تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۵۰۹۱۷
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حدود ساعت ۶ صبح امروز کارخانه مولدان صنایع شیمی در شهرک صنعتی شکوهیه قم دچار حریق شد. با توجه به وسعت حریق و انفجارهای پشت سر هم که در این کارخانه رخ می‌داد، بیش از ۲۰ خودروی عملیاتی آتش نشانی و تانکرهای آب رسانی با بیش از ۱۰۰ آتش نشان به محل وقوع حریق اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی قم در تشریح جزئیات این آتش سوزی گفت: پس از استقرار خودروهای آتش نشانی، بخشی از مواد شعله‌ور بر روی دو خودرو آتش نشانی از قم و شهرک شکوهیه پاشیده شده و این دو خودرو به طور کامل سوختند.
به گفته حمید کریمی، تعدادی از خودروهای شخصی که در اطراف این کارخانه پارک شده بودند و امکان فرار آنها به دلیل حفاری انجام شده در انتهای یکی از کوچه‌های محل حادثه وجود نداشت، به طور کامل در آتش سوختند.
 
وی افزود: در این حادثه دو تن از آتش نشان‌ها دچار سوختگی شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از آنها مرخص شده و دیگری به علت شدت سوختگی بستری است.
کریمی به هوشیاری نیروهای آتش نشان در مهارکردن این حریق اشاره کرد و گفت: اگر حریق به مخازن الکل مستقر در مجاورت کانون آتش سوزی سرایت می‌کرد، فاجعه بزرگی در شهرک صنعتی شکوهیه رخ می‌داد.
 

مصدومیت ۶ نفر

سخنگوی اورژانس قم هم از مصدوم شدن ۶ نفر در حادثه آتش سوزی کارخانه صنایع شیمیایی خبر داد و گفت: دو نفر از مصدومان از آتش‌نشان‌ها هستند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته مهدی فراهانی، درصد سوختگی یکی از آتش‌نشان‌ها نسبتا زیاد است و ۴ مصدوم دیگر شامل یک آتش نشان و ۳ کارگر کارخانه به صورت سرپایی مداوا شدند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه خبر داد و افزود: بر اساس نظر اولیه کارشناسان، علت آتش سوزی غیرعمدی بوده اما بررسی‌ها درباره علت قطعی این آتش سوزی ادامه دارد.
علی اصغر سلطانی تاکید کرد که تاکنون هیچ کسی در رابطه با این پرونده احضار یا بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.
به گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب قم، در این آتش سوزی علاوه بر دو خودرو سازمان آتش نشانی، حدود ۱۰ دستگاه خودروی شخصی که متعلق به نیروهای کارخانه بود دچار آتش سوزی صد درصدی شد.
وی میزان خسارت واردشده در این آتش سوزی را طبق برآوردهای اولیه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴