رعایت پروتکل ها به زیر 50 درصد رسید؛

سایه وضعیت قرمز کرونایی همچنان بر سر آمل

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۵۰۸۳۹
پیک چهارم هنوز سایه اش را از مازندران بر نداشته است، اما مردم بی توجه تر از گذشته شده اند، در حالی که زمانی رعایت پرتکل ها و زدن ماسک در مازندران بالای 90 درصد رسیده بود، امروز زیر 50 درصد هم عبور کرده است.
۰
plusresetminus
سایه وضعیت قرمز کرونایی همچنان بر سر آمل
به گزارش بلاغ؛ بازار کرونا داغ است و شهرها هنوز با رنگ قرمز جا خوش کرده اند، بیمارستان ها شلوغ و بازار ها و کاسبی ها خلوت است، مازندران از پایان مسافرت‌ها تعریفی ندارد، اوضاع هر روز روی دیگرش را نشان می دهد، با وجود اینکه 14 شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند، اما همچنان امل، ساری، بهشهر، رامسر در وضعیت قرمز به سر می برند.

پیک چهارم هنوز سایه اش را از مازندران بر نداشته است، اما مردم بی توجه تر از گذشته شده اند، در حالی که زمانی رعایت پرتکل ها و زدن ماسک در مازندران بالای 90 درصد رسیده بود، امروز زیر 50 درصد هم عبور کرده است.

تصمیمات اشفته ستاد کرونا از یکسو و بی توجهی مردم از سوی دیگر وضعیت قرمز را همچنان پایدار نگهداشته است، وضعیتی که عزیزان زیادی را سیاه پوش کرده و بنرهای بیشماری را بر دیوار این شهر نصب کرده است.

علیرضا شریعت فرماندار آمل با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در امل گفت: تعداد بستری ها که به از مرز ۳۶۰ نفر عبور کرده بود به ۲۶۳ نفر رسید و برخی روزها فوتی کرونا نداشتیم.

 وی با بیان اینکه مردم باید روش زندگی خود را بر اساس بیماری کرونا تغییر دهند، عنوان کرد: بیشتر آمار بیماران بستری کرونا بخاطر برگزاری دورهمی ها و مراسمات خانوادگی بیمار شدند، باید بر اساس شرایط موجود زندگی خود را با آن وفق دهیم.

 فرماندار آمل از کاهش ۵۲ درصدی مردم در رعایت پرتکل های بهداشتی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۹۶ درصد هم رسیده بود، اما متاسفانه در حال حاضر رعایت اصول بهداشتی بسیار کم شده است.

وی قالب بیماران را ویروس انگلیسی دانست و اظهار کرد: شدت سرایت این ویروس به انگلیسی بسیار بیشتر از ویروس چینی است مثلاً در یک اتاق چند نفره اگر یک نفر دچار بیماری کرونا باشند، بقیه را نیز بیمار خواهد کرد.

شریعت ویروس هندی را خطرناک تر از ویروس انگلیسی خواند و افزود: امیدواریم این ویروس شیوع پیدا نکند در هر حال باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، دو ماسک بزنیم تا  ۹۸درصد شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد.

 کرونا اگر یک چیز مثبت هم داشته باشد، این است که ما باید مسئولیت پذیری را در جامعه پر رنگ تر کنیم، مسئولیت های اجتماعی که تا به امروز کمتر به ان توجه شده است، اما در اینجا در زمان کرونا ما را یاداور کرده است که چقدر به این مسئله مهم بی توجه بودیم.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴