تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۴۵۱۰۹۵
مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق نكا گفت: احداث یك دستگاه آب شیرین كن كه در حال حاضر 95 درصد پیشرفت دارد تا تابستان به بهره برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus
افتتاح پروژه دستگاه آب‌ شیرین‌كن نیروگاه نکا در تابستان امسال/546 هزار قطعه بومی‌سازی شد
به گزارش بلاغ، محسن نعمتی در بازدید از پروژه های در دست اقدام و بخشهای مختلف نیروگاه به عملکرد خوب نیروگاه در تولید انرژی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از 11 میلیارد کیلووات ساعت آمادگی برای تولید، حدود ده ونیم میلیارد کیلووات ساعت انرژی تحویل شبکه برق گردید كه 3 درصد افزایش در تحقق تولید را نسبت به تعهد تولید سال 1399 نشان میدهد. وی ضرایب خروج اضطراری را از لحاظ استاندارد در وضعیت مطلوبی ارزیابی كرد و افزود با اقدامات جهادی به عمل آمده در سال جهش تولید، به لحاظ تولید انرژی در سال 1399 نسبت به سال ماقبل، 8.6 درصد رشد تولید به دست آمد.

وی با بیان اینكه سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی است، ادامه داد: خط لوله 800 كیلومتری انتقال گاز از خانگیران به نیروگاه بصورت انحصاری طراحی شده بود ولی در سالهای اخیر بدلیل استفاده از این خط لوله برای گازرسانی به سایر شهرها و روستاهای مسیر ، فشار گاز در فصول سرد سال كاهش مییابد و چون اولویت با تأمین مصارف بخش خانگی است برای نیروگاهها بخصوص نیروگاههای دو گانه سوز محدودیت تخصیص گاز اعمال میشود. البته در بلوك سیكل تركیبی نیروگاه كه در سالهای گذشته تنها از سوخت گاز استفاده میشد با اتخاذ تدابیری در سال گذشته قابلیت مصرف گازوئیل به عنوان سوخت دوم ایجاد گردید كه در زمستان گذشته بعضا تا 400 مگاوات از خاموشی جلوگیری گردید.

مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق نكا با اشاره به بحث بومی سازی قطعات و ساخت داخل افزود: نیروگاه نکا به عنوان قطب ساخت داخل قطعات نیروگاهی کشور با آغاز تحریمهای ظالمانه و از سال 1390 تاکنون 1723 نوع قطعه را بومی سازی نمود که در این بین بالغ بر 69000 قطعه تولید گردید که از مجموع قطعات تولید شده، تنها از سال 1395 تا کنون 54658 قطعه تولید شده است.

نعمتی با اشاره به احداث یك دستگاه آب شیرین كن با ظرفیت شش میلیون لیتر در شبانه روز در نیروگاه، افزود: محدودیت استفاده از آب چاههای عمیق نكا با توجه به نیاز مناطق كشاورزی شهرستان و مشكلات انتقال آب از شهرستان نكا به نیروگاه با احداث این آب شیرین كن، رفع میگردد و این پروژه كه در حال حاضر 95 درصد پیشرفت كار داشته تا تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه افزایش ظرفیت نیروگاه به مقدارحدود 500 مگاوات گفت: حدود 30 درصد ظرفیت احداث این پروژه در نیروگاه آماده بوده كه با پیگیری و معرفی این ظرفیت و موافقت مسئولین کلنگ احداث این پروژه زده شد و فنس کشی محیطی آن نیز به پایان رسید و قطعات واحدهای گازی در شرکت مپنا در حال ساخت است.

کمال علیپور نماینده مردم شهرستانهای قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات همکاران، با اشاره به تولید ثروت به عنوان یکی ازچالشهای پیش روی نظام در 20 سال آینده گفت: مهمترین رکن تولید ثروت، رشد تولید اقتصادی است كه باید با برنامه ریزی دقیق به این امر دست یابیم كما اینكه همه ساله شعار سال کشور نیز با مبنای اقتصادی تعیین می‌شود.

وی در ادامه نیروگاه نکا را یکی از مراکز تولید ثروت، ارتقاء اقتصادی و اشتغال در كشور دانست.

نائب رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که نیروگاه مایه افتخار و مباهات ماست افزود: روزگاری حتی توان تعمیر و نگهداری واحدها و تولید قطعات بدون حضور کارشناسان خارجی میسر نبود اما امروزبه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخت قطعات صنعتی، تعمیر و نگهداری و بهره برداری صنایع مختلف با تکیه بر دانش و توان مهندسی جوانان ایرانی در دست انجام است که این امر موجب خرسندی است كه البته این روند باید ادامه یابد چرا که همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲