تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۴
کد مطلب : ۴۵۱۵۲۲
بهتر است وزیر ارتباطات یا هر مقام دیگری که با اظهارات نسنجیده خود خاطر بخشی از علاقه مندان به فوتبال را مکدر می‌کند به این مهم توجه داشته باشد که این مسابقه به تنهایی یکی از افتخارات بزرگ فوتبال ایران در آسیاست و نباید با کری، شوخی یا هر چیز دیگری از ارزش آن کاست.
۰
plusresetminus
تلاش سپاهان برای پس گرفتن صدر جدول اظهاراتِ نسنجیده وزیر ارتباطات حاشیه‌ساز شد!

به گزارش بلاغ، در ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز سه بازی در شهرهای اصفهان، تهران و خوزستان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها سپاهان در اصفهان میزبان مس رفسنجان است. سپاهان که حالا صدر جدول را به پرسپولیس داده‌، تلاش می‌کند در این بازی به پیروزی برسد تا دوباره صدرنشین لیگ شود، هر چند که مس رفسنجان تیمی نیست که به آسانی برابر شاگردان نویدکیا تسلیم شود.

در دیگر بازی‌های امروز جدال خودروسازان نیز برگزار می‌شود. سایپا در شرایطی از پیکان میزبانی می‌کند که امیدوار است با فراز کمالوند به روند نزولی خود پایان دهد و از پایین جدول رهایی یابد. در خوزستان نیز نفت مسجد سلیمان با فکری میزبان ماشین ‌سازی تبریز است. تیم مهمان که با تنها 11 امتیاز در قعر جدول است، در صورت شکست دیگر کارش برای بقا در لیگ بسیار دشوار می‌شود.

حواشی پس از دربی 95
اما در روز نخست بازی‌های هفته بیست و سوم‌، جمعه شب 5 بازی برگزار شد که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس در دربی 95 موفق شد استقلال را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل پرسپولیس را در این بازی عیسی آل کثیر دقیقه 55 به ثمر رساند. پرسپولیس پس از روند خوبی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت، در دیدار مقابل سپاهان نیز تا لحظات پایانی با یک گل پیش افتاده بود، اما در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد تا با توقف در اصفهان به استقبال دربی بیاید.

با این حال سرخ‌پوشان پایتخت جمعه شب توانستند با تک‌گل عیسی آل‌کثیر که روی ریباند شوت شهریار مغانلو اتفاق افتاد، سه امتیاز ارزشمند را از دربی 95 بگیرند تا با این برد بالاتر از سپاهان قرار بگیرند و صدرنشین لیگ برتر شوند و آبی‌ها نیز در روزی که سه شوت در چارچوب داشتند، با این باخت تا رده پنجم پایین رفتند. یکی از اتفاقات مهم این بازی خطای وحید امیری روی مهدی قائدی مهاجم استقلال بود که تمام کارشناسان داوری معتقد بودند پنالتی شد اما داور با اشتباهش شانس گلزنی بزرگ را از استقلال گرفت.

اتفاقات تلخ دربی، در پایان بازی رقم خورد. درست چند ثانیه به پایان بازی، بازیکنان استقلال و پرسپولیس در وسط میدان با یکدیگر درگیر شدند و مسابقه برای یکی، دو دقیقه متوقف شد. در پایان این دیدار هم توئیت وزیر ارتباطات و کنایه او به استقلالی‌ها با این جمله که « ولی به نظرم اون دوتا ستاره، سیاره باشد» عصبانیت اعضای این تیم و هواداران علاقه مند به استقلال را به دنبال داشت تا جایی که فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان در نشست خبری اش گفت: باعث تاسف است که وزیر مملکت نمی‌داند قشری از هواداران استقلال جوانانی هستند که با برد و باخت تیم شان یک هفته ناراحت و خوشحال هستند. مشکل مملکت هم به خاطر حضور چنین وزرایی است. امیدوارم ایشان که وزیر هستند سطحی در حد وزیر داشته باشند.

واکنش‌ها به همین جملات فرهاد مجیدی خلاصه نشد، دیروز هم سیاوش یزدانی مدافع استقلال با ادبیاتی که پیش از این هیچ یک از بازیکنان علیه یک وزیر استفاده نکرده‌اند، به انتقاد از آذری جهرمی پرداخت.

فارغ از اینکه آیا مربیان و بازیکنان استقلال حق دارند بدین شکل واکنش نشان دهند یا خیر، باید گفت اقدام آذری جهرمی در شان و شخصیت وزیر یک مملکت نبود. مگر می‌شود سطح کار یک وزیر تا این‌اندازه پایین بیاید که جای توجه به اموری که برعهده اش است، به مانند یک بوقچی برای میلیون‌ها هوادار فوتبال کری بخواند؟! او وقتی این گونه رفتار می‌کند، آن وقت بازیکنان جوانی چون سیاوش یزدانی به خودشان اجازه می‌دهند که بدترین الفاظ را درباره وزیر ارتباطات استفاده کنند!
بهتر است وزیر ارتباطات یا هر مقام دیگری که با اظهارات نسنجیده خود خاطر بخشی از علاقه مندان به فوتبال را مکدر می‌کند به این مهم توجه داشته باشد که این مسابقه به تنهایی یکی از افتخارات بزرگ فوتبال ایران در آسیاست و نباید با کری، شوخی یا هر چیز دیگری از ارزش آن کاست. آنها اگر کاری نمی‌کنند که چنین مسابقاتی سال به سال پر رونق‌تر و با شکوه‌تر از قبل برگزار شود، حداقل سکوت اختیار کنند و با اظهار نظرات خود هواداران میلیونی استقلال یا پرسپولیس را آزار ندهند.

پیروزی نساجی و گل‌گهر
در دیگر بازی این هفته، گل گهر در سیرجان موفق شد ذوب‌آهن را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. نوید عاشوری برای گل‌گهر در این بازی گلزنی کرد. به این ترتیب گل گهر 35 امتیازی شد و موقتاً جای استقلال را در رده سوم جدول گرفت. ذوب آهن هم که هفته گذشته با شکست دادن استقلال دست به کار بزرگی زده بود، با نتیجه بازی امروز 21 امتیازی باقی ماند.

در اراک، آلومینیوم در ادامه روند خوب خود، برابر پدیده به برتری یک بر صفر دست یافت. در این بازی مرتضی آقاخان (۵۱) برای نماینده اراک گلزنی کرد. آلومینیوم با هدایت علیرضا منصوریان با این برد ۳۵ امتیازی شد و موقتاً به رده چهارم جدول صعود کرد. پدیده هم با سرمربیگری سیدمهدی رحمتی هشتمین باخت این فصل را تجربه کرد و ۲۵ امتیازی باقی ماند.

در تبریز جدال تراکتور و نفت آبادان با تساوی یک – یک به پایان رسید. نیمه نخست این بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید و دو تیم با تساوی به رختکن رفتند. تراکتور نیمه دوم را با چهره‌ای تهاجمی‌تر نسبت به مهمان خود آغاز کرد و مهدی قادری مهاجم جوان و تازه وارد این تیم که از ابتدای نیمه دوم جای پیمان کشاورزی را در زمین گرفت در دقیقه ۶۰ با استفاده از پاس مهدی تیکدری دروازه تیم صنعت نفت را باز کرد تا تبدیل به تعویض طلایی رسول خطیبی شود.

صنعت نفتی‌ها که در نیم فصل دوم موفق به گلزنی نشده بودند، در دقیقه ۹۰ صاحب ضربه پنالتی شدند و طالب ریکانی کاپیتان باتجربه این تیم از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید تا هم طلسم گل نزدن‌های آبادانی‌ها در نیم فصل دوم شکسته شود و هم آنها دست خالی از تبریز به خانه باز نگردند.

در قائمشهر نساجی با یک گل فولاد خوزستان را شکست داد. نیمه نخست این دیدار با تک گل حسین زامهران به پایان رسید تا نساجی با برتری یک گله خود به رختکن بروند. نیمه دوم با برتری نسبی فولاد آغاز شد، اما در ادامه کار بازی به تعادل کشیده شد و دو تیم مثل نیمه نخست بازی پایاپایی را مقابل هم به نمایش گذاشتند تا در نهایت این بازی با همان یک گلی که قائم شهری‌ها در نیمه اول به ثمر رسانده بودند، به سود این تیم به پایان برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰