تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۵۰۷۶۰
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در این باره گفت: در روزهای گذشته برای برخی از شهروندان تبلیغاتی در فضای مجازی یا پیامک با مضمون «ثبت‌نام برای دریافت واکسن کرونا» ارسال شده است.
وی با بیان اینکه افراد سودجو در پوشش سامانه سیب یا دیگر موارد قصد کلاهبرداری یا سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را دارند، توضیح داد: در این تبلیغات از شهروندان خواسته می‌شود به یک لینک مراجعه کرده و اطلاعات خود را برای ثبت‌نام و استفاده از واکسن کرونا ثبت کنند. این در حالی است که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای ثبت‌نام و تقاضای واکسن در کشورمان راه‌اندازی نشده و اگر در آینده هم راه‌اندازی شود حتما آدرس دقیق آن از سوی مسئولان ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رجبی رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای درباره پیامد باز کردن این لینک‌ها گفت: اول اینکه ممکن است این لینک‌ها حاوی بدافزاری باشد که به محض بازکردن آن اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کند. علاوه بر آن ممکن است برخی از افراد سودجو مبالغی را برای ثبت‌نام اعلام کرده و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده یا حتی با دسترسی به حساب بانکی آنان اقدام به برداشت و خالی کردن حساب کنند.
 
رجبی افزود: در همین راستا پلیس فتا به شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی و محیط سایبری هشدار می‌دهد از اعتماد به هرگونه پیام و تبلیغ پیرامون واکسن کرونا در فضای مجازی پرهیز کرده و هرگونه خبر در این مورد را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما