کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران:

گرانی جوجه‌ها دردسر تازه!/ گرانی مرغ پس از ماه رمضان دور از انتظار نیست

18 ارديبهشت 1400 ساعت 7:00

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با اشاره به نگرانی‌ها از قیمت 8 هزار تومانی جوجه یکروزه، گفت: خوب این حد از قیمت، مطمئنا می‌تواند روی قیمت مرغ آن هم با افزایش چند برابری تقاضا پس از ماه رمضان تاثیرگذار باشد.


کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ و برخی زمزمه‌ها از امکان افزایش قیمت مرغ در پی قیمت‌های نامتعارف جوجه یکروزه در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار مرغ و تخم مرغ، ثابت است و تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار 33 هزار تومان و هر کیلو مرغ نیز 24 هزار و 900 تومان نرخ مصوب است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تنش‌ها و نگرانی‌ها مربوط به نرخ و زمینه جوجه یکروزه در بازار است.

این مسئول صنفی ادامه داد: قیمت جوجه یکروزه در بازار حتی به 8 هزار تومان نیز رسیده است و خوب این حد از قیمت، می‌تواند روی قیمت مرغ پس از ماه رمضان تاثیرگذار باشد.

هاشمی در خصوص علت گرانی جوجه یکروزه در بازار، بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از قاچاق جوجه یکروزه به بیرون از مرزهای کشور دارد که کم شدن زمینه جوجه یکروزه در بازار طبیعتا  افزایش تقاضا و کاهش عرضه را در پی دارد که نتیجه‌اش چیزی جز افزایش قیمت نیست.

وی عنوان کرد: البته یک سری اقدامات و تمهیدات از سوی جهاد کشاورزی برای مهار و کنترل قیمت‌ها در حال انجام است تا از گرانی مجدد قیمت مرغ و جوجه یکروزه در بازار جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، متذکر شد: در حال حاضر در واحدهای صنفی مشکل و یا کمبودی در تامین مرغ بازار ندارند و فروش مرغ به صورت عادی در جریان است.

این مسئول صنفی، گفت: البته پس از ماه مبارک رمضان و با بازگشایی واحدهای پذیرایی و آشپزخانه‌ها، مطمئنا افزایش تقاضا را در بازار خواهیم داشت که اگر مشکل جوجه یکروزه حل نشود، افزایش قیمت دور از انتظار نیست.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر با این مصرف و تقاضا، مرغ در بازار وجود دارد و پس از ماه مبارک با بازگشایی بسیاری از مراکز و واحدهای صنفی مصرف کننده گوشت مرغ و همچنین تب داغ کارگران نشا در مزارع آبی، این مصرف به اوج خود خواهد رسید و باید دید وضعیت به چه نحوی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451094

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451094/گرانی-جوجه-ها-دردسر-تازه-مرغ-ماه-رمضان-دور-انتظار-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com