رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران:

گرانی جوجه‌ها دردسر تازه!/ گرانی مرغ پس از ماه رمضان دور از انتظار نیست

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۵۱۰۹۴
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با اشاره به نگرانی‌ها از قیمت 8 هزار تومانی جوجه یکروزه، گفت: خوب این حد از قیمت، مطمئنا می‌تواند روی قیمت مرغ آن هم با افزایش چند برابری تقاضا پس از ماه رمضان تاثیرگذار باشد.
۰
plusresetminus
گرانی جوجه‌ها دردسر تازه!/ گرانی مرغ پس از ماه رمضان دور از انتظار نیست
کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ و برخی زمزمه‌ها از امکان افزایش قیمت مرغ در پی قیمت‌های نامتعارف جوجه یکروزه در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار مرغ و تخم مرغ، ثابت است و تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار 33 هزار تومان و هر کیلو مرغ نیز 24 هزار و 900 تومان نرخ مصوب است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تنش‌ها و نگرانی‌ها مربوط به نرخ و زمینه جوجه یکروزه در بازار است.

این مسئول صنفی ادامه داد: قیمت جوجه یکروزه در بازار حتی به 8 هزار تومان نیز رسیده است و خوب این حد از قیمت، می‌تواند روی قیمت مرغ پس از ماه رمضان تاثیرگذار باشد.

هاشمی در خصوص علت گرانی جوجه یکروزه در بازار، بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از قاچاق جوجه یکروزه به بیرون از مرزهای کشور دارد که کم شدن زمینه جوجه یکروزه در بازار طبیعتا  افزایش تقاضا و کاهش عرضه را در پی دارد که نتیجه‌اش چیزی جز افزایش قیمت نیست.

وی عنوان کرد: البته یک سری اقدامات و تمهیدات از سوی جهاد کشاورزی برای مهار و کنترل قیمت‌ها در حال انجام است تا از گرانی مجدد قیمت مرغ و جوجه یکروزه در بازار جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، متذکر شد: در حال حاضر در واحدهای صنفی مشکل و یا کمبودی در تامین مرغ بازار ندارند و فروش مرغ به صورت عادی در جریان است.

این مسئول صنفی، گفت: البته پس از ماه مبارک رمضان و با بازگشایی واحدهای پذیرایی و آشپزخانه‌ها، مطمئنا افزایش تقاضا را در بازار خواهیم داشت که اگر مشکل جوجه یکروزه حل نشود، افزایش قیمت دور از انتظار نیست.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر با این مصرف و تقاضا، مرغ در بازار وجود دارد و پس از ماه مبارک با بازگشایی بسیاری از مراکز و واحدهای صنفی مصرف کننده گوشت مرغ و همچنین تب داغ کارگران نشا در مزارع آبی، این مصرف به اوج خود خواهد رسید و باید دید وضعیت به چه نحوی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲