کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خبر داد

تخصیص 40 درصد سهمیه مسکن ملی به کارگران

12 ارديبهشت 1400 ساعت 12:15

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اسلامی گفت: به تازگی در فراکسیون کارگری تفاهم نامه‌ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم که به دنبال آن بیش از 40 درصد سهمیه مسکن ملی به کارگران اختصاص داده شود.


به گزارش بلاغ، علی بابایی کارنامی در سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با مسئولان استانی و تشکل های کارگری و کارفرمایی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد، یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور هستند که با وجود تمام تنگناها از هیچ کوششی برای شکوفایی و پیشرفت ایران دریغ نمی‌کنند.

 نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار آن هم لحاظ شد و برای بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ می شود.

وی تعامل بین کارگر و کارفرما را منشا رونق تولید دانست و گفت: انتظار داریم تعامل میان کارگران کارفرمایان تشکل ها افزون‌تر شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما را ملاک تداوم رونق تولید دانست و بیان کرد: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود.

وی افزود: ما به تازگی در فراکسیون کارگری تفاهم نامه‌ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم که به دنبال آن بیش از 40 درصد سهمیه مسکن ملی به این قشر اختصاص داده شود، همچنین ردیفی در بودجه 1400 تعیین کردیم که بر ضرورت تخصیص بخش اعظمی از مبلغ 360 هزار میلیارد تومان تعیین شده برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تامین مسکن به کارگران تاکید دارد.

استاندار مازندران نیز با بیان این که به جرات می توان گفت که مازندران در طی هشت سال گذشته به ویژه در شرایط کرونایی اصلا تنش کارگری و کارفرمایی را تجربه نکرده است، ادامه داد: طی یک سال اخیر برای بیش از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ استان با هدف حفظ تولید و اشتغال، به صورت مستقیم و موردی مشکلات را پیگیری کرده ایم.

احمد حسین زادگان به افزایش حدود ۴۰ درصدی حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک حرکت بی نظیر برای معیشت کارگران و بازنشستگان از سوی دولت توصیف کرد و افزود: دولت همسو با رویکرد مجلس شورای اسلامی به فکر معیشت و زندگی کارگران است.

حسین زادگان ادامه داد: آنچه باعث پیشرفت و توانمندی اقتصاد یک کشور می شود، نیروی انسانی کارآمد و در راس آن کارگران هستند و اگر راهکاری برای تامین امنیت شغلی این قشر نیابیم، چرخ توسعه در کشور به خوبی نمی چرخد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با تبریک هفته کار و کارگر و ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در حال حاضر 805 تشکل کارگری و کارفرمایی را در استان داریم.

کامران اصغری با اشاره به اینکه در شکل گیری و جهت دهی تشکل های کارگری نمره قابل قبولی داریم، افزود: اتحاد، همدلی و همبستگی خوبی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان حکم فرماست و نشان داده است که کمترین تنش را در این بخش شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی تشکل های کارگری و کارفرمایی ایجاد ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت است و در چارچوب مقررات، با حفظ منزلت اجتماعی منافع جامعه را نیز در نظر گرفته تا به اهداف برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همدلی و همسویی در تشکلات کارگری و کارفرمایی استان مشهود است  وتلاش ما این است که با مشارکت حداکثری این تشکلها و استفاده از پتانسیلهای آنها نقش آفرینی شان را در جامعه افزایش دهیم.

وی از تلاش دولت و مجلس برای رونق وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران خبر داد و افزود:  کارگران به عنوان مبازران خط مقدم جنگ اقتصادی بیشترین نقش را در افزایش تولید ملی دارند و در شرایط مختلف همواره یاری‌گر نظام بوده‌اند.

در این مراسم تعدادی از فعالان بخش‌های مختلف جامعه کارگری و نمایندگان تعدادی از تشکل‌های کارگری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در پایان این نشست با حضور مسئولان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450902

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450902/تخصیص-40-درصد-سهمیه-مسکن-ملی-کارگران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com