تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۵۰۸۵۲
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از همشهری‌آنلاین، رفتن یک دختر و پسر در کنار هم می‌تواند یکی از تصمیمات سختی باشد که هر انسانی در زندگی خود می‌گیرد. چرا که تاکنون آن‌ها در کنار خانواده خود زندگی می‌کرده‌اند و اکنون باید در کنار فردی زندگی کنند که لااقل در اوایل زندگی، او را به طور کامل نمی‌شناسند. چه بخواهیم چه نخواهیم اوایل زندگی سختی‌های خود را دارد و این مرحله از زندگی با تحمل کردن همدیگر، عشق ورزیدن و چشم پوشی از اشتباهات یکدیگر می‌تواند به راحتی طی شود. در این مطلب نگاهی به چند مورد از راهکارهایی که زوجین برای مستحکم کردن ازدواج خود انجام می‌دهند می‌اندازیم.

خانواده

۱. آن‌ها در مورد برنامه‌هایشان توافق می‌کنند

برای ساختن یک تقویم و برنامه‌ای از کارها زوجین باید با یکدیگر برنامه‌ریزی کنند و با هم این برنامه را پیش ببرند. طبق یک نظر سنجی، عادت‌های بد در استفاده از توالت می‌تواند منجر به ایجاد مشکل بین زوجین شود. پس بحث در مورد توالت، این که چه کسی در صبح اولویت استفاده از آن را دارد؟ یا چه کسی باید آن را بشوید؟ از بحث‌های معمول بین زوجین است.

۲. آن‌ها کارها را بین خودشان تقسیم می‌کنند

در یک تحقیق مشخص شد که ۵۶ درصد از زوجین اذعان داشتند که با هم انجام دادن کارها ازدواج را به یک ازدواج موفق تبدیل می‌کند. این کار باعث می‌شود تا زوجین به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کنند. زوجین می‌توانند سیستم خود را برای محول کردن کارها بر اساس توانایی‌ها و موارد دیگر به یکدیگر داشته باشند.
 

۳. آن‌ها در مورد دخل و خرج خود صحبت می‌کنند

همانند انجام دادن کارها با یکدیگر، هزینه‌های خانواده نیز باید مسئولیت مشترک در نظر گرفته شود. زوجین نیاز دارند تا در مورد تقسیم صورتحساب‌ها بر اساس حقوقشان صحبت‌هایی را انجام دهند. صحبت در مورد پول می‌تواند در مورد اقساط و اهداف مالی خانواده در نظر گرفته شود. زن و شوهر باید همیشه در مورد پول‌هایشان با یکدیگر صادق باشند تا مشکلات اعتماد بین این دو به وجود نیاید.

۴. آن‌ها یاد می‌گیرند چگونه با عادات بد یکدیگر کنار بیایند

وقتی زوجین تصمیم می‌گیرند با یکدیگر زندگی کنند، آن وقت است که آن‌ها متوجه عادت‌های بدشان می‌شوند. گذاشتن جوراب روی مبل، جویدن غذا با صدای بلند، زمان طولانی حاضر شدن از جمله این عادات بد شایع هستند. یکی از راه‌هایی که زوجین انتخاب می‌کنند تا این مشکل را حل کنند، کنار آمدن با این مسئله است.
 

۵. آن‌ها برخی از کارهای خاص خود را انجام می‌دهند

یک مقاله نشان می‌داد که زن و شوهرهایی که کارهای خاصی را با هم انجام می‌دهند احساسات مثبت‌تری نسبت به هم داشته و رابطه بهتری را در کنار هم حس می‌کنند. این کار می‌تواند کار کردن در بیرون از خانه با یکدیگر باشد، یا حتی می‌تواند لم دادن بر روی یک کاناپه و تماشا کردن یک فیلم باشد.

۶. آن‌ها وقت‌هایی را به تنهایی می‌گذرانند

زندگی مشترک به این معنی نیست که زن و شوهر هر لحظه در کنار یکدیگر باشند. گفته می‌شود تنهایی در بعضی از مواقع در طول زندگی مشترک می‌تواند بر روی کیفیت آن اثر مثبتی را بگذارد. تنهایی این امکان را می‌دهد تا بر روی بسیاری از موارد مانند خودمان تامل کنیم و سعی کنیم به آدم بهتری تبدیل شویم.

۷. آن‌ها قوانینی را برای مهمانان‌شان در نظر می‌گیرند

وقتی صحبت از خانواده و دوستان همسران می‌شود، زوجین سطح و احساس راحتی متفاوتی با یکدیگر دارند. پس این بسیار مهم است که قوانینی را برای مهمانان بتوان در نظر گرفت. آن‌ها باید در مورد این که چه کسی و چه زمانی می‌تواند به خانه آن‌ها بیاید اتفاق نظر داشته باشند.

۸. آن‌ها سعی می‌کنند درگیری‌های بین‌شان را با یکدیگر حل کنند

زوجین می‌توانند خانه خود را به مکانی امن تبدیل کنند، اگر یک فضای مثبتی را برای خانه درست کرده و مشکلات و درگیری‌های یکدیگر را با هم پشت سر بگذارند. یکی از روان‌شناسان مجرب در این‌باره می‌گوید زن و شوهر نباید عصبانیت خود را به تخت خواب ببرند و باید قبل از این که در حالت عصبانی کنار هم بخوابند مشکلات‌شان را حل کنند.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما