کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف همکاری‌های مشترک فرهنگی هنری صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سپاه کربلا و حوزه هنری مازندران

20 ارديبهشت 1400 ساعت 16:18

روسای حوزه هنری مازندران، سازمان بسیج هنرمندان استان و معاون فرهنگی هنری سپاه کربلای مازندران تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی هنری را امضا کردند.


به گزارش بلاغ، امروز طی نشستی که برای امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه هنری مازندران انجام شد، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه تجمیع توانمندیهای سازمانی، راهی موثر برای نیل به اهداف بزرگ است، گفت: طرح های فرهنگی هنری بسیاری در استان وجود دارد که قابل اجرایی شدن است و تعداد هنرمندان فعال و صاحب نام هم برای تولید آثار فاخر کم نیست اما تولید کارهای بزرگ فرهنگی مستلزم حمایت و همراهی مسئولان ارشد استان است.

احسان آهنگر معاون فرهنگی هنری سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به اینکه یکی از مسائل در گذشته عدم همبستگی و همکاری های مداوم نهادهای فرهنگی استان بوده گفت: سپاه و حوزه هنری اخیرا تلاش تازه و موثری برای همکاری آغاز کرده اند. استقامت و دوام همکاری یک اصل است و امیدواریم دوام این فعالیتها منجر به تولیدات ارزشمند و برنامه ها و فعالیتهای اثرگذار در استان شود.
 


وی افزود: استفاده از ظرفیت های مراکز انقلابی همسو برای دیگر سازمانها نیز الگو و نمونه ای است جهت جریان سازی های موثر که ختم به تولید اثر و تربیت نسل تازه ای از هنرمندان متعهد و انقلابی خواهد شد.

در ادامه این نشست که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان فرهنگی هنری دوطرف صورت گرفت، تفاهم نامه همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران با سپاه کربلای استان و سازمان بسیج هنرمندان مازندران امضا شد.
 
گفتنی است، لزوم عزم استانی جهت تحقق مسائل فرهنگی و اجتماعی همسو با اهداف نظام، هم‌افزایی در تحقق اهداف عالیه نظام به‌ویژه در موضوعات فرهنگی، مقابله با فرهنگ غرب زدگی در جامعه، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی ایرانی، همکاری های فی مابین جهت شکل گیری تولیدات هنری در قالب ها و رشته های مختلف، شناسایی، آموزش و توانمندسازی علاقمندان به حوزه ی هنر بخشی از اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.
 

این تفاهم نامه به مدت سه سال در موضوعات همکاری در شناسایی هنرمند فعال در عرصه هنرهای دینی و انقلابی ، همچنین جمع آوری بانک اطلاعات هنرمندان و سطح بندی آنها در چهار سطح (علاقه مند-مبتدی-نیمه حرفه ای-حرفه ای) ، در رشته های ( تجسمی . تصویری . ادبی  . نمایشی و موسیقی )، شبکه سازی هنرمند متعهد ، انقلابی وبسیجی و ایجاد ساز و کار مناسب جهت ارتباط گیری پایدار نیروهای هنرمند با یکدیگر، همکاری در توانمندسازی و آموزش هنرمندان علاقمند به مباحث در قالب های بند یک با بهره گیری از کلاس های مجازی- حضوری- کارگاه- ورک شاپ طبق چشم انداز توافق نامه با شرایط متناسب با سطوح تعیین شده به منظور تربیت تخصصی نیروی انسانی، تولید آثار مشترک در قالب های بند یک با موضوعات مصوب در تفاهم نامه،  اجرای فعالیت های مشترک هنری به صورت میدانی( سرود پاتوقی-تئاتر خیابانی و...)،اجرای شیوه نامه های الحاقی در راستای موضوع تفاهم نامه که به پیوست با امضای کارشناسان طرفین خواهد بود.، همکاری ویژه در طرح احیاء و ارتقاء گروه های تئاتر خیابانی و مسجدی، تولید آلبوم سرود مشترک با موضوعات ملی و مذهبی و انقلابی در سال 1400 (طبق شیوه نامه  اجرایی) همکاری در تولید برنامه های رسانه ای هنری (تلویزیونی-رادیویی-فضای مجازی) طبق شیوه نامه ی الحاقی تعیین شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451290

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451290/انعقاد-تفاهم-نامه-همکاری-سپاه-کربلا-حوزه-هنری-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com