کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس تبلیغات اسلامی آمل اعلام کرد

برگزاری بیش از 250 برنامه احیای شب قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

11 ارديبهشت 1400 ساعت 21:24

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمل گفت: بیش از ۲۵۰ برنامه احیای شب قدر در شهرستان آمل برگزار می شود.


حجت‌الاسلام رمضانی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به برگزاری  بیش از ۲۵۰ برنامه احیای شب قدر در شهرستان آمل گفت: به خاطر بیماری کرونا طبق دستورالعمل ستاد کرونا در فضای آزاد به مدت دو ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسمات احیا برگزار شود.

 وی با بیان اینکه قبل از شروع ماه مبارک رمضان با ائمه های جمعه بصورت منطقه ای جلسات توجیه برگزار شد، عنوان کرد: در جلسات و فضای مجازی ات و توجیه  لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده است؛ چرا که جان مردم در اولویت ماست و از اهمیت بخصوصی برخوردار است و بایستی در این شب ها شیوه نامه را به طور کامل رعایت کنیم.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمل شب قدر را از اهمیت و جایگاه والایی خواند و خاطرنشان کرد: شب قدر طبق آنچه پیامبر ص و انمه فرمودند از اهمیت بخصوصی برخوردار است و منزلت بالایی دارد.

 وی خاطرنشان کرد : با مجوز وزارت بهداشت به سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای ماه مبارک رمضان تمام مساجد به مدت نیم ساعت باز هستند و نماز برگزار می شود، اما مراسمات شب های قدر در محیطی باز باید برگزار شود و می‌تواند تا دو ساعت ادامه داشته باشد.

رمضانی ادامه داد: شب قدر عظمت نزول قرآن است و این شب را از هزاران ماه بالا تر کرده است، تقدیرات یک ساله انسان و سرنوشت جامعه، تشیع، خانواده و شخص در این شب و بنا به ظرفیت و قابلیت فرد رقم میخورد در تعابیر شب قدر، امام صادق می فرمایند، هر کس به مادرم حضرت فاطمه س شناخت واقعی پیدا کند به حقیقت شب قدر دست پیدا می کند، رمز رسیدن شب قدر حضرت فاطمه س است.

وی تصریح کرد: خداوند شب قدر را پنهان کرده و شبه مخصوصی را عنوان نکرده است تا مومنین در شب ۱۹ ۲۱ و ۲۳ رمضان با قرآن و خدا انس بیشتری بیشتری پیدا کنند.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمل از مردم خواست برای ریشه کن شدن کرونا دعا کنند و اظهار کرد: این شب از اهمیت خاصی دارد که با وجود وضعیت خاص امسال مقام معظم رهبری سفارش کردند تا تصمیمات ویژه گرفته شود که خوشبختانه همین اتفاق افتاد،در این شب‌های قدر ظهور امام زمان عجل الله رفع گرفتاری و مشکلات جامعه و شخصی، برای ریشه کن شدن ویروس کرونا نیز دعا کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: با جلسه ای که با هیئت امنای مساجد داشتیم تمام مساجد در آمل برای اقامه نماز باز هستند و همچنین روز قدس به صورت خودروی برگزار می شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 450877

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450877/برگزاری-بیش-250-برنامه-احیای-شب-قدر-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com