تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۵۱۵۳۲
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از اینسایدر، برخی افراد تصور می‌کنند به دلیل آنکه میوه‌ها دارای فواید بی‌شماری هستند، می‌توان در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کرد و حتی رژیم‌های غذایی مبتنی بر مصرف میوه‌ گرفت. در سوی دیگر، برخی افراد به دلیل قند فروکتوز موجود در میوه‌ها می‌کوشند تا جای ممکن آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

nutrition
اندلی بلاتی و جن برونینگ، از مسئولان آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا در این زمینه به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهند.
آن‌ها تاکید دارند، نخست باید این موضوع را دانست که مصرف طیف گسترده‌ای از میوه‌ها برای سلامت بدن بسیار مفید است. میوه‌ها یکی از منابع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پتاسیم، و فیبر هستند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که در میوه‌ها وجود دارد در فرآیند سم‌زدایی بدن نقش مهمی دارند و مانع از ابتلا به برخی سرطان‌ها می‌شوند.
 
فراتر از سلامتی جسمانی، مصرف میوه‌ها باعث بهبود سلامت روانی افراد نیز می‌شود. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی حاوی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سلامت روانی افراد جوان بالغ را بهبود بخشد. در این تحقیقات دانشمندان مشاهده کردند تنها پس از دو هفته افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات، سلامت روان جوانان ارتقا یافت.
با وجود این، گرچه مصرف میوه‌ها فواید زیادی دارد، اگر بخواهید آن‌ها را به طور کامل جایگزین سایر مواد غذایی کنید به زودی دچار کمبود مواد مغذی در بدن خواهید شد. برای مثال، میوه‌ها منبع مناسبی از عناصری همچون روی یا آهن نیستند. این در حالی است که این دو عنصر برای سلامت و کارکرد مناسب بدن ضروری هستند.
 
همچنین تحقیقات نشان داده است زیاده‌روی در مصرف میوه‌ها می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی در برخی افراد شود. از عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف میوه‌ها می‌توان به سوزش سر معده (رفلاکس معده)، اسهال و نفخ اشاره کرد.
نباید فراموش کرد که میوه‌ها دارای قند فروکتوز هستند و زیاده روی در مصرف آن‌ها به راحتی باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. این موضوع به ویژه در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت هستند بسیار خطرناک است.
از سوی دیگر، گرچه میوه‌ها نسبت به سایر مواد غذایی از کالری کمتری برخوردارند، اما زیاده روی در مصرف آن‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. برای مثال، ۱۲ عدد موز معادل ۱۲۰۰ کالری انرژی دارد و خوردن این میزان میوه در یک روز بی تردید باعث چاقی خواهد شد.
این دو متخصص تاکید دارند در کنار اهمیت حجم میوه‌هایی که مصرف می‌کنید، چگونگی مصرف آن‌ها نیز بسیار مهم است. برای مثال زمانی که یک میوه را به طور کامل میل می‌کنید، در کنار دریافت مواد مغذی و قند، فیبر نیز وارد دستگاه گوارش می‌شود. اما مصرف آبمیوه دارای سطح بسیار بالایی از فروکتوز بوده و فاقد فیبر است. از این رو، نباید در مصرف آبمیوه زیاده روی کرد.
در پایان باید بر این موضوع تاکید داشت که میوه‌ها دارای خواص بی شماری هستند و حذف آن‌ها از رژیم غذایی کار عاقلانه نیست. با این حال، نباید در مصرف هیچ ماده غذایی از جمله میوه‌ها زیاده روی کنید. توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود میان مصرف میوه‌ها و سبزیجات و سایر مواد غذایی نوعی تعادل ایجاد کنید.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما