تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۵۱۱۳۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتفاضه، بیداری اسلامی و جریان مقاومت حاصل اندیشه و عملکرد ولی فقیه است.
۰
plusresetminus
بیداری اسلامی و جریان مقاومت حاصل اندیشه ولی فقیه است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با اشاره به 17 مردادماه سالروز شهادت شهدای خان طومان، اظهار کرد: دل بسیاری از مومنین، مسلمانان و بسیجیان با دیدن چهره این شهدا شاد می‌شود از این جهت که این پرچم برافراشته، عامل امنیت و ثبات کشور شد، این پرچم برافراشته باعث عزت، سربلندی و شکست ناپذیری انقلاب شده است، شهدای مدافع حرم به خاطر اخلاص در عمل و نیت خالصشان در قلب ما نورانیت دارند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی اصل ولایت فقیه تبعین شد که یک پیشینه تاریخی دارد حتی در عصر حضرت موسی (ع) اگر جامعه فاقد امام بود یک ولی انتخاب و آن را مدیریت و هدایت می‌کرد، بیان کرد: از نظر کارشناسان ولایت فقیه دو نوع کاربرد دارد یکی در درون نظام که مدیریت کلان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در این 40 سال تجربه کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: آنچه که به‌عنوان دغدغه و عقبه و فراز و فرود در درون کشور با طراحی دشمن در ابعاد مختلف از سوی دشمن مشاهده کردیم تنها کسی که توانست ما را این عقبه و گردنه‌ها عبور دهد و یک ثبات ایجاد کند ولایت فقیه بود.

موحد با بیان اینکه در بحث برون مرزی آنچه کارشناسان گفتند و ما تجربه کردیم ولایت فقیه سه دستاورد مهم از جمله انتفاضه، بیداری اسلامی و جریان مقاومت داشته است، تصریح کرد: انتفاضه حاصل اندیشه و تفکر ولی فقیه است چون قبل از اینکه انتفاضه شکل بگیرد این غده سرطانی در اطراف بیت المقدس لانه کرده بود و نژادپرستی و عربیسم باعث شد جنگ اعراب با اسرائیل نتیجه نداشته باشد اما انتفاضه بود که اسرائیل را مجبور کرد غزه را تحویل دهد و جنوب لبنان را ترک و جولان را تخلیه کند.

وی بیداری اسلامی را یکی دیگر از برکات ولایت فقیه دانست و گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی و عالمان دینی تا سال‌های قبل اسمی از فلسطین و اسرائیل نمی‌دانستند و این نقش ولی فقیه بود که آن را ایجاد کرد که امروز در قلب آمریکا و اسرائیل و در بیش از 155 کشور دنیا راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود و این یک معجزه است.

جریان مقاومت حاصل عملکرد ولایت فقیه است
موحد با بیان اینکه جریان مقاومت حاصل عملکرد ولایت فقیه است که یک انسجام بین‌المللی ایجاد کرد، گفت: سردار سلیمانی گفتند وقتی 88 درصد خاک سوریه اشغال شده بود و این موجودات که به اسم داعش منطقه ما را آلوده کرده بودند و می‌رفت سوریه را کامل بگیرند، رهبری فرمودند برو ببین با مردم، رئیس جمهور و ارتش این کشور چه کاری می‌توانید انجام بدهید.

وی تاکید کرد: بیش از 40 کشور دنیا بسیج شدند تا دولت سوریه را به شکست بکشانند و آنجا پایگاه ایجاد و به ایران برسند و اثر این مقاومت باعث شد که برای همیشه ریشه جریان تکفیری خشکیده شود و این مقاومت ما حاصل اندیشه ولی فقیه است.

موحد افزود: در سطح جهان کشور بزرگ مسلمان کم نداریم ولی در جهان مطرح نیستند چون آن اسلام، مقاومت و تحلیل سیاسی ندارند و برای مستکبران خطری ندارد اما از اسلامی که جهاد و مقاومت داشته باشند دشمن برنامه ریزی می‌کند.

سخنران روز قدس میاندورود با بیان اینکه همیشه توطئه‌ای در کشور اجرا می‌شود در خارج از کشور طراحی و در داخل اجرا می‌شود، بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها طراحی و مزدوران در داخل اجرا می‌کنند.

با انتخابات خودمان سرنوشتمان را می‌سازیم
وی با تاکید بر اینکه برجام حاصل انتخابات است، خاطرنشان کرد: در برجام انرژی هسته‌ایی را دادیم و بسیاری از دانشمندان ما بیکار شدند اما تحریم‌ها برداشته نشد.

موحد تصریح کرد: ما در انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌ها باید دقت کنیم، سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند الا به دست خود مردم، اگر امام(ره) در سال 42 علیه ظلم و استکبار بلند نمی‌شد و قیام نمی‌کرد و این تغییر را ایجاد نمی‌کرد شاهد این موفقیت‌ها نبودیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا تنها دو اندیشه توحیدی و ابلیسی بیشتر وجود ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی نماد دولت حق و توحیدی باشد در انتخابات اندیشه و تفکری از صندوق خارج شود که دارای این تفکر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰