تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۵۱۰۹۲
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجلس درخواست می‌کنیم تا در جهت سرعت بخشی به اجرای لایحه رتبه بندی، این لایحه مهم خارج از دستور بررسی شود.
۰
plusresetminus
لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از دستور در مجلس بررسی شود/تعیین‌تکلیف 88 هزار معلم حق‌التدریس
به گزارش بلاغ، قاسم احمدی لاشکی در مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهرستان بابل وظیفه همه فرهنگیان را اجرای سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: دشمن در صدد است تا سندهای دیگری به ما دیکته کند. در اجلاسیه سی و چهارم روسای آموزش و پرورش کشور که در تیرماه سال گذشته برگزار شد، در اولین بند از بیانیه پایانی بر اجرای سند تحول تأکید داشته‌ایم.

وی افزود: فرزندانمان را باید در تراز سند تحول تربیت کنیم و برای این امر باید ابتدا باید معلم خوب تربیت کنیم. اگر معلم خوب تربیت کنیم می توانیم دانش آموز خوب تربیت کنیم.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی یک الزام برای آموزش و پرورش دانسته و تصریح کرد: بزرگترین معضل و مشکل در آموزش و پرورش نیروی انسانی است. تربیت نیروی انسانی ماهر باید در اولویت باشد.همان کاری که در گذشته در مراکز تربیت معلم انجام می‌شد.

احمدی لاشکی با اشاره به تعیین تکلیف 88 هزار نفر از معلمان حق التدریس اظهار کرد: مکمل سازماندهی خوب نیروی انسانی، اجرای طرح رتبه بندی است.از مجلس محترم درخواست داریم تا جهت سرعت بخشی به اجرای آن، لایحه رتبه بندی معلمان را خارج از دستور بررسی کرده و مصوبه آن را زودتر به دولت ابلاغ کنند تا بتوانیم از ابتدای فروردین امسال آن را اجرایی کنیم.

وی  با تأکید بر به‌روز شدن معلمان تصریح کرد: محتوای آموزشی بسیار مهم است و برای تربیت نسل جدید چاره‌ای جز به‌روزرسانی محتوای آموزشی و همچنین به‌روزرسانی کلاسهای ضمن خدمت نداریم.

این مسئول با اشاره به حضور 13 میلیون دانش‌آموز در بستر فضای مجازی شاد خاطرنشان کرد: اپلیکیشن شاد بعد از اینستا بیشترین کاربر را در کشور داشته و از واتسپ نیز جلوتر است.امروز با توجه به وجود مشکلات فراوان و وجود بیش از 3 میلیون دانش‌آموز فاقد ابزارهای هوشمند آموزشی، اما افتخار می‌کنیم که جزو کشورهایی هستیم که آموزش در آن تعطیل نشد و این را مدیون تلاش معلمانی هستیم که در شرایط سخت کرونایی کم نیاوردند و با جان و دل تلاش کردند.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیت رئیسه مجلس و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان خارج از نوبت درمجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: برای نخستین بار پیشنهاد طرح جدا کردن معلمان از کارمندان در مجلس شورای اسلامی داده شد که به زودی در مجلس مورد بررسی قرار میگیرد

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس مطالبات فرهنگیان هست که موضوع حمایت فرهنگیان دستور کار نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴