کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصری: دستمزد کارگران کافی نیست/ حقوق آنها دوباره بررسی می‌شود

11 ارديبهشت 1400 ساعت 18:11

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری تصمیم گرفته شد که با توجه به اینکه دستمزدها کفایت زندگی یک کارگر را نمی کند، حقوق آنها مجددا مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش بلاغ، عبدالرضا مصری در برنامه «غیرمحرمانه»، با بیان اینکه ایران دارای مترقی‌ترین قوانین رفاه اجتماعی در سطح دنیاست، گفت: خوشبختانه برای اولین بار نظام‌های مختلفی مانند نظام بیمه‌ای، نظام حمایتی، نظام امدادی که در کشور به فعالیت می‌پرداختند در قانونی به نام قانون «نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی» به اجماع رسیده است که بخشی از آن به امور بیمه‌ای که یکی از شاخص‌ترین عناصر موثر در نظام رفاه اجتماعی مربوط است بر می گردد، بخشی نیز صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان‌های بیمه‌گر و بخشی امور حمایتی و امدادی کشور در قانون نظام جامع را در برگرفته است.

وی افزود: بحث ما در جامعه کارگری احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی است. احیای سه جانبه گرایی که با توجه به قانون و مقررات کشوری، کارگران باید در تصمیم‌سازی دخیل باشند تا مطابق استاندارد جهانی به جامعه کارگری و تشکل‌های کارگری استقلال دهند و در حد تشریفات نباشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق و دستمزد کارگران، تصریح کرد: در سال جاری تصمیم گرفته شد که با توجه به اینکه دستمزدها کفایت زندگی یک کارگر را نمی کند، حقوق آنها مجددا مورد بررسی قرار گیرد.


کد مطلب: 450869

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450869/مصری-دستمزد-کارگران-کافی-نیست-حقوق-دوباره-بررسی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com