تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۰۹۳۸
فرمانده سپاه کربلا گفت: افراد کهنسال یا بیمار که از مراجعه به مراکز درمانی برای انجام واکسیناسیون کرونا معذوریت دارند با کمک بسیجیان در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه کربلا مازندران واکسینه می شوند.
۰
plusresetminus
آغاز مرحله جدید طرح شهید سلیمانی با واکسیناسیون افراد ناتوان
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در نشست هم اندیشی، هم افزایی و بررسی آخرین وضعیت طرح سپهبد شهید سلیمانی که به منظور مقابله هدفمند و کنترل حداکثری شیوع ویروس کرونا در پیک چهارم کووید ۱۹ با حضور «سعیدنمکی» وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، سردار «سليماني »رئیس سازمان بسيج مستضعفین، «رئیسی»سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و «چشمي» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی به صورت ارتباط تصويري با  فرماندهان سپاه های استاني و مدیران دانشگاه های علوم پزشکي سراسر کشور در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، بیان کرد: در مرحله جدید از همکاری سپاه کربلا با دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیرو بحث بیماریابی فعال و طرح شهید سلیمانی امروز طی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و درمان و ریاست سازمان بسیج فصل جدیدی از همکاری ها آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: در این مرحله توجه به بحث‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف کرونایی و بحث بیماریابی فعال را بیش از پیش و همچنین قرنطینه معکوس را به‌منظور شناسایی افراد در ریسک بالا و مسن در محلات به‌صورت محله‌محور خواهیم داشت، از سوی دیگر فراهم کردن مقدمات بحث گسترده واکسیناسیون را در زمان‌بندی مشخص بین آحاد مختلف مردم  درحال اجرا داریم‌‌.

 مسلمی تصریح کرد: افراد کهنسال یا بیمار که از مراجعه به مراکز درمانی برای انجام واکسیناسیون کرونا معذوریت دارند با کمک بسیجیان در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت هدایت خواهند شد، امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت بسیج بحث شناسایی و واکسیناسیون در منازل این افراد به‌خوبی پیگیری شود.
 

وی تاکید کرد: کمک به کادر درمان برایمان اولویت دارد امیدواریم توفیقات خوبی را در زمینه مقابله با کرونا را در سطح استان مازندران شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: طرح شهید سلیمانی سپاه کربلا با همکاری در بحث بیماریابی، انجام «رپید تست»، بحث قرنطینه‌ها و حمایت مادی و معنوی از بیماران، موجب شد میزان مرگ و میر استان مازندران تقریبا حدود ۲ درصد پایین تر از کشور شود.

عباس موسوی اظهار کرد: در آستانه آغاز مرحله جدیدی از طرح شهید سلیمانی بحث تشدید نظارت بر دستورالعمل‌ها، رعایت قرنطینه توسط بیماران که کار سختی است، همکاری در راستای گسترش واکسیناسیون عمومی را خواهیم داشت‌.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: امیداریم در مرحله جدید به‌خوبی پیش برویم تا بیماری را مهار کرده و شاهد پیک جدید نباشیم، البته یک سری از موقعیت‌ها همانند برگزاری مراسمات در پایان ماه رمضان یا تجمعات برای انتخابات را داریم امیدواریم مردم رعایت کنند.

 موسوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، گفت: امیدواریم بتوانیم در استان وضعیت خوبی را داشته باشیم البته در دوره‌های گذشته وضعیت مناسبی را داشتیم پیک سوم پیک خوبی بود و درست مدیریت شد اما در پیک چهارم هم کاهش پرسرعت در میزان بستری‌ها را داشتیم.

وی در خصوص بحث واکسیناسیون، ادامه داد: فاز اول برای پرسنل کادر درمان تقریبا به اتمام رسیده است، برخی بنابر دلایلی باقی ماندند، در فاز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است، با توجه به اینکه ما دومین استان کشور از نظر سالمندی هستیم تعداد سالمندان نیاز به تامین واکسن‌های بیشتری دارد.

موسوی عنوان کرد: در مرحله بعد افراد در سنین پایین‌تر واکسن را دریافت خواهند کرد، طرح شهید سلیمانی سپاه کربلا با همکاری در بحث بیماریابی، انجام «رپید تست»، بحث قرنطینه‌ها و حمایت مادی و معنوی از افرادی که در قرنطینه بودند، میزان مرگ و میر استان تقریبا حدود ۲ درصد پایین تر از کشور شد که از افتخاراتی است که امیدواریم تداوم پیدا کند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: تلاش داریم واکسیناسیون سراسری مازندرانی ها با همکاری بسیجیان انجام شود.

سید فرزاد جلالی بیان کرد: در واکسیناسیون عمومی مردم استان مازندران که قرار است تا چند ماه دیگر و حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام شود با همفکری و همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مستضعفین همکاری خوبی در پوشش همگانی واکسیناسیون ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: امروز در وبینار با حضور وزیر بهداشت و درمان به بررسی عملکرد طرح شهید قاسم سلیمانی پرداخته شد، همانطور که می‌دانید از چندین ماه پیش این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی آغاز و در پی آن فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در بحث بیمار یابی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معیشتی صورت گرفت که بسیجیان کمک حال وزارت بهداشت شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: ما در حوزه تشدید گام چهارم اجرای طرح شهید سلیمانی فعالیت های خوبی را شاهد بودیم و این موجب شد که خیالمان از بابت این عرصه راحت شود، نظارت بر قرنطینه و رسیدگی به مشکلات معیشتی و مالی بیماران توسط این بسیجیان صورت گرفت. که قدردان این همت والا و هادی هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح با همین شدت ادامه پیدا کند، گفت: در واکسیناسیون عمومی مردم که قرار است تا چند ماه دیگر و حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام شود با همفکری و همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مستضعفین همکاری خوبی در پوشش همگانی واکسیناسیون ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴