کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021

استقلال صدر جدول را از نماینده قطر گرفت شانس بالای پرسپولیس برای صعود به عنوان تیم نخست

9 ارديبهشت 1400 ساعت 12:25


به گزارش بلاغ، بامداد چهارشنبه و با پایان دیدارهای دور پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران توانست به صدر جدول رده بندی گروه سوم قرار گیرد.

از هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، دیدار تیم‌های استقلال و الاهلی عربستان از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه در جده آغاز شد که این دیدار حساس در پایان با نتیجه بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه ۳ تیم استقلال، الدحیل و الاهلی ۸ امتیازی شدند. با توجه به فشردگی امتیازات در این گروه که از ابتدا به گروه مرگ نام‌گذاری شده بود، سرنوشت تیم یا تیم‌های صعود کننده به بازی آخر کشیده شد تا از بین استقلال، الدحیل و الاهلی یک یا دو و تیم راهی مرحله بعدی مسابقات شوند. در روز پایانی استقلال به مصاف الشرطه عراق می‌رود و دو تیم الدحیل و الاهلی با هم دیدار می‌کنند.

نیمه اول بازی در حالی با نتیجه بدون گل به پایان رسید که هر دو مربی ترجیح دادند جانب احتیاط را رعایت کرده و از دست زدن به بازی پر ریسک تهاجمی اجتناب بورزند. در نیمه اول بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت و کمتر دیده شد که تعداد پاس‌های سالم دو تیم پر شمار شود.حساس‌ترین صحنه در نیمه اول در دقیقه ۳۸ بازی خلق شد که ضربه بازیکنان الاهلی با برخورد به دیرک دروازه آبی پوشان به زمین مسابقه بازگشت.

اولین صحنه جدی روی دروازه دو تیم در دقیقه ۶۴ به وقوع پیوست که ضربه سر خطرناک عمر سوما را رشید مظاهری با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد. در دقیقه ۶۸ مظاهری یک بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و ضربه سرکش فتوحی، هافبک تکنیکی الاهلی که از پشت محوطه جریمه زده شد با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد. ضربه کرنر را هم مهاجمان الاهلی به شکل خطرناکی از کنار دروازه آبی پوشان به بیرون زدند.

در دقیقه ۸۰ عمر سوما ضربه سنگینی را روانه دروازه آبی‌پوشان کرد که با فاصله کمی از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.در دقیقه ۸۸ یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه الاهلی نصیب آبی پوشان شد که وریا غفوری پشت این ضربه قرار گرفت و ضربه مستقیم او از بالای دروازه به بیرون رفت. هیچیک از حملات پراکنده دو تیم در دقایق پایانی ثمری نداشت تا در نهایت استقلال ایران و الاهلی عربستان به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داده و امتیازات را مساوی بین خود تقسیم کنند.

استقلال چگونه صدرنشین شد؟
با پایان بازی های چهارشنبه شب هر سه تیم استقلال، الدحیل و الاهلی 8 امتیازی شدند و به دلیل اینکه الدحیل در تقابل های رو در رو وضعیت بهتری داشت، انتظار می رفت که این تیم در صدر جدول رده بندی گروه سوم بماند اما با اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، این استقلال بود که به صدر جدول صعود کرد و این مسئله باعث ابهاماتی برای علاقه مندان به فوتبال شد.
در قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا به صراحت ذکر شده است که چنانچه تیم هایی دارای امتیاز یکسان باشند، ملاک برتری ابتدا در بازی های رو در رو است و سپس در صورت مساوی بودن این وضعیت، AFC به سراغ تفاضل گل در بازی‌های رو در رو می رود اما الدحیل که موفق شد از استقلال 4 امتیاز بگیرد چرا در صدر جدول قرار ندارد؟ این سوالی بود که برای هواداران فوتبال پیش آمده بود.

نکته مهم اینجاست که شرط ذکر شده برای زمانی است که 2 تیم در یک گروه امتیاز مساوی داشته باشند اما اکنون در گروه C سه تیم با امتیاز 8 حضور دارند. پس AFC برای زمانی که بیش از دو تیم دارای امتیاز یکسان و واحد باشند، شرایط دیگری را مد نظر قرار داده است. در قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است اگر زمانی در یک گروه بیش از 2 تیم دارای امتیاز یکسان باشند (مانند وضعیت فعلی گروه سوم که هر سه تیم استقلال، الدحیل و الشرطه 8 امتیازی هستند)، آنگاه تعداد امتیازهایی که این تیم ها در بازی های رو در رو کسب کرده‌اند ملاک قرار می گیرد و در صورتی که در این حالت نیز تیم‌ها برابر باشند، تفاضل گل در بازی های رو در رو مدنظر قرار می گیرد.

به زبان ساده تر، AFC با حذف نتایج تیم ها در برابر الشرطه، ابتدا امتیاز و سپس تفاضل گل تیم های استقلال، الدحیل و الاهلی در بازی هایی که با همدیگر داشته اند را ملاک قرار می دهد. پس بدین ترتیب تا پایان دور پنجم، استقلال در 4 دیداری که با این دو تیم داشته، 4 امتیاز از الاهلی و یک امتیاز از الدحیل کسب کرده و 5 امتیازی است. الدحیل نیز 5 امتیاز از جدال با استقلال و الاهلی کسب کرده و الاهلی هم در این شرایط 2 امتیاز کسب کرده است.

کار راحت پرسپولیس برای صعود
امشب و در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران در گروه پنجم از ساعت 19 برابر الریان قطر به میدان می رود. پرسپولیس با کسب 12 امتیاز صعودش به مرحله بعدی مسابقات قطعی شده اما اینکه به عنوان تیم اول صعود می کند یا تیم دوم، امشب مشخص می شود. پرسپولیس در صورت برتری برابر الریان (که کارسختی نیست) قطعا به عنوان تیم اول صعود می کند ولی در صورت شکست با پیروزی الوحده برابر گوا در رده دوم جدول قرار می‌گیرد.

در گروه چهارم فولاد ایران نیز امشب از ساعت 22:30 برابر الوحدات اردن به میدان می رود. فولاد با 5 امتیاز با ۵ امتیاز در رده سوم گروه D قرار دارد، در صورت پیروزی در بازی آخر ۸ امتیازی می‌شود و اگر النصر به السد ببازد با تیم دوم این گروه هم امتیاز می‌شود اما بدلیل قانون بازی رو در رو در رده سوم قرار می‌گیرد.

در گروه دوم تراکتور ایران امشب از ساعت 22:30 به مصاف شارجه امارات می رود. تراکتور در صورت پیروزی شانس صعود به مرحله بعدی رقابت ها را داراست. استقلال به عنوان دیگر نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا آخرین بازی خود را جمعه شب ساعت 22:15 برابر الشرطه عراق برگزار می‌کند.


کد مطلب: 450774

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450774/استقلال-صدر-جدول-نماینده-قطر-گرفت-شانس-بالای-پرسپولیس-صعود-عنوان-تیم-نخست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com