فوتبال مازندران در انتظار یک تصمیم بزرگ؛

روز سرنوشت‌ساز فوتبال مازندران/ بازنشسته‌ها حذف شدند!

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۸۳۰
سرانجام بعد از تاخیر چندماهه تاریخ برگزاری انتخابات هیأت فوتبال مازندران مشخص شد و روز ۲۶ اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران برگزار خواهد شد.
۰
plusresetminus
روز سرنوشت‌ساز فوتبال مازندران/ بازنشسته‌ها حذف شدند!
به گزارش بلاغ؛ بعد از گذشت چند ماه از پایان دوره ریاست هیأت فوتبال مازندران، سرانجام زمان دقیق انتخابات این هیأت بزرگ ورزشی مشخص شد. انتخاباتی که قرار بود بهمن‌ماه برگزار شود اما حواشی اطراف این هیأت بزرگ ورزشی و از طرفی شائبه‌های مهندسی انتخابات سبب شد تا تأخیر حدودا چهار ماهه گریبان‌گیر هیأت فوتبال مازندران شود.

هم‌زمانی انتخابات هیأت فوتبال مازندران و فدراسیون فوتبال هم در تاخیر اتفاق افتاده کم بی‌تاثیر نبوده اما از طرفی عدم پیروزی کاندید مورد حمایت هیأت فوتبال مازندران در انتخابات فدراسیون، تمام معادلات را به هم ریخت.

اما بعد از تاخیر چندماهه سرانجام تاریخ برگزاری انتخابات هیأت فوتبال مازندران مشخص شد و روز ۲۶ اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران برگزار خواهد شد تا تکلیف این هیأت بزرگ ورزشی مشخص شود. هیأتی که بیش از سه دهه است که توسط یک تیم و یک تفکر هدایت میشد حالا به دلیل قانون سن مدیران، مجبور به تغییر است.

فوتبالی‌ها چند ماهی است که بی‌صبرانه منتظر اعمال تغییر در فوتبال مازندران هستند اما این تاخیرها و تعلل‌ها در برگزاری انتخابات شور و شوق انتخاباتی این هیأت بزرگ ورزشی را کور کرده است. اما حالا با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری مجمع انتخاباتی، مجدد فوتبالی‌ها امیدوار هستند تا سبکی جدید و تفکری نو هدایت فوتبال مازندران را بر عهده بگیرد.

طبق تحقیقات صورت گرفته از مربیان، بازیکنان، مدیران عامل و باشگاه‌داران و فعالان فوتبال مازندران، همگی خواستار ایجاد تغییر در بدنه و ساختار هیأت فوتبال مازندران هستند. فوتبالی‌ها بر این عقیده هستند که هیأت فوتبال مازندران بعد از دو سه دهه فعالیت، تمام ایده‌ها و برنامه‌هایش را اجرا کرده و حالا نیاز است تا ساختار جدید و تفکری تازه بر این هیأت بزرگ ورزشی حاکم شود تا فوتبال مازندران به جایگاه واقعی خودش برسد.

از ۱۸ نفری که برای کرسی ریاست هیأت فوتبال مازندران نام‌نویسی کرده بودند هشت نفر موفق به کسب تاییده شدند تا در روز مجمع در انتخابات هیأت فوتبال مازندران از اعضای مجمع رأی اعتماد بگیرند. عادل عالیشان، هادی خلردی، صالح کاردگر، سید احمد صالحی، حسن کیومرثی، اسماعیل احمدی، رحیم درزی خلردی و مختار مهدوی هشت نفری هستند که صلاحیت‌شان برای حضور در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران تایید شده و می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند.
اما درست در روزی که زمان دقیق انتخابات هیأت فوتبال مازندران مشخص شد، شوک بزرگی به کاندیدای بازنشسته وارد شد.

نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال ارسال شد و رونوشت آن نیز به اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران رسید، ابلاغ کرد که بازنشسته‌ها نمی توانند ریاست هیأت‌های ورزشی و مخصوصا رشته فوتبال را بر عهده بگیرند. در این نامه ذکر شده که کاندیدای بازنشسته حق حضور در مجمع انتخاباتی هیأت‌های فوتبالی را ندارند. با این اوصاف، هادی خلردی، حسن کیومرثی و صالح کاردگر به‌عنوان سه کاندید بازنشسته نمی‌توانند در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران حضور داشته باشند و از لیست کاندیدا حذف شدند.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری ما با تایید این خبر گفت: طی نامه‌ای رسمی از وزارت ورزش به ما ابلاغ شده تا از حضور بازنشسته‌ها در مجمع انتخابات هیأت فوتبال مازندران جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال هنوز هیچ پاسخی در این خصوص به ما نداده اما ما طبق دستور وزارت ورزش عمل خواهیم کرد.

با این وضعیت و حذف کاندیدای بازنشسته و کم شدن تعداد کاندیدا، شاید حق انتخاب برای اعضای مجمع راحت‌تر باشد. اعضای مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران کمتر از سه هفته فرصت دارند تا نسبت به کاندیدای حاضر شناخت کافی پیدا کنند تا بتوانند انتخابی خوب برای آینده فوتبال مازندران داشته باشند.

اگر بخواهیم به معرفی کاندیدای باقی مانده بپردازیم باید بگوییم که در لیست اسامی باقی مانده، رحیم درزی خلردی و مختار مهدوی که از پرسنل هیأت فوتبال مازندران هستند جزو نیروهای مورد حمایت رئیس سابق هیأت هستند.

عادل عالیشان معاون اسبق اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز به‌عنوان نیروی دستگاه ورزش، یکی از کاندیدای باتجربه انتخابات هیأت فوتبال مازندران است که احتمال می‌رود مورد حمایت دستگاه ورزش هم قرار بگیرد.

اسماعیل احمدی معاون اسبق صداسیما و فعلی اداره‌کل ارشاد مازندران که از یک خانواده کاملا فوتبالی است، به‌عنوان کاندید مستقل در مجمع حضور خواهد داشت.

سید احمد ( مرتضی ) صالحی هم دیگر کاندیدی است که به واسطه درخشش در فوتبال ساحلی و کسب عنوان نایب قهرمانی با تیم شهریار ساری خودش را در بین فوتبالی‌ها مطرح کرد تا برای انتخابات مجمع هیأت فوتبال اعلام حضور کند.

سوالات زیادی این روزها در محافل ورزشی شنیده می‌شود و دل نگرانی‌های فوتبالی‌ها از آینده فوتبال مازندران کم نیست. حال با تمام این مواردی که گفته شد باید صبر کرد و دید چه اتفاقی برای فوتبال مازندران رقم خواهد خورد.

آیا فوتبال مازندران بعد از سه دهه، تغییر به خود خواهد دید یا خیر !؟ آیا جلوی مهندسی انتخابات در هیأت فوتبال مازندران گرفته خواهد شد !؟ آیا جلوی دخالت مسئولین سیاسی در انتخابات این هیأت بزرگ ورزشی گرفته خواهد شد!؟ فوتبالی‌ها تقاضا دارند تا این انتخابات بدون دخالت شخص خارجی برگزار شود تا فوتبالی‌ها خودشان برای آینده فوتبال مازندران تصمیم بگیرند.

به گزارش بلاغ؛ انتخابات هیأت فوتبال مازندران روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد تا تکلیف رئیس جدید این هیأت بزرگ ورزشی مشخص شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷