کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باران بهاری ادامه دارد؛

هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در برخی مناطق مازندران

15 ارديبهشت 1400 ساعت 21:30

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل بارش‌های بهاری در 3 روز آینده احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و وقوع صاعقه و برق گرفتگی وجود دارد و باید به هشدارها توجه شود.


به گزارش بلاغ، محمد اصغری در گفت‌وگویی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز و همچنین فردا پنجشنبه در سواحل غربی خزر، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و این شرایط در شمال غرب کشور نیز حاکم خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سه روز آینده خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در مناطق کوهستانی و مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین در سواحل خزر ابرناکی وزش باد شمالی و بارش باران خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز پنجشنبه در همه استان هایی که نام برده شد، بارش خواهیم داشت همچنین در خراسان رضوی، و خراسان جنوبی بارش پیش بینی می شود و جمعه ۱۷ اردیبهشت بارش های بهاری به استان های فارس، کرمانشاه و کردستان نیز می‌رسد.

وی افزود: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت دامنه بارش در دامنه ها و ارتفاعات البرز، شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در استان هایی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

اصغری افزود: در این راستا توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، خودداری شود.

وی بیان کرد: روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در نوار شرقی کشور، مناطقی از اصفهان، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های، قزوین، البرز و زنجان همچنین در غرب سواحل خزر و استان‌های همدان، قم و مرکزی در ساعات بعد از ظهر رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ۱۶ اردیبهشت قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451062

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/451062/هشدار-سیلاب-ناگهانی-صاعقه-برخی-مناطق-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com