رئیس هواشناسی آمل اعلام کرد

کاهش دما هوای مازندران تا هفته آینده

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۷۴۷
رئیس هواشناسی آمل گفت: شاهد کاهش دما تا 5 تا 10 درجه سانتیگراد خواهیم بود، وزش باد نسبتا شدید، رگبار، باران و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا را مواجه می شویم.
۰
plusresetminus
کاهش دما هوای مازندران تا هفته آینده
هوشنگ بهزادی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شرایط  سطح زرد و هشدار هواشناسی اظهار کرد: با ایجاد شکل‏ گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج که از دیروز شروع شده بود تا امروز ادامه دارد.

وی با بیان نوع مخاطره در چند روز آینده، خاطرنشان کرد: شاهد کاهش دما تا 5 تا 10 درجه سانتیگراد خواهیم بود، وزش باد نسبتا شدید، رگبار، باران و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا را مواجه می شویم.

رئیس هواشناسی آمل تصریح کرد: آسیب به سازه های کم مقاوم و پوشش خزانه های برنج از رخدادهایی است که پیش بینی می شود، به همین خاطر به مقاوم‏سازی پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج ، ...بپردازند.

بهزادی ادامه داد: کوهنوردان در حال حاضر به ارتفاعات صعود نکنند، از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل وقوع صاعقه پرهیز کنند.

وی با اشاره به پیش بینی وضع هوای مازندران، گفت: تا دوشنبه هفته آینده تداوم ناپایدارخواهیم داشت، و از بعدازظهر امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای گاها بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات رگبارورعدوبرق و وزش باد را شاهد هستیم.

رئیس هواشناسی آمل  از هوای دو روز آینده بیان کرد: از پنجشنبه هوایی ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و از اواخر وقت با کاهش ناپایداری و از جمعه هوایی نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار پراکنده در مازندران مواجه خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از شنبه هوایی نیمه ابری بتدریج ابری با رگبار پراکنده و از شب با بارندگی و وزش باد و از یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده بارندگی ، وزش باد و کاهش دما شاهد خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به  تغییرات الگوها و نقشه های هواشناسی در فصل بهار، تغییرات پیش بینی نیز معمولا در این فصل بیشتر بوده و لذا در صورت مشاهده چنین تغییراتی ، سعی می شود پیش بینی جدید تهیه و در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰