BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بازداشت هنرمند اردنی به‌خاطر شرکت در مسابقه «فلسطین تنها نیست»! | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۱۱۴۴
آیین پایانی مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست»، عصر پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در قالب پخش تلویزیونی از شبکه افق سیما در آستانه روز جهانی قدس با معرفی نفرات برتر برگزار شد.
۰
plusresetminus
بازداشت هنرمند اردنی به‌خاطر شرکت در مسابقه «فلسطین تنها نیست»!

به گزارش بلاغ، در مسابقه بین‌المللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» که فراخوان شرکت در آن مهرماه ۹۹ منتشر شده بود، ۲۵۰۰ هنرمند از ۶۶ کشور جهان شرکت کرده بودند که بعد از انجام مراحل داوری توسط داوران ایرانی و خارجی، ۹ برگزیده نهایی معرفی شده و مورد قدردانی قرار گرفتند.

محمد خزایی، عباس ناصری، سعید صادقی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و مسعود ضیایی زردخشویی داوران ایرانی و لوئیس کارلوس فرناندز از برزیل، روسم از مالزی، ایزابلا کوالسکا از لهستان، کریستینا برنازانی از ایتالیا هنرمندان خارجی بودند که داوری این مسابقه را برعهده داشتند.

برنده جایزه ویژه این مسابقه «حنین الحمصی» از فلسطین شد. رتبه اول این مسابقه در بخش کارتون: هیکابی دمیرچی از‌ ترکیه، در بخش کاریکاتور: پیام وفاتبار از ایران، در بخش پوستر: پویا سرابی از ایران شدند. رتبه دوم این مسابقه در بخش کارتون: محمود نظری از ایران، در بخش کاریکاتور: علیرضا باقری از ایران، در بخش پوستر: ایمان ماندگاری از ایران شدند. رتبه سوم این مسابقه در بخش کارتون: رائول فرناندو زولتا از کلمبیا، در بخش کاریکاتور: آنتونیو آن تونس از پرتغال و در بخش پوستر: زوکایی از چین شدند.

همچنین سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه «فلسطین تنها نیست» از زندانی شدن یک هنرمند اردنی به‌خاطر شرکت در این مسابقه خبر داد!

دبیر مسابقه پوستر، کاریکاتور و کارتون «فلسطین تنها نیست» با بیان اینکه مسئولان این نمایشگاه از بابت تبعاتی که دامنگیر هنرمندان خارجی برای ارسال آثار به این نمایشگاه می‌شود نگران هستند به خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: بعد از انتشار اثر هنرمند اردنی که کاریکاتوری از بن زائد بود، دولت اردن بلافاصله وی را زندانی کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، این‌گونه رویداد‌ها را امیدوارکننده خواند و تأکید کرد: هرسال که می‌گذرد میزان اثرگذاری روز قدس و مظلومیت فلسطین بیشتر نمایان می‌شود و برپایی نمایشگاه‌هایی مانند «فلسطین تنها نیست» مصداق این اثرگذاری‌ها است، این نمایشگاه اتفاق بزرگ و پربرکتی است که نمونه آن کمتر در دنیا یافت می‌شود چراکه هنرمندان ۶۶ کشور به این نمایشگاه آثار خود را ارسال کردند با وجود اینکه از تبعات آن آگاهی داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴