کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت فعالیت‌های دانش بنیان در بخش فرآوری زیتون رودبار

13 ارديبهشت 1400 ساعت 17:57

بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین : نوآوری گروه‌های صنعتی و دانش بنیان می‌تواند صنعت زیتون در شهرستان را متحول کند.
وی با بیان اینکه دنیا بر مدار نوآوری و بهره گیری از فناوری‌های روز حرکت می‌کند، گفت: یکی از کارخانجات زیتون در رودبار موفق به نوآوری و ابتکار در زمینه تولید فرآورده‌های زیتون شده و  این نوع فعالیت دانش بنیان می‌تواند با ابداعات و نوآوری‌های منحصر به فرد پرچم دار تولید زیتون در کشور باشد.
فرماندار شهرستان رودبار اضافه کرد: نخبگان و صاحبان ایده‌های دانش بنیان با اهتمام خود و کمک و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات و تجربیات ایستگاه تحقیقات زیتون نسبت به شیوه‌های نوین تولید و عرضه زیتون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

 
عباسقلی زاده در ادامه  افزود: در شهرستان رودبار حدود ۷۰ صنایع تبدیلی و فرآوری زیتون وجود دارد و در بحث فرآوری روغن زیتون و افزایش کیفیت انواع روغن نیازمند احداث صنایع تبدیلی جدید هستیم.  
وی اظهار کرد: صنایع فرآوری فعال روغن زیتون در رودبار قدیمی هستند و لازم است شرکت‌های دانش بنیان دربخش فرآورده‌های جانبی از جمله انواع سالاد زیتون، زیتون پرورده و روغن ورود کنند.
 
 سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن زیتون از هشت هزار و ۵۶۰ هکتار باغ زیتون باغات رودبار برداشت شد. ۲۲ هزار نفر در شهرستان رودبار به کشت و تولید زیتون مشغول هستند. رودبار دارای ۱۰ کارگاه روغن کشی است که این واحدها ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۴ هزار تن روغن دارند.
شهرستان رودبار با ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ زیتون یکی از قطب‌های کشت و تولید زیتون در کشور محسوب می‌شود و زیتون گیلان یکی از سه محصول استراتژیک تولید استان است.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 450965

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450965/ضرورت-فعالیت-های-دانش-بنیان-بخش-فرآوری-زیتون-رودبار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com