تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۵۰۷۸۲
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: یک نظام همان‌طور که نیاز به برنامه‌های دیپلماتیک دارد نیاز به برنامه‌های دفاعی دارد، باید مواظب باشیم دشمن دنبال این است که در میان جامعه دو قطبی ایجاد کند.
۰
plusresetminus
دوقطبی «دیپلماسی» و «میدان» توطئه دشمنان است/دولت جوان مومن انقلابی علاج امروز کشور
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری در مراسم چهاردهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در سپاه میاندورود با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را ماه ریزش گناهان قرار داد تا انسان توبه کند و باید بعد از آن را مراقبت و مواظبت کنیم، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) به‌دلیل توجه ویژه به فقرا و نیازمندان به کریم اهل بیت معروف شد.

وی با اشاره به زندگی سیاسی امام حسن(ع)، بیان کرد: حضور آن امام در صحنه‌های مختلف از جمله در دوران خانه نشینی حضرت علی(ع) یا امامت آن امام و یا در جنگ‌های امام علی(ع) قابل توجه است، آن کسی که توانست در جنگ جمل شتر سرخ مو را به زانو بنشاند و آن فتنه عظیم را خنثی کند امام حسن (ع) بود و نیاز است از زندگی امام حسن(ع) که کم گفته شده است بیشتر گفته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به سختی‌های دوران خلافت امام حسن(ع) و با بیان اینکه شرایط و سختی که برای آن امام وجود داشت برای امام حسین(ع) وجود نداشت، خاطرنشان کرد: جریان نفوذ، خیانت و جاسوسی در حکومت امام حسن(ع) باعث شد که آن امام مجبور به پذیرش صلح شد، حتی کار به جایی کشیده شد که امام مجبور شد تعدادی از جاسوسان را در میدان اعدام کند.

تسخیری با مقایسه شرایط امروز کشور با زمان امام حسن(ع)، گفت: نفوذ همیشه وجود داشته اما در چند سال اخیر آنقدر نفوذ شدت یافته است که جیسون رضاییان می‌گوید آنقدر به رئیس جمهور نزدیک شده بودم که طعم آدامس رئیس جمهور را می‌دانستم.

وی با اشاره به اتفاق چند وقت اخیر در کشور، افزود: صحنه‌هایی جدیدی می‌خواهند برای مردم در این شرایط حساس به‌وجود بیاورند و انحراف فکری ایجاد کنند.

جریان نفوذ به‌دنبال انحراف فکری است
تسخیری با تاکید بر اینکه جاسوس معنایش این نیست که یک عده را از بیرون وارد کشور کنند و اینها بیایند اطلاعات جمع آوری کنند و بفرستند، بلکه امروز از بدنه یک حاکمیت برای جاسوسی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: افرادی که ممکن است سال‌ها دست پرورده یک عده‌ایی باشند و یک نفر وابسته‌ایی شکل بگیرد به مرور زمان جای پا برای آنها در حکومت‌ها ایجاد کنند و ماموریت خود را انجام می‌دهند که باید هوشمند و هوشیار بود.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که حکومت امام حسن(ع) را به این شرایط رساند که امام تن به صلح دهد وجود نفوذی‌ها بود، اضافه کرد: نفوذ یک عده افراد دارای پشتوانه مردمی در بدنه حاکمیت دینی آن روز که بر سر بزنگاه این جریان نفوذ تبدیل به جریان خیانت شد، افرادی که فرماندهان سپاه حضرت بودند که با امام عهد بسته و بیعت کرده بودند و خود را تابع ولایت می‌دانستند و پشتوانه مردمی داشتند اما در زمان حساس به امام خیانت کردند.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه بسیار درد آورد است میدانی که پشتیبان دیپلمات باشد تا دیپلماتیک کار کند اما میدان را بزند، اظهار کرد: تاریخ اسلام به ما درس می‌دهد که اگر برای اسلام جانفشانی کردی اسلام می‌ماند، امام حسین(ع) و یارانش جانفشانی کردند، عاشورا ماند اما آنجا که صحنه خیانت شد و مردم میدان را خالی کردن صحنه تبدیل شد به تسلیم، آنجا که میدان مرد داشت پیروزی داشت ولو خون بود، ولی پیروزی خون بر شمشیر بود، ولی جایی که مردم میدان را خالی کردن و روی آوردن به مذاکره و آدم‌های ضعیف برای مذاکره رفتند علی را از مسند خلافت پایین کشیدند، بالای سر ولی ایستادن گفتند مالک برگردد وگرنه تو را به قتل می‌رسانیم همان‌طور که عثمان را به قتل رساندیم.

دوقطبی دیپلماسی و میدان توطئه دشمنان است
تسخیری با تاکید بر اینکه اگر دیدید جایی در حوزه دیپلماسی به جایی رسیدیم به‌خاطر میدان بود و نباید دوقطبی میدان و دیپلماسی ایجاد شود بلکه این دو با هم قدرت آفرین هستند، بیان کرد: یک نظام همان‌طور که نیاز به برنامه‌های دیپلماتیک دارد نیاز به برنامه‌های دفاعی دارد، باید مواظب باشیم دشمن دنبال این است که در میان جامعه دو قطبی ایجاد کند.

وی افزود: امروز ملت ما نیاز به وحدت بیشتر از هر زمان دیگری دارد باید این بازی‌های دو قطبی در کشور که به‌دلیل اغراض سیاسی ایجاد می‌شود کنار گذاشته شود، ملت ما زیر یک چتر قرار دارند و آن هم چتر ولایت است، هر جناح، تفکر و اندیشه‌ایی در این کشور است اگر از چتر ولایت خود را بیرون کند با این ملت نیست، این ملت، ملت انقلابی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا خاطرنشان کرد: نگذاریم نفوذ به انهار مختلف ورود کند و لطمه بزند و آنقدر ناامیدی ایجاد کند و این نفوذ باعث شود که ما را وادار کند که تن بدهیم به بعضی از خواسته‌های دشمن، باید میدان انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، امروز میدان انقلاب اسلامی فقط جمهوری اسلامی نیست، امروز میدان انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده است.

دولت جوان مومن انقلابی علاج امروز کشور
وی با اشاره به بعضی گمانه زنی‌ها از شلیک موشک از ایران به اسرائیل، تصریح کرد: امروز نیاز نیست ما از ایران به اسرائیل موشک بزنیم امروز اینگونه ادعا داریم که اسرائیل قد و قواره‌اش نیست که بخواهد مقابل انقلاب اسلامی بایستد، امروز این پایگاه ایران اسلامی نیست که اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد بلکه این انقلاب اسلامی است و این میدان گسترده و برقرار است و امروز لبنان، فلسطین، یمن، سوریه در میدان انقلاب اسلامی هستند که از هر جایی اراده کرد می‌تواند اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، این میدان باید حفظ و تقویت شود و این میدان است که می‌تواند چانه زنی‌های دیپلماسی را قدرت ببخشد و این میدان است که می‌تواند یک ایران قوی بسازد.

تسخیری گفت: راه برون رفت از شرایط امروز به گفته رهبر انقلاب، دولت جوان مومن انقلابی حزب اللهی است که می‌تواند این میدان را قدرتمند کند نه جریانی که وابسته و غربگرا باشد و تن به ذلت دهد و درون را تضعیف کند این جریان قدرتمندساز و اقتدارساز نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ما در این انتخابات پیش رو تکلیف داریم، خاطرنشان کرد: با تبعیین روشنگری و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای برای یک انتخاب اصلح مردم را کمک دهیم و هدایت کنیم تا مردم پای صندوق رای حضور پیدا کنند و با بصیرت انتخاب کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲