کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتلای ۲ سرنشین برزیلی یک کشتی به کرونا در بندر امام تایید شد

26 ارديبهشت 1400 ساعت 8:15

بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه از تمام خدمه و سرنشینان کشتی‌ها و لنج‌هایی که از کشورهای دیگر وارد استان خوزستان می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود افزود: سرنشینان و خدمه کشتی که تست کرونای آنها مثبت شود اجازه خروج از کشتی را ندارند.  
وی افزود: ۲۶ فروند کشتی طی امسال در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند که ۸۷ نفر از سرنشینان آنها تبعه هند و ۴۶ نفر آنها تبعه برزیل بودند.
ابول نژادیان در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود گونه جدید ویروس کرونا به کشور در بنادر آبادان اشاره کرد و گفت: ۳۲ شناور از طریق بنادر آبادان وارد کشور شدند که از این تعداد ۱۹ شناور مربوط به کشور کویت، هشت شناور از عراق، چهار شناور از امارات و یک فروند شناور از کشور قطر بودند که از خدمه آنها تست کرونا گرفته شد.

 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تعداد کل سرنشینان این شناورها ۲۳۹ نفر بود که ۳۹ نفر آنها تبعه هند، ۱۹۶ نفر تبعه ایران و چهار نفر اهل کشور پاکستان بودند که جواب تست پی سی آر همگی آنها مثبت بود.
ابول نژادیان گفت: در تمام مرزهای دریایی استان خوزستان کار نمونه گیری از خدمه کشتی ها و لنج های صیادی که در دریا می مانند، انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: طبق سند ملی، مسوولیت قرنطینه سرنشینان کشتی‌ها بر عهده اداره بنادر است و افرادی که جواب تست کرونای آنها مثبت باشد در همان بندر قرنطینه می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۴۰ مایلی خور موسی نیروهای بهداشت مستقر در بندر وارد شناورها شده و از خدمه تست کرونا می گیرند تا در حد فاصل رسیدن شناور به اسکله، جواب تست سرنشینان آنها مشخص شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز فروردین ماه امسال با ابراز نگرانی نسبت به شیوع گونه برزیلی کرونا در خوزستان گفت: ضروری است به دلیل پهلو گرفتن کشتی‌های برزیلی در بندر امام خمینی (ره)، این موضوع جدی گرفته شود.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 451525

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451525/ابتلای-۲-سرنشین-برزیلی-یک-کشتی-کرونا-بندر-امام-تایید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com