کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت از ۶۰۰ یتیم و خرید ۶۰ تبلت با حقوق معلمی

13 ارديبهشت 1400 ساعت 17:59

بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین، زنجیره کمک مومنانه برای خرید تبلت دانش‌آموزان بی‌بضاعت یکی از شیرین‌ترین روزهای کاری معلمان ناحیه ۳ قم بود. تعدادی از معلمان با اختصاص بخشی از حقوق خود که ۱۷۰ میلیون تومان شد، ۶۰ تبلت تهیه کرده و در اختیار دانش‌آموزان این ناحیه که جزو مناطق حاشیه‌ای و کمتربرخوردار قم است قرار دادند.
زهرا فخر روحانی یکی از این معلمان دلسوز است که ماهانه بخشی از حقوق خود را برای خرید تبلت اختصاص داده است.
او می‌گوید: وقتی تبلت‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد، تصویری که در ذهن من ایجاد کرد، نگاه مرا نسبت به کمک مومنانه کاملا متفاوت کرد. صحنه جالبی بود و در جامعه ما لازم است همه به زاویه نیاز و نیازمندی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 
فخر روحانی که حدود ۲۰ سال است در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند، می‌گوید: افرادی که از نظر وضعیت اقتصادی ناتوان هستند، در معرض آزمایش الهی قرار دارند. آن‌هایی که غنی هستند هم آزمایش می‌شوند. ما نه تنها هیچ کار خاصی نکردیم بلکه تکلیف‌مان گسترده‌تر است و اگر کاری انجام شده، لطف خدا بوده است.
حمایت از ۶۰۰ یتیم و بدسرپرست
 
حمایت از ۶۰۰ فرزند یتیم و بدسرپرست یکی دیگر از کارهای خیرخواهانه معلمان آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم است که در قالب طرح اکرام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) هر ماه بیش از ۲۰ میلیون تومان به حساب این افراد واریز می‌شود.
فرهنگیان ناحیه ۳ قم همچنین ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای کمک به مدرسه سازی در مناطق محروم واریز می‌کنند. تاکنون بیش از ۲۰ میلیون تومان از سوی این معلمان به حساب اختصاصی طرح آجر به آجر که از طرح‌های اداره کل نوسازی مدارس استان قم است واریز شده است.
تهیه اقلام مورد نیاز خانواده‌های دانش آموزان بی‌بضاعت در قالب کمک‌های مومنانه و تحویل این اقلام به بیش از ۱۵۰ خانواده نیازمند از دیگر خدمات فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم است.
مدل کار مومنانه که از معلم انتظار می‌رود پرورش انسان‌هایی است که مناعت طبع داشته باشند که خدای ناکرده نیازهای خود را از راه‌های نادرست تأمین نکنند. معلمان ناحیه ۳ قم در مسیر رسالت انسانی خود این هنر را به کار گرفته‌اند.







*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 450968

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450968/حمایت-۶۰۰-یتیم-خرید-۶۰-تبلت-حقوق-معلمی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com