کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آهن در کوره گرانی!/بازار خالی از مشتری است

19 ارديبهشت 1400 ساعت 9:00

در حالی طی سال‌جاری شاهد روند نزولی قیمت دلار در کشور بودیم که آهن بی تفاوت به این نوسانات، راه صعودی خود را در پیش گرفته است و همچنان می‌تازد؛ بازار هم از بروبیای مشتریان افتاده است و تا کسادی بازار گویی راهی نمانده است.


به گزارش بلاغ، بررسی های صورت گرفته بر روند هفتگی بازار آهن حاکی از آن است که بازار طی مدت زمان هفته‌ای که گذشت متاثر از تداوم روند کاهشی نرخ ارز شرایطی نسبتا با ثباتی را سپری کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که همچنان در بازار آهن با عدم تقاضا یا در صورت وجود، تقاضای اندک مواجه هستیم.

علیرضا عمادی یکی از فعالان بازار آهن در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تغییرات بازار آهن گفت: طی سال‌جاری شاهد افزایش حداقل 25 درصدی قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات بودیم.

وی افزود: طی سال جاری قیمت آهن یک روند صعودی به نسبت ایام پایانی سال گذشته را طی کرد.

این فعال صنفی بازار آهن در مازندران، خاطرنشان کرد: گرچه قیمت‌ها در بازار آهن متاثر از روند نزولی دلار قرار نگرفت اما مهم‌ترین عامل در این روند صعودی به قیمت جهانی آهن بر می‌گردد.

عمادی می‌گوید: در حالیکه قیمت هر کیلو میلگرد در سال گذشته 12 هزار و 800 تومان بود امسال در همین  مدت کوتاه 50 روزه به کیلویی 14 هزار و 200 تومان رسید.

وی ادامه داد: قیمت پروفیل‌ها اکنون کیلویی 25 هزار تومان، هر شاخه تیرآهن 14 حدود یک میلیون و 940، تیرآهن 16 دو میلیون و 550 هزار تومان و تیرآهن 18 نیز سه میلیون و 350 هزار تومان است.

این فعال صنفی بازار آهن در مازندران، متذکر شد: بازار به شدت از مشتری، خالی شده است و کاملا تقاضا برای خرید ریزش پیدا کرده است.

با این اوضاع و احوال باید منتظر تنش‌های تازه در بازار مسکن باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451182

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451182/آهن-کوره-گرانی-بازار-خالی-مشتری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com