کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت‌نام همه شُرکای سیاسی روحانی برای پاستور/ تکمیل کاندیداهای جبهه انقلاب/ ۵۹۲ نفر کاندیدای ریاست جمهوری شدند

25 ارديبهشت 1400 ساعت 18:39

تعداد ۵۹۲ نفر از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا به امروز و به مدت ۵ روز، برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید.


به گزارش بلاغ،
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رسما روز سه شنبه با دستور وزیر کشور و با آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان، به مدت ۵ روز، در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران کلید خورد. این دوره از انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از تاریخ 21 تا 25 اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر به طول انجامید.  جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در نخستین روز ثبت نام ریاست جمهوری اعلام کرد که به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر داوطلب تنها می‌تواند یک همراه با خود در محل ثبت‌نام داشته باشد و افرادی که قصد ورود به ستاد انتخابات کشور را داشتند، اعم از داوطلبان و خبرنگاران، می بایست در سامانه ماسک چک می شدند تا در صورت بیماری، از ورود آنها به محل ثبت نام،ممانعت شود.
 
وزارت کشور براساس ابلاغیه دبیر شورای نگهبان می‌بایست ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات را مطابق با مصوبه جدید شورای نگهبان انجام می داد اما رئیس جمهور طی دستوری به وزیر کشور، اعلام کرد که برگزاری انتخابات باید بر اساس جمع‌بندی نظریه تفسیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و طبق قوانین موجود باشد. بر این اساس معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز در نامه‌ای ۷ بندی با ارائه تفسیر حقوقی خود از مصوبه شورای نگهبان، صلاحیت وضع معیارهای نوعی یا قانونگذاری را بر اساس اصل ۷۱ قانون اساسی، صرفاً بعهده مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد که در صورت تصویب قانون از سوی مجلس، ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است.
 
ثبت نام 57 نامزد ریاست جمهوری در روز نخست
 
«وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی نخستین فردی بود که در روز نخست، به محل ستاد انتخابات کشور رفت و برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. محمدحسن نامی وزیر اسبق ارتباطات نفر بعدی بود که در محل ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد تا او هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، وی  در جمع خبرنگاران گفت: من برای ۴ سال آینده ۶۴ برنامه برای دولت آینده دارم که مهمترین آنها ۶ برنامه برای سال اول است که بتوانم درباره وضعیت معیشتی مردم تحولی ایجاد کنیم.
 
سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در روز نخست برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد. وی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دنبال یک تحول همه جانبه هستیم و سعی می‌کنیم با مشارکت جوانان این تحول بزرگ را رقم بزنیم و رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است.
 
«حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز جزو افرادی بود که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که گفته بودم روز اول برای ثبت نام حضور پیدا کردم. انتخابات ریاست جمهوری فیلم و سریال نیست. عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست. پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآیی مسئولین نظام حق همه مردم ایران است. باید با مردم رو راست بود.
حجت‌الاسلام فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات نیز جزو افرادی بود که کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.
 
سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که در نخستین روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، 57 نفر داوطلب شده اند. از میان این تعداد از ثبت نام کنندگان، افرادی بودند که مقام و تجربه اجرایی شهر خود را هم بر عهده نداشتند اما در وزارت کشور حضور پیدا کردند و نامزد ریاست جمهوری شدند.
 
روز دوم/ حضور پرحاشیه احمدی نژاد برای ثبت نام
دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح روز  چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور برگزار شد و در این روز، تعداد ثبت نام کنندگان از عدد 57 نفر به  130 نفر رسید.
صادق خلیلیان، وزیر اسبق جهادکشاورزی نخستین چهره سرشناسی بود که در دومین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت تا مراحل ثبت نام خود را انجام دهد.
محمود احمدی نژاد ،رییس جمهور سابق نیز با حضور در وزارت کشور در انتخابات ثبت نام کرد. وی که حضورش در وزارت کشور حواشی را به دنبال داشت، بعد از پایان مراحل ثبت نام به خبرنگاران گفت: اگر رد صلاحیت شوم، انتخابات را قبول ندارم و در آن شرکت نمی‌کنم.
 
سیدامیرحسین قاضی زاده نیز در دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: اسم دولت خود را «سلام» گذاشته‌ام چون سلام به ایران جدید و نسل جدید است آمده ایم به سلام مردم جواب بدهیم و والسلام بگوییم به همه دعواهای سیاسی؛ دو سال است در اندیشکده ای با حضور 100  متخصص برنامه و گفتمان تحول خود را تهیه کرده ایم. این گفتمان دنبال حاکم کردن مردم است. 19 برنامه دارم که هشت برنامه اولویت دار است. ما برنامه های خود را تا سطح پروژه ها مشخص کرده ایم.
 
محمد عباسی وزیر اسبق وزرش و جوانان نفر بعدی بود که با حضور در وزارت کشور، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرد.وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: نظام اجرایی جای آزمون و خطا نیست. باید ملت آزمون شده ها را بپسندند و بهترین ها باید نصیب ملت ایران شوند.
 
رستم قاسمی وزیر سابق نفت نیز جزو افرادی بود که در دومین روز ثبت نام، در محل ثبت نام حضور پیدا کرد و نامنویسی نمود. وی  در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه غده سرطانی قوه مجریه در حال حاضر سیاست زدگی است و شاهد انتصاب های سیاسی بسیار زیاد در بخش های اقتصادی کشور هستیم که این مسئله منجر به کوچک شدن سفره های مردم شده است.
 
حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس، سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران است که در دوره های پنجم، ششم و هفتم نمایندگی مردم دامغان را در مجلس شورای اسلامی برعهده داشت، محمدشریف ملک‌زاده معاون گردشگری در دولت احمدی نژاد، سید محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم،محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق و ثریا ملک زاده فعال حقوق زنان با حضور در وزارت کشور در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.
 
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از جمله مسئولانی بودند که در دومین روز ثبت نام، با حضور در ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران از ستاد انتخابات کشور بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری این انتخابات قرار گرفتند.
 
روز سوم / ثبت نام بهارستانی های قدیم و جدید برای پاستور
 
جمال عرف در جریان سومین روز از مهلت قانونی ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری این انتخابات قرار گرفت،همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بازدید نمود و گفت: همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های مختلف انجام شده و هیچ مشکل خاصی در روند انجام فعالیت انتخابات نداشتیم. همه مقدمات، پشتیبانی‌ها، تدارکات، ملزومات و تجهیزات آماده است و هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت و کسانی که مسئول امنیت انتخابات را برعهده دارند کارشان را با نظم و انضباط انجام می‌دهند. جلسات مکرری نیز در ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات در استان‌ها برگزار شده و همه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دوستان وجود دارد.
 
در سومین روز از ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری همچون روزهای اول و دوم، شاهد چهره های مختلف مردمی بودیم اما در روز سوم، متفاوت‌ترین چهره با موهای فر بلند و سیبیل پر پشت برای کاندیداتوری به وزارت کشور آمده بود. حضور چهره های جنجالی در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در طول 5 روز به خوبی دیده می شد.
 
محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در محل ستاد کشور حاضر شد؛ «محمود صادقی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم و از اعضای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نفر بعدی بود که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.
 
«علی مطهری» نماینده سابق مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام مهمی برای دنیا و پیام رسایی برای غربی‌ها، کشورهای همسایه، چین و روسیه دارد و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام قطعاً موثر خواهد بود و در بهبود زندگی مردم اثرگذار است.
 
«رامین مهمانپرست» سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در سومین روز، در محل ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد و ثبت نام نمود و در جمع خبرنگاران گفت: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خودرو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.
 
محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات نیز جزو آخرین افرادی بود که در سومین روز، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمود؛ به این ترتیب، به گفته سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۸۱ نفر از داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت مراجعه کرده و نام‌نویسی کردند و در مجموع ۳ روز، تعداد ثبت نام کنندگان به عدد ۲۱۱ نفر رسید.
 
روز چهارم / ثبت نام محکوم امنیتی فتنه ۸۸ برای ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری!
 
در چهارمین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری شاهد حضور برخی چهره های سیاسی در محل ثبت نام بودیم. علیرضا افشار قائم مقام وزارت کشور در دولت دهم و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج با حضور در ستاد انتخابات برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی کرد. فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز از جمله افرادی بود که با حضور در وزارت کشور، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام نمود. وی در جمع خبرنگاران گفت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است. 
 
مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای این دوره  ازانتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد. مصطفی تاجزاده از محکومان امنیتی و از فتنه‌گران ۸۸ امروز پس از نام نویسی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من مصطفی تاجزاده یک شهروند یک اصلاح‌طلب معاون بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد دولت موسوی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت آقای خاتمی یک زندانی سیاسی ۷ ساله و یک ایرانی امروز رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدم. 
 
یکی از نکات جالب حضور مصطفی تاج زاده در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، قرار گرفتن وی پشت تریبون بود که تعداد زیاد میکروفون‌ها چهره او را می پوشاند لذا او پشت تریبون قرار نگرفت. تاج زاده پس از ایراد سخنانش بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران محل را ترک کرد.
 
سردار علیرضا افشار فرمانده اسبق بسیج مستضعفین نیز جزو نفرات بعدی بود که برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، به محل وزارت کشور رفت. وی پس از نام‌نویسی در انتخابات اظهار کرد: انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است. شاهین محمدصادقی نماینده سابق مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
ملاک شورای نگهبان در بررسی‌های نهایی نامزدهای ریاست جمهوری
 
عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان و سخنگوی این شورا که روز نخست هم بازدید از محل برگزاری ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشت، روز چهارم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد.
 
عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان پس از بازدید از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امسال باتوجه به مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دور قبل مبنی بر «جشنواره ثبت‌نام» داشتم را شاهد نبودیم و طبق آماری که داده شد، حضور و ثبت‌نام افرادی که شرایط اولیه را نداشتند کمتر شده است. ما در شورای نگهبان مصرّ هستیم کسانی که واجد شرایط می‌باشند حتما ثبت‌نام کنند تا گزینه‌های بیشتری پیش روی مردم باشد و کسانی که شرایط اولیه را ندارند، مراجعه نداشته باشند بهتر است که ثبت‌نام نکنند زیرا ملاک ما در بررسی‌های نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.
چهارمین روز از نامنویسی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به عدد 304 نفر رسید.
 
روز پایانی؛ روز ثبت‌نام شُرکای سیاسی روحانی/ آیت‌الله رئیسی آمد
پنجمین روز نامنویسی برای انتخابات ریاست جمهوری، شلوغ ترین روز از نظر حضور چهره های سیاسی در محل ستاد انتخابات کشور بود. 
 
«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است.
 
«علی لاریجانی» نیز نفر بعدی بود که با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نامنویسی نمود. وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست، اظهارداشت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور برداشته شود.
 
«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.  
 
سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس نیز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد و در جمع خبرنگاران گفت: اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده و طی 10 سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت ها کنترل نشود ما تورم بالای 40 درصد خواهیم داشت.
 
مسعود پزشکیان نماینده مجلس نیز از جمله کسانی بود که برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام نمود.
 
 وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: اگر بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.
 
 
عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی نیز پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز شوربختانه، جوانان و نیروهای جویای کار، شغل آبرومند و مناسبی نمی‌یابند و ملت در تله‌ی فقر افتاده‌است. میانگین تورم 50سال گذشته‌ی ایران بیش از 19 درصد است. سطح عمومی قیمت‌ها و بهای اقلام خوراکی هرروز افزایش می‌یابد و هیچ کس فردا را نمی‌تواند پیش‌بینی کند. نرخ ارزهای خارجی روزانه تغییر و زندگی و معیشت تک‌تک مردم ایران را تهدید می‌کند. اقشار عادی و مردمی که هیچ‌گاه در اندیشه‌ی نرخ ارز نبودند، امروزه هر روز باید نگران فراز و فرود ارزش واحد پول بیگانگان باشند. کارکنان و کارمندان دولت و غیر دولت و بازنشستگان عزیز هر روز می‌بینند که قدرتِ خریدِ مستمریِ دریافتی‌شان کاهش می‌یابد.
 
مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز برای  نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  ثبت‌نام کرد. وی  پیش از این نیز سه بار در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است اما تاکنون موفق به کسب تاییدیه شورای نگهبان نشده است. وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: وظیفه شرعی خود دانستم در این عرصه حضور پیدا کنم و وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش این ملت بردارم و حتما در صحنه حضور داشته باشم.
 
عزت‌ الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما نیز برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.
وی پس از ثبت نام در وزارت کشور گفت: اگر روحانی توان مذاکره از موضع قدرت در طول این مدت به کار می‌گرفت وضعیت مردم بسیار  بهتر بود. ناتوانی دولت در مذاکره با دنیا را در کنار کلکسیون دیگر ناتوانی‌ها می‌گذاریم. 
زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در حالی که مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس او را همراهی می کرد، در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نامنویسی کرد.
 
وی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری گفت: مسببین وضع اسفبار فعلی به عرصه انتخابات آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می پرورانند در حالی که تحول اقتصادی با تصمیمات ۲۰ دقیقه ای میسر نخواهد شد.
 
سید عباس نبوی استاد حوزه و دانشگاه و از اعضای هئیت مؤسس دفتر تحکیم وحدت هم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمود.  
 
تکمیل کاندیداهای جبهه انقلاب
 
 آیت‌الله سید ابراهیم رییسی پس از روزها گمانه زنی، در نهایت برای ثبت نام در سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و پس از طی مراحل ثبت نام کاندید ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: تاکید می‌کنم به همه مردمی که با هر سلیقه و از هر جناحی هستند بیایند و در انتخابات شرکت کنند. من رقیب ناکارآمدی و فساد هستم.
مسعود زریبافان" معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای انتخابات ثبت‌نام کرد.
 
«محمد خوش‌چهره» نماینده مجلس در دوره هفتم؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز جزو افرادی بودند که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمودند.
 
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست.
 
محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محمد شریعتمداری، زهرا شجاعی، کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاح طلب، «رسول منتجب‌نیا» دبیر کل حزب جمهوریت نیز جزو افرادی بودند که برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شدند.
 
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نفر جزو نفرات بعدی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1400 شد. وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: امیدوارم این انتخابات، انتخاباتی پرشور و بی اضطراب باشد یعنی عرصه ای باشد برای اینکه مردم با نامزدها به خوبی آشنا شوند. در انتخابات مردم باید اقناع شوند نه اغوا.
 
پایان مهلت ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری
 
محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران هم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمود و در نهایت، مهلت ثبت نام از داوطلبان دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۸ امروز ۲۵ اردیبهشت به پایان رسید و در این ساعت، درهای وزارت کشور بسته شد اما ثبت نام از افرادی که پیش از ساعت ۱۸ در وزارت کشور حاضر شده بودند، انجام گرفت.
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور بعد از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، با بیان اینکه امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451508

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451508/ثبت-نام-همه-ش-رکای-سیاسی-روحانی-پاستور-تکمیل-کاندیداهای-جبهه-انقلاب-۵۹۲-نفر-کاندیدای-ریاست-جمهوری-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com