتر خواهد رفت و با آمدن رئیسی شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس برای انتخابات
فارس نوشت: نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس برای انتخابات برگزار شد و تعداد زیادی از نمایندگان درباره نوع برنامه‌ریزی و اهمیت حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات دور سیزدهم ریاست‌جمهوری نکاتی را مطرح کردند.

کاندیداها ادای سوپرمن را درنیاورند
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «کاندیداها ادای سوپرمن را درنیاورند» گفت: برخی کاندیداها شروع به دوگانه‌سازی کردند که خود را مبرا کنند درحالی‌که نقش بارزی در شرایط موجود داشتند اما می‌خواهند خود را از این شرایط جدا کنند.
وی افزود: برخی از کاندیداها خیلی راحت در چشم مردم نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند.

عرف: نامزدها در تبلیغات
 از ظرفیت حداکثری رسانه‌ها استفاده کنند

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور شب یکشنبه با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی ضمن ارائه گزارش آماری از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص آخرین وضعیت و اقدام‌های ستاد انتخابات کشور مرتبط با برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفت.
وی با بیان اینکه در مجموع ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، گفت: در دوره دوازدهم یک‌هزار و ۶۳۶ نفر برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در دوره یازدهم ۶۸۶ نفر ثبت‌نام کردند، لذا روند نسبتاًً عقلایی و منطقی در این دوره صورت گرفته است.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با‌ اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری از همه جریان‌های سیاسی ثبت‌نام کردند، گفت: در این دوره هم از جریان اصولگرا و هم اصلاح‌طلب افرادی ثبت‌نام کردند همچنین از جریان اعتدال مستقل هم افرادی آمدند و لذا به ‌نظر بنده توزیع نسبی از همه علایق و سلایق سیاسی امروز خودشان را در عرصه اقدام برای داوطلبی‌ عرضه کردند.

6خرداد؛ اعلام اسامی ‌نهایی نامزدها
عرف در ادامه با بیان اینکه با پایان یافتن فرصت ثبت‌نام، شورای نگهبان اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان خواهد کرد، افزود: اگر در مدت ۵ روز بررسی‌ها در شورای نگهبان به پایان برسد، نتایج اعلام می‌شود و در غیر این صورت پنج روز دیگر هم تمدید می‌شود، لذا ۶ خرداد اسامی ‌نهایی اعلام و از هفتم خردادماه تبلیغات آغاز خواهد شد.

امسال تجمع انتخاباتی نداریم
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با‌ اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دلیل فراگیری کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: در تبلیغات، برپایی تجمع و نشست نخواهیم داشت و دستورالعمل‌ها بر اساس شرایط هر منطقه تنظیم خواهد شد، قرار بر این است که تجمعات به‌صورت حداقلی و تبلیغات رسانه‌ای به‌صورت حداکثری باشد.
او ادامه داد: قاعدتاً در شهرهایی که در آن زمان شرایط قرمز داشته باشند قطعاً تجمعات نخواهیم داشت و بنابراین به تناسب شرایط آن مقطع تصمیم گرفته خواهد شد.
معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید براینکه نامزدها در این دوره باید در تبلیغات خود از ظرفیت حداکثری رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کرده و میتینگ و تجمعات به حداقل برسد، گفت: رسانه ملی برنامه‌های ویژه‌ای برای ارائه برنامه‌های نامزدها خواهد داشت و فضای مجازی و سایر رسانه‌ها این امر را دنبال خواهند کرد.

مدارک تمام داوطلبان به شورای نگهبان تحویل داده شده است
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مدارک تمام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری که در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرده بودند به‌طور کامل به شورای نگهبان تحویل داده شده است.

رادیو انتخابات راه‌اندازی شد
رادیو انتخابات، رادیویی مناسبتی است که روی موج اف‌ام ردیف 95/5 مگاهرتز به‌صورت ۲۴ ساعته از دیروز با حضور معاون صدای رسانه ملی راه‌اندازی شد و تا مشخص‌شدن رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
مدیر رادیو انتخابات گفت: از نامزدان و رقیبان انتخاباتی برنامه مطالبه می‌کنیم، خواست‌های مردم را با آنها در میان می‌گذاریم و به سهم خود برنامه‌های خود را با نظر به قانون و قانون‌گرایی، همدلی و همبستگی ملی سر و شکل می‌دهیم.

رستم قاسمی: امروز فصل پوست‌اندازی کشور است
رستم قاسمی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «نظامیان دارای سابقه خوبی در حکومت هستند، گفت: قاطعانه می‌گویم که به ‌هیچ ‌عنوان سپاه تصمیم ساختارمندی برای حضور نیروهای سپاهی در انتخابات نداشته و ندارد.
وی افزود: وقتی به تاریخ آمریکا نگاه کنید، می‌بینید که از میان ۴۶ رئیس‌جمهور این کشور، ۳۱ نفر نظامی بودند و اتفاقاً زمانی در این کشور جهش‌هایی رخ داده که نظامیان بر آن حاکم بودند.
قاسمی ‌با‌ اشاره به اینکه «دلیل انتخاباتی نشدن فضای کشور دلخوری‌هایی است که مردم دارند» گفت: من دو برنامه دارم؛ یکی برای وضعیت معیشتی مردم و دیگری برای روند و ریل‌گذاری اقتصادی کشور است که جزئیات آن را در روزهای پیش‌رو اعلام خواهم کرد
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز فصل پوست‌اندازی کشور است و تغییر نسلی باید در دولت آینده انفاق بیفتد. امروز صحبت کردن درباره خوب یا بد بودن برجام، دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

ما سرباز مملکتیم
قاسمی ‌با بیان اینکه «ما سرباز مملکتیم» گفت: من در همه دولت‌ها تلاش کردم؛ در دولت‌های آقایان ‌هاشمی، خاتمی ‌و احمدی‌نژاد کار سازندگی انجام دادم و در دوره‌ای نیز وزیر نفت بودم، در دولت آقای روحانی نیز هرکاری که از دستم برآمده در کمک به دولت انجام داده‌ام.

از میان جهانگیری و محسن‌ هاشمی ‌یکی باید بماند
محمد ‌هاشمی‌رفسنجانی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شرق با‌ اشاره به ثبت‌نام جهانگیری و ‌هاشمی ‌در سیزدهمین دورده انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اگر هر دو تأیید شوند و در صحنه باشند و رقابت کنند، هر کدام درصدی از آرا را دارند و در واقع آرای‌شان را تقسیم می‌کنند بنابراین عقل سیاسی می‌گوید اگر هر دو تأیید صلاحیت شوند در نهایت یکی از آنها باید بماند تا آرای‌شان را تقسیم نکنند.

دولت اول روحانی به‌خاطر این موفق بود
که طبق اندیشه ‌هاشمی‌ عمل کرد!

وی در بخشی از این مصاحبه گفته است: آقای ‌هاشمی ‌به آقای روحانی گفتند «ثبت‌نام کند»، آقای روحانی هم ثبت‌نام کرد و در دولت اولش هم بیشتر وقتی از شیوه آقای‌ هاشمی ‌تبعیت می‌کرد، به همین دلیل دولت اول آقای روحانی هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی دولت موفقی بود. آقای روحانی در دولت دوم دیگر مطابق با توصیه‌ها و استراتژی آقای‌ هاشمی‌ عمل نمی‌کرد و شرایط کشور هم بر اثر خروج ‌ترامپ از برجام و موضوعات دیگری همچون کرونا از وضعیت قبل خارج شده بود و نیاز بود برای اداره کشور همراهی همه باشد اما برخی نه تنها همراهی نمی‌کردند بلکه آسیب‌زنی هم انجام می‌دادند.... ناهماهنگی‌ها و عدم همراهی‌ها و تفرقه‌ها باعث شد دولت دوم آقای روحانی با توجه به مشکلات دیگری همچون کرونا نتواند مانند دولت اولش موفق باشد. در مجموع این مسئله را نمی‌توان تعمیم داد و گفت چون دولت دوم آقای روحانی موفق نبود، این اندیشه آقای‌ هاشمی‌ بوده است.

دولتی‌ها با ثبت‌نام، می‌خواهند از عملکرد خود دفاع کنند!
حسین قربانزاده، مشاور رئیس و دبیر کارگروه تحول مجلس در گفت‌وگو با صبح‌نو با بیان اینکه «کاندیداهای منتسب به دولت، اقبال چندانی ندارند» گفت: دولتی‌های با ثبت‌نام، می‌خواهند از عملکرد خود دفاع کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰