کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلفات کرونا در برزیل هم از ۴۰۰۰۰۰ نفر گذشت

10 ارديبهشت 1400 ساعت 11:39

بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از گاردین کارشنان هشدار می‌دهند که به علت روند کند واکسیناسیون و برداشتن محددیت‌های اجتماعی شمار مرگ‌های روزانه ناشی از کووید-۱۹ در برزیل ممکن است در چند ماه آینده همچنان بالا باقی بماند.

افزایش شدید عفونت‌های کرونا در سال جاری در برزیل باعث پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های در سراسر این کشور شد و در اندکی بیش از یک ماه ۱۰۰۰۰۰ مرگ به جای گذاشت.
مرگ‌های ناشی از کرونا در برزیل در اوایل ماه آوریل (فروردین) از اوج بیش از ۴۰۰۰ مرگ در روز اندکی کاهش یافت و بسیاری از مقامات محلی محدودیت‌ها را کاهش دادند.

 
اما متخصصان بیماری‌های عفونی هشدار دادند که کاستن از محدودیت‌ها باعث بالا ماندن مرگ‌ها برای ماه‌ها خواهد شد، چرا که نمی‌توان بر واکسیناسیون برای مهار ویروس تکیه کرد و در وضعیت فعلی ممکن است برای چند ماه میزان مرگ‌ها در حد ۲۰۰۰ مورد در روز باقی بماند.
هند اخیرا از لحاظ میانگین مرگ‌های روزانه از برزیل پیشی گرفته است، اما برزیل با وجود اینکه شمار جمعیت آن یک ششم جمعیت هند است، شمار تلفات بیشتری داشته است. اوج‌گیری شمار عفونت‌ها در برزیل به گسترش گونه P.1 کروناویروس مربوط شده است که ابتدا در برزیل کشف شد که تصور می‌رود ۲.۵ برابر واگیرتر از گونه اصلی است.
 
فقط ۱۳ درصد جمعیت برزیل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که برای مهار گسترش ویروس بدون برقراری محدودیت‌های اجتماعی کافی نیست.
کارشناسان این میزان بالای تلفات را به ناکارآمدی دولت- چه رئیس‌جمهور جائیر بولسونارو تا بسیاری از فرمانداران و شهرداران- که واکنشی قوی به پاندمی نشان ندادند.
بولسونارو از شروع پاندمی کرونا شدت را کمتر از حد واقعی جلوه داد، با اقدامات سختگیرانه و تعطیلی برای مهار شیوع مخالفت کرد، مردم را به ماسک زدن تشویق نکرد و تازه اخیرا از واکسن زدن حمایت کرد.





*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 450805

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450805/تلفات-کرونا-برزیل-هم-۴۰۰۰۰۰-نفر-گذشت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com