کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران خبر داد

حمایت از 700 واحد تولیدی در سال 1400/امسال 12 دهکده اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی می‌شود

19 ارديبهشت 1400 ساعت 7:30

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا از راه اندازی 500 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید هم خبر داد و گفت: در سال جدید به 700 واحد تولیدی خدمات ارائه می‌شود.


به گزارش بلاغ، محمد مهدی اقبال پور به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در حوزه‌های توسعه و پیشرفت در کشور و نیز خدمت رسانی به محرومین در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها، مشغول فعالیت است، اظهار کرد: بدنه و هسته اصلی بسیج سازندگی گروه‌ها و نیرو‌های جهادی هستند.

وی از فعالیت ۱۵۰۰ گروه جهادی در مازندران خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی در ۲۲ رشته تخصصی فعال بوده و در نقاط محروم در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به نامگذاری سال جاری با بیان اینکه باید مطالبه کرد که بخشی از سرمایه‌ها در بانک‌ها به سمت تولید برود، افزود: ما به دنبال ایجاد ۸۸ مشاغل خرد صنایع تبدیلی، کشاورزی و قطب سازی در کشور و استان هستیم که این مشاغل مسیر تولید را هموار می‌کنند.
 
این مسئول به مهارت آموزی در مدارس تاکید کرد و گفت:مدارس فنی حرفه‌ای باید به صورت شبانه روزی کار کند و ما وقتی برای تلف کردن نداریم.
 
اقبال پور در بخش دیگری به فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه کربلا پرداخت و افزود: حضور بسیج سازندگی در محلات و روستاها، فعال است و یکی از نیاز‌های مهم تولیدی، ایجاد راه روستایی، است؛ لذا بسیج سازندگی در تامین آب شرب و آب کشاورزی و دام، اصلاح زمین‌های کشاورزی، ساخت سردهنه ها، عمرانی، دیوار‌های حفاظتی، ساخت پل، ساخت مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی و خدماتی و نیز در بحران‌ها هم به صورت واکنش سریع وارد عرصه شده است.

 وی به کمک‌های مومنانه هم اشاره و خاطرنشان کرد:فراخو ان عمومی مبنی بر فرمان رهبر معظم انقلاب در کشور براه افتاد، و کار رزشمندی با هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها، نهضت کمک مومنانه براه افتاد.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا  از افتتاح ۸۰ واحد مسکونی محروم تا پایان عید فطر خبر داد و گفت: این ۸۰ واحد، از ۵۰۰ واحد مسکن محروم در سال ۹۹ بود، که در عید فطر به اتمام می‌رسد؛ لذا یک هزار واحد مسکونی هم با کمیته امداد قرارداد بستیم که تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین ۲۵۰ واحد مسکونی محروم هم بعد از ماه رمضان در مناطق محروم چابهار توسط فرماندهی سپاه کربلا کلنگ زنی خواهد شد.
 
این مسئول به خدمات رسانی این سازمان در حوزه معیشت هم اشاره و اضافه کرد:  ۸۵۰ هزار بسته معیشتی در سال ۹۹ بین نیازمندان توزیع و همچنین ۱۸ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهدا، شد.
 
به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰ هزار نفر ارائه شد.

اقبال پور از احداث ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته هم خبر داد وگفت: ۵۰ کیلومتر لوله گذاری و نیز ۱۵ مخزن بتنی و پلاستکی نیز برای تامین آب شرب، احداث شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ صندوق مردم یار و اشتغالزا، ایجا شد، خاطرنشان کرد: برای چهار هزار نفر نیز به طور مستقیم اشتغالزایی شد.

 اقبال پور در ادامه از اجرای دو هزار ۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی در سال جدید هم خبر داد و افزود:این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد در حال اجرا است.
 
وی از راه اندازی ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید هم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جدید به ۷۰۰ واحد تولیدی خدمات ارائه می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به محرومیت زدایی در حوزه آموزش، مهارت افزایی و اشتغالزایی، از راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرهای استان در سال جاری خبر داد.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 451214

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451214/حمایت-700-واحد-تولیدی-سال-1400-امسال-12-دهکده-اقتصاد-مقاومتی-راه-اندازی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com