تاریخ انتشارجمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۵۱۴۵۵
امام جمعه زیراب گفت: فلسطین، مسئله اصلی دنیای اسلام است.
۰
plusresetminus
فلسطین مسئله اصلی دنیای اسلام است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب با اشاره به سخن امام‌صادق علیه‌السلام، درمورد عیدفطر ، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: عید فطر ثمره بندگی انسان است، یعنی هرکاری که انسان در ماه رمضان انجام داده باشد، خداوند ثمره‌اش را در روز عیدفطر به بندگانش می‌دهد. درواقع نگاه کریمانه خداوند به بندگانش در روز عیدفطر . 
 
وی با بیان اینکه مسئله جبر و تفویض، از مسائل عمیق محسوب می‌شوند، گفت: امام صادق فرمودند: نه جبر محض و نه تفویض و اختیار محض. خداوند نیز می‌فرماید: هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر به اذن او. مثالی هست که می‌گوییم از تو حرکت از خدا برکت.اگر در ماه مبارک رمضان در چارچوب دین حرکت کردی و وظیفه‌ات را انجام دادی، ماه رمضان خوبی را رقم زدی. 
 
امام جمعه زیراب، بحث گناه زبانی را موضوعی مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: برخی چیزها باید در جهت بصیرت افزایی، دفاع از مظاهر، حقیقت، اصول و فروع دین، بیان شود اما از طرفی باید حواسمان جمع باشد تا آبروی کسی را نبریم، افتراء و تهمت نزنیم، غیبت نکنیم. ایمان و تقوا همین مسائل است، هرچه شنیدیم بیان نکنیم. پیامبر فرمودند: اکثر خطای بشر از زبانش است. 
 
این مسئول با بیان اینکه یکی از حوادث بسیار تلخ امروز دنیای اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی است، افزود: حمله ناجوانمردانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به مردم فلسطین مخصوصا غزه، از حوادث بسیار تلخ امروز دنیای اسلام است. در روزهای گذشته نیز شاهد جنایت خبیثانه به دست جیره‌خواران استکبار جهانی در کشور افغانستان بودیم که دختران نوجوان شیعه را به شهادت رساندند و دل همگان به درد آمد. 
 
رضایی تاکید کرد: بحث فلسطین، مسئله اصلی دنیای اسلام است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی آغاز شده است. 
وی ضمن بررسی حوادث اخیر، تصریح کرد: اتفاقات جدیدی به‌وقوع پیوست که در گذشته نداشتیم و برمی‌گردد به قدرت و توانمندی نیروی‌های مقاومت سرزمین اشغالی فلسطین. اول اینکه نیروهای مقاومت فلسطین به جایی رسیده‌اند که انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است. 
 
امام جمعه زیراب خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه در زمان شروع حملات به منطقه‌ای در فلسطین، گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی اخطار داده‌ بودند که اگر دست از سر مردم برندارید، طی ۲۴ ساعت موشک‌باران خواهیم کرد.  
 
این مسئول افزود: درواقع چیزی که باعث ایستادگی امت اسلام در مقابل صهیونیسم شده و توانسته‌اند آنها را بترسانند، اسلام، ایمان، شهادت و شهادت طلبی امت اسلام است. موقع پرتاب موشک ، نام سردار سلیمانی را می‌گفتند، اینها به تلاش سپاه قدس ، نظام جمهوری اسلامی، رهنمود‌های مقام معظم رهبری و شهدا است. 
 
رضایی با اشاره به یکی دیگر از اتفاقات جدید در حوادث اخیر ، یادآور شد: چند شهر صهیونیست نشین ازجمله حیفا، از کنترل پلیس صهیونیستی خارج شد. همگی به تکاپو افتادند‌. حتی کشورهای غربی. روزهایی فرا می‌رسد که باید همه آنها نسبت به تمام جنایت‌هایشان پاسخگو باشند. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی، شروع شده است. 
 
وی در پایان با یادآوری مناسبت‌های پیش رو ازجمله روز بزرگداشت فردوسی و حمله وهابیون به بقیع، با یادآوری درگذشت یکی از شخصیت‌های انقلابی اهل سوادکوه، تصریح کرد: روز درگذشت یکی از خادمان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیش رو داریم‌. مرحوم محمدرضا علیزاده، شخصیتی که در طول عمر خود خدمتگزار نظام، مردم و انقلاب بود، شخصیتی توانمند، باهوش و  با نگاه دقیق حقوقی.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴