تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۵۰۷۲۷
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کشت سالجاری در این شهرستان مکانیزه می‌شود، گفت: حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کل اراضی کشاورزی محمودآباد است که در سالجاری حدود ۶ هزار هکتار کشت مکانیزه و ۱۰۰ هکتار کشت صنعتی خواهیم داشت.
۰
plusresetminus
۳۰ درصد کشت برنج در محمودآباد مکانیزه می‌شود
محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ در خصوص مصرف کود و آب در اراضی سطح کشت محمودآباد اظهار کرد: برای هر هکتار اراضی حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار متر مکعب آب بسته به شرایط آب و هوایی و نوع کشت مصرف می‌شود و حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تن کود نیاز است که خوشبختانه تامین شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است که کشاورز با توجه به شیوع ویروس کرونا کمتر وارد زمین کشاورزی خود شود، افزود: در سطح شهرستان حدود ۶۵۰ دستگاه نشاءکار، ۴ دستگاه پهباد سم پاشی،۱۰ دستگاه وجین‌کن آماده و مورد استفاده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی محمودآباد در خصوص کشت صنعتی۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان تصریح کرد: کشت صنعتی یعنی صفر تا صد کشاوزی با دستگاه انجام می‌شود به‌صورتی که شخم زدن توسط تراکتور،نشاء توسط دستگاه نشاءکار، وجین توسط دستگاه وجین‌کن، سم پاشی توسط پهبادها و برداشت هم با کمبا خواهد بود.

هادی‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر مشکل کمبود کود و آب نداریم اما پیش‌بینی می‌شود امسال خشکسالی پیش‌رو داشته باشیم و در این راستا جلسه ستاد بحران تشکیل شده و بحث تامین سوخت از چاه‌ها مطرح است.

وی در پایان گفت: با وجود هزینه‌های سنگین تولید برنج، احتمالا در سالجاری افزایش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴