تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۵۱۱۱۸
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران با بیان اینکه حوادث اخیر رخ داده در سرزمین های اشغالی، را نشانه نزدیک شدن به قدس دانست و گفت: محور مقاومت در دفاع از حقوق فلسطینیان کوتاه نمی آید، گفت وگو با اسرائیل اشغالگر معنایی ندارد و مذاکره حقیقی در میدان است.
۰
plusresetminus
حوادث رخ داده در سرزمین های اشغالی، نشان می دهد که به قدس نزدیکتریم/ گفت وگو با اسرائیل اشغالگر معنایی ندارد، مذاکره حقیقی در میدان است
به گزارش بلاغ،  نامگذاری روزی مختص به نام قدس، را باید به عنوان تاریخی ترین راهبرد بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست که در حدود ۴۲ سال پیش در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ به طور رسمی اعلام شد، تا آزادیخواهان جهان متوجه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه ستم های وارده به زنان و کودکان آن ملت شوند.

امام رحمت علیه وحدت جوامع مسلمین و حتی یک دلی و انسجام ملت های آزادیخواه جهان در برابر دنیای استکبار را به دنبال این نامگذاری می خواستند و همین گونه هم شد و از آن روز تاکنون هر روز بر این یکدلی ها افزوده می شود و اگر آزادیخواهی بر مسئله ستم بزرگی که بر مردمان بی پناه فلسطین آگاه شود، بی تردید از گفتن «مرگ بر اسرائیل» غافل نمی ماند.

در این خصوص گفت و گویی اختصاصی با «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران ترتیب دادیم و از آنجا که او به زبان عربی سخن گفت، بتول عبدالملکی فعال فرهنگی همدانی ترجمه آن را برای این مجموعه خبری انجام داد.

دکتر قدومی به نظر شما زنده نگه داشتن روز قدس امری ضروری است؟

امام خمینی(ره) در همان ابتدای پیروزی انقلاب، روز جهانی قدس را نامگذاری کردند، آن هم نه تنها مختص یک روز یا یک سال خاص.

در حقیقت زنده نگه داشتن این روز مختص به همه سال ها و همه زمان ها است، چراکه این مسئله در قلب، روح، خرد و البته در برنامه های ما جای دارد.

بنابرین ما باید به صورت مداوم شعائر را زنده نگه داریم تا این قضیه برای همگان یادآوری شود و این گونه هر ساله بعد جدیدی از اهمیت این روز مهم آشکار می شود.

روز جهانی قدس زمینه ساز بازخوانی هر ساله ایستادگی یک ملت در برابر جنایات صهیونیست ها است

روز جهانی قدس چه جایگاهی دارد و اهمیت آن از چه روست؟

مسئله قدس شریف سبب می شود تا هر ساله وقایع مرتبط با آن با توجه به جهاد، مقاومت، ایستادگی و دفاع جوانان فلسطینی در برابر جنایات صهیونیست ها بازخوانی و اهمیت آن برای جهانیان یادآوری و بازگو می شود.

زنده نگه داشتن روز قدس سبب شده که آزادیخواهان جهان با وجود اختلاف های مکاتب فکری، تنوع فرقه ای، دینی و مذهبی و انسانی همه و همه تحت یک عنوان زیبا به نام انسانیت و بر اساس اصلی مهم یعنی قدس و اقصی جمع شده و یک نظر داشته باشند.

حوادث رخ داده در سرزمین های اشغالی، نشان می دهد که ما به قدس نزدیکتریم

این روزها و آینده قدس را چگونه می یابید؟

من آینده را همان طور که شعائر این مناسبت آن را بیان می کند می بینم و امروز ما به قدس نزدیکتریم و این خیال نیست، چرا که هر روز مشاهده می کنیم

حوادث سیاسی متعدد درون رژیم غاصب صهیونیستی رخ می دهد و این تحولات به سبب فعالیت مقاومت است .

صهیونیست ها به دلیل ضربات جبهه مقاومت از تأمین امنیت خود عاجز هستند

این روزها شاهد هستیم که برای چهارمین مرتبه آن هم در بازه زمانی دو ساله دولت غاصب صهیونیستی در تشکیل حکومت جعلی خود شکست می خورد.

همچنان که تحلیلگران سیاسی صهیونیستی می گویند این دولت نمی تواند به دلیل ضربات و حملات جبهه مقاومت امنیت را در اسرائیل برقرار کند.

جبهه مقاومت در دفاع از حقوق فلسطینیان کوتاه نمی آید

از دلایل پیروزی جبهه مقاومت در برابر صهیونیست ها برایمان بگویید:

نوع ایستادگی جبهه مقاومت نشان می دهد، نمونه ای شاخص و بارز است که در یک دست سلاح دارد و از حقوق ملتش کوتاه نمی آید و در دست دیگرش حل مشکلات ملت را در پیش گرفته است، به گونه ای که ملت قهرمان فلسطین به شکلی عزتمندانه در مقابل تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی زندگی می کند.

جبهه مقاومت بارها پاسخ حملات ظالمانه و بزدلانه صهیونیست ها را داده است

و امروز با افتخار تمام می توانیم عنوان کنیم که همین مقاومت از دلایل پیروزی این محور چه در سال ۲۰۰۰ در لبنان و چه در سال ۲۰۰۵ در سرزمین غزه بوده است و با همین مقاومت رزمندگان و ملت فلسطین توانستند رژیم غاصب صهیونیستی را بدون قید و شرط بیرون کنند، چرا که ملت و نیروهای قهرمان مقاومتش فشار سنگینی را علیه امنیت و اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کردند.

همچنین نبرد نامتقارن چریکی ـ انقلابی در سال ۲۰۰۶ در جنوب لبنان که جنبش جهاد اسلامی تحت فرماندهی حزب الله و همراه با ملت قهرمان لبنان انجام داد، نمونه دیگری از ایستادگی در برابر صهیونیست هاست که جبهه مقاومت توانست پاسخ حملات ظالمانه و بزدلانه صهیونیست ها بر لبنان عزیز را بدهد.

مقاومت قهرمانانه ما در سال های ۲۰۰۸ ،۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در برابر حملات پی در پی صهیونیست ها هم نشانگر ایستادگی ملت فلسطین در برابر صهیونیسم است.

اتحاد فلسطینیان راز خنثی سازی نقشه های صهیونیست ها

چگونه مقاومت در خنثی سازی نقشه های صهیونیست ها برای برنامه های این جبهه عمل کرد؟

فلسطین قهرمان همراه با ملت متحد و متعهدش با اجرای برنامه سیاست های کلی خودش هر بار بیشتر از قبل با حمایت از جبهه مقاومت، توانست رژیم صهیونیستی را بیرون کند.

مجدد تکرا می کنیم و می گوییم به طور قطع به به قدس نزدیکتر شده ایم.

گفت وگو با اسرائیل اشغالگر معنایی ندارد، مذاکره حقیقی در میدان است

 آیا مذاکره با یک رژیم جنایتکار آن هم بر سر یک حق طبیعی عاقلانه است؟

 گفت و گو با اسرائیل اشغالگر معنایی ندارد، مذاکره حقیقی در میدان است.

تحصن جوانان قدس در مسجد الاقصی و منع ورود آن ها توسط افراطیون صهیونیستی برای هتک حرمت مسجد الاقصی، به ما نشان می دهد، آن ها تلاش می کنند که آن جوانان را بازگردانند تا پله های مسجد الاقصی را خالی کنند و البته موفق هم نشدند، حال آیا مذاکره با این اشغالگران صهیونیستی معنایی می تواند داشته باشد؟ خیر.

نتیجه مذاکره با اسرائیل غاصب چیست ؟ غیر از آنچه بود که می خواستند تحت عنوان معامله قرن با همراهی دولت آمریکا، قدس را پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی بشناسند و سفارتش را از تل آویو به قدس منتقل کنند؟ این همان نتیجه مذاکرات با رژیم صهیونیستی است.

هر گونه مذاکره با اسرائیل غاصب، زمینه ساز هتک حرمت و نابودی فلسطینیان می شود

این گونه موارد در حقیقت وعده هایی محسوب می شود که دنیای غرب ممکن است به ملت فلسطین بدهد و تنها چیزی که می بینیم این است که رژیم افراطی صهیونیستی هیچ عملی غیر از هتک حرمت و بازداشت جوانان و تخریب خانه ها ندارد.

آیا دنیا ندید که در محله شیخ جراح در شرق قدس، در خلال تلاش ها و مذاکرات درباره تخریب خانه ها و بیرون کردن ساکنانش برای جای دادن به مهاجرین صهیونیستی رو به روی دوربین های دنیا چه اتفاقی افتاد؟

اسرائیل راهی جز خروج از سرزمین ما را ندارد

این رژیم راهی غیر از خارج شدن از سرزمین و کشورمان ندارد. در اصل گفت گو و مذاکره بین دو انسان عاقل یا بین دو کشور و یا بین دو دولت معنا پیدا می کند، در حالی که اسرائیل غاصب و استعمارگر است و هیچ راه دیگری غیر از اینکه از فلسطین برود ندارد.

اسرائیل از فلسطین به اذن خدا خواهد رفت

من تأکید می کنم که اسراییل به اذن خداوند خواهد رفت و عدالت برپا می شود، چراکه خداوند رزمندگان و جبهه مقاومت را که در راه آزادی پافشاری و ایستادگی می کنند همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲