کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس سواد رسانه‌ای در گفت‌وگو با بلاغ:

کوران فتنه‌های غبار آلود با عدم آگاهی از رسانه محقق می‌شود

18 ارديبهشت 1400 ساعت 13:12

مدرس سواد رسانه‌ای گفت: در جامعه امروز داشتن سواد رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر ما سواد رسانه نداشته باشیم، در غبار فتنه‌ها گمراه می‌شویم.


حجت‌الاسلام نیما علیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه گاهی فتنه آن قدر غبار آلود و خطر ناک می‌شود که انسان از صراط مستقیم خارج و راه را گم می‌کند، اظهار کرد: شب‌های ضربت خوردن و شهادت مرد مردان، علی بن ابی طالب علیهما السلام و قاتل او ابن ملجم لعنت الله علیه، بهترین شاهد بر این مدعا خواهد بود.

وی افزود: بی‌شک علی علیه السلام، بهترین و کامل‌ترین انسان‌های تاریخ بشریت و عالم‌ترین، شجاع‌ترین، عادل‌ترین، سیاست‌مدارترین، با اخلاق‌ترین، مهربان‌ترین، بخشنده‌ترین انسان‌ها است.

این مدرس سواد رسانه‌ای در ادامه تصریح کرد: کسی که تا به امروز دانشمندان زیادی او را مدح کردند، جبران خلیل جبران نویسنده معروف مسیحی درباره علی علیه السلام می‌گوید: علی مردی بود که فراتر از زمان خود زندگی کرد و حتی امروز هم کسی به طور کامل او را نمی‌شناسد حتی خلیفه دوم در مدح او هفتاد مرتبه گفت اگر علی نبود عمر هلاک می‌شد.

علیاری خاطرنشان کرد:علی (ع) در زندگی و حتی فرهنگ بسیاری از انسان‌ها تاثیرات خوبی داشت، با اقتدا به علی، جوان مردی در جوامع انسانی بسیار پررنگ شد و شجاعت معنای جدیدی به خود گرفت؛ بسیاری از شعرای جهان، در مدح او شعرها سرودند و بسیاری از جوان مردان در راه او جان نثار کردند.

وی ادامه داد: دوست و دشمن، او را به‌عنوان برترین بشر قبول داشتند، آن قدر به فقرا و ایتام کمک کرد که یاران او می‌گفتند دوست داشتیم ما هم یتیم بودیم تا علی علیه السلام، ید الهی خود را بر سر ما می‌کشید.

این مدرس سواد رسانه‌ای یادآور شد: عدالت محوری و مبارزه او با رانت خواری و ظلم زبانزد خاص و عام بود، تا جایی پیش رفت که مستکبران، ذلیل و مستضعفان عزیز شدند اما گاهی فتنه آن قدر قوی می‌شود که بعضی‌ها توهم می‌کنند که اگر علی علیه السلام نباشد اوضاع بهتر خواهد شد و علی آدم مناسبی برای جامعه بشریت نیست و دست به کشتن این انسان کامل می‌زنند.

علیاری بیان کرد: بعد از ایشان افرادی بر سر کار می‌آیند که زندگی و معیشت مردم را تبدیل به جهنم می‌کنند؛ معاویه، یزید، خلفای بنی امیه و بنی عباس (لعنت الله علیهم).

وی در پایان گفت: فتنه از جایی شروع شد که شخص دشمنی به نام معاویه، فضای عمومی و افکار مردم را به دست گرفت و شروع به پخش شایعات در منطقه کرد و چون مردم در آن زمان آگاهی لازم را نداشتند، از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به کُشتن شخصیت محبوبی مثل علی علیه السلام می‌کند که این امر باعث شد خیلی از مردم به جنگ با علی در قالب گروه‌هایی چون مارقین، قاسطین و خوارج ظهور کنند؛ به امید روزی که دیگر علی تنها نباشد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 451143

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451143/کوران-فتنه-های-غبار-آلود-عدم-آگاهی-رسانه-محقق-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com