۰
plusresetminus
سرپرست کاروان ایران: تیم‌های ورزشی در 9 گروه راهی المپیک می‌شوند/کشتی، تکواندو، کاراته و شمشیربازی شانس کسب مدال دارند
به گزارش بلاغ، سرپرست کاروان ورزش ایران درالمپیک توکیو گفت: در ارزیابی کلی مشخص شد رشته‌های کشتی، تکواندو، کاراته و شمشیربازی شانس کسب مدال در المپیک را دارند.
سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از ۳ تا ۱۸ مرداد به میزبانی توکیو ژاپن برگزار خواهد شد و کاروان ورزش ایران نیز تاکنون ۶۰ سهمیه برای حضور در این بازی‌ها کسب کرده و در چند رویداد دیگر هم شانس کسب سهمیه دارد. نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزش ایران در نشست خبری که سه شنبه به صورت آنلاین برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران پرداخت.

سجادی در مورد برگزاری جلسه آنلاین نمایندگان ایران با مسئولان برگزاری بازی‌ها که روز دوشنبه انجام شده است گفت: در این جلسه در مورد ثبت‌نام همه اعضای کاروان بحث و تبادل نظر و تک تک اسامی افراد چک شد و سؤالاتی که داشتیم را مطرح کردیم و به سؤالات آنها پاسخ دادیم. این بازی‌ها با ۵ رشته بیشتر نسبت به دوره قبل در ۳۳ رشته و با ۳۳۹ رویداد برگزار خواهد شد. تعداد ورزشکاران حاضر در این بازی‌ها ۱۱۰۹۰ نفر خواهد بود که ۴۸/۵ درصد آن بانوان هستند و بقیه آقایان. البته بر اساس تاکید کمیته بین‌المللی المپیک این سهمیه در آینده مساوی و ۵۰-۵۰ خواهد شد.

وی در مورد شرایط اقامت کاروان ورزش ایران در توکیو نیز گفت: محل اقامت در دهکده بازی‌ها مشخص شده است. همه اعضای کاروان باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز در کشور خودشان تست بدهند و آن را همراه داشته باشند. با این حال به محض ورود به فرودگاه از آنها تست گرفته می‌شود و ۱۰ دقیقه بعد جواب داده می‌شود. اگر پاسخ تستی مثبت باشد همانجا ۱۵ روز به قرنطینه خواهند رفت. همه تیم‌های شرکت‌کننده در دهکده به صورت قرنطینه هستند و فقط تیم‌ها می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل آنها به محل تمرین و مسابقه بروند و هیچ بازدیدی از شهر نخواهد بود. در طول بازی‌ها به صورت رندوم از افراد تست گرفته خواهد شد. پروتکل‌های بهداشتی هم به بالاترین شکل ممکن رعایت خواهد شد.

سجادی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کسب سهمیه ورزش ایران گفت: ما ۶۰ سهمیه در ۱۳ رشته ورزشی سهمیه کسب کرده‌ایم. بسکتبال سه نفره ایران در دو مرحله شانس کسب سهمیه دارند. قایقرانی آب‌های آرام یک شانس کسب سهمیه در روسیه را دارد. کاراته هم آخرین مسابقات خود را در پاریس خواهد داشت که تکلیف دو کاراته کا ما که در یک وزن شرکت می‌کنند مشخص خواهد شد.

پاسخ به ابهامات واکسینه کردن افراد متفرقه
سرپرست کاروان ورزش ایران درباره ابهامات مطرح شده درباره واکسن زدن برخی افراد متفرقه نیز گفت: براساس سهمیه‌ای که از سوی وزارت بهداشت در اختیار فدراسیون پزشکی گذاشته شده بود، به نسبت تعداد ورزشکاران به فدراسیون‌ها نفر اعلام کردیم و خواستیم که نفراتی که در اردوها هستند را معرفی کنند. فهرستی که از سوی فدراسیون‌ها معرفی شده بودند را به فدراسیون پزشکی دادیم و بر اساس همین فهرست اقدام شده است. با این حال پس از مطرح شدن موضوعات و حاشیه‌های اخیر این فهرست‌ها را مجددا بررسی کردیم. در مورد افرادی که اعتراض شده بود بررسی دقیق صورت گرفت که مشکل خاصی وجود نداشت. اگر وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی تشخیص بدهند می‌توانند فهرست اسامی افرادی که واکسینه شده‌اند را اعلام کنند.

نگرانی برای کاروان ورزش
وی در مورد مصدومیت چند ورزشکار و اینکه آیا این مصدومیت‌ها نگرانی‌هایی را برای کاروان ورزش ایران بوجود آورده است گفت: مصدومیت در ورزش یک اتفاق عادی است و ممکن است در خود المپیک هم یک ورزشکار مصدوم شود. اگر نگرانی طوری باشد که یک ورزشکار به بازی‌ها ندارد درست است. با توجه به فرصتی که داریم مربیان و کادر فنی نگران‌کننده نیست. یکی- دو مصدوم بین ۶۰ نفری که انتخاب شده‌اند خیلی نمی‌تواند اتفاق نگران‌کننده‌ای باشد.
نصرالله سجادی در مورد عقب‌نشینی برخی فدراسیون‌ها از پیش‌بینی موفقیت و مدال آوری در المپیک نیز گفت: ارزیابی باید توسط فدراسیون‌ها انجام شود چون اطلاعات فنی را فدراسیون‌ها دارند. هر چه روز به جلو برویم و کسب سهمیه تمام شده باشد بهتر می‌توانند در این باره صحبت کنند. مسئولیت این کار را خودشان دارند اما در ارزیابی کلی باید بگویم در کشتی، تکواندو، کاراته، شمشیربازی تیمی که با یک بازی به جمع 4 تا می‌روند، شانس کسب مدال داریم. می‌توانید از خود فدراسیون‌ها بپرسید چرا عقب‌نشینی کرده‌اند.

رئیس‌فدراسیون به عنوان سرپرست می‌رود
سرپرست کاروان ورزش ایران در مورد همراهان کاروان ورزش ایران گفت: این بار به خاطر محدودیت‌هایی که میزبان گذاشته است از چند رئیس‌فدراسیون خواستیم که در دهکده کنار ورزشکاران باشند. همه رشته‌ها بجز والیبال خودشان رئیس‌را به عنوان سرپرست اعزام خواهند کرد. پیشنهاد ما این بوده که اگر می‌خواهید در بازی‌ها حضور داشته باشید باید در دهکده حضور داشته باشید. با این حال تاکید می‌کنم که انتخاب کادر با خود فدراسیون است. هر فرد و مسئولی را که می‌خواهند می‌توانند بیاورند. البته برای رشته‌هایی که محدودیت هست این نفرات هم کاهش پیدا خواهد کرد.
وی در مورد دادن سهمیه اهدایی کمیته بین‌المللی المپیک (وایلدکارت) گفت: این سهمیه برای کشورهایی هست که تعداد ورزشکارانشان کم است. برای ما به هیچ رشته‌ای تعلق نمی‌گیرد. از سوی کمیته بین‌المللی تاکید شده است که چند سهمیه محدود را به کشورهایی بدهند که سهمیه کم دارند یا اینکه در بخش بانوان سهمیه ندارند. ما چون ۶۰ سهمیه کسب کرده‌ایم شامل این مورد نمی‌شویم.
سرپرست کاروان ورزش ایران در مورد زمانبندی اعزام به توکیو گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کاروان ورزش ایران در ۹ گروه به ژاپن اعزام خواهد شد و در ۱۱ گروه به ایران بازخواهد گشت. براساس تاکیدی که کمیته بین‌المللی داشته هر رشته ورزشی حداکثر ۵ روز قبل از شروع مسابقه در دهکده پذیرش خواهد شد و ۲۴ ساعت بعد از مسابقه هم باید دهکده را ترک کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲