مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد

تولید هزار و 625 تن گوشت مرغ گرم در گلوگاه

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۵۰۹۷۴
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: در فروردین ماه سال جاری 1625 تن گوشت مرغ گرم آماده طبخ در مرغداریهای این شهرستان تولید شد.
۰
plusresetminus
تولید هزار و 625 تن گوشت مرغ گرم در گلوگاه
مهدی باباجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه شهرستان گلوگاه دارای 56 واحد مرغداری گوشتی مجاز است،عنوان کرد: در فروردین ماه سال جاری  بیش از1625 تن مرغ گرم آماده طبخ در مرغداریهای این شهرستان تولید و به بازار داخلی و خارج از استان ارسال شد.

وی افزود: با افزایش دوره پرورش مرغ از 45 روز به بالاتر مصرف دان و هزینه‌های تولید نیز بیشتر می شود بنابراین فرهنگ سازی مصرف مرغ با اندازه استاندارد، یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بابیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، درج قیمت مرغ به قیمت مصوب بر روی بسته بندی در کشتارگاه‌ها الزامی است. افزود: مصرف 100 گرم گوشت مرغ، حدود 60 درصد نیاز بدن به پروتئین را تامین می نماید،گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‌ باشد که برای سلامتی انسان اهمیت ویژه و اساسی دارد.

بابا جانی ادامه داد : برای بهبود بهره وری آب در عرصه‎های کشاورزی، کانال‌ آبیاری لاینینگ با حجم عملیات 885 متر با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان گلوگاه احداث شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: این کانال ها در روستاهای ولمازو ، تیرتاش و مراسک احداث شد.
 
وی در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: حفاظت و نگهداری از کانال‌ها و عدم لایروبی هر ساله آنان، کاهش هزینه های سرمایه ای، سرعت در انتقال آبدهی، کاهش اتلاف آب در کانال‌ها، استفاده از زمین‌های بیشتر برای آبیاری و کاهش مصرف آب از مزاياي اجرای طرح کانال بتنی لاینینگ است.
 
این مسئول تصریح کرد: افزایش عملکرد محصول موجب بالا رفتن توان اقتصادی بهره‌برداران و گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها خواهد بود.

باباجانی در ادامه عنوان کرد: بمنظور كنترل بيماريهاي قارچی گندم تاكنون در  بیش از 5600 هكتار از مزارع گندم این شهرستان مبارزه شيميايي با انواع قارچكشهاي توصيه شده انجام شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به سطح هفت هزار و 50 هکتاری گندم در سال جاری در این شهرستان گفت : بیش از 80 درصد از این مزارع بر علیه بیماریهای قارچی مبارزه شیمیایی شده است.
 
وی در پایان  با اشاره به شرایط آب و هوایی و پایان مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی خاطرنشان کرد: در بیش از نیمی از این اراضی مبارزه شیمیایی مجدد خواهیم داشت.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴