تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۰۴۵۸
افراد وابسته به باندهای مافیایی پنهان و آشکار قدرت و یا کسانی که در گذشته سابقه سوءاستفاده از موقعیت اجتماعی یا کاری و شغلی خود را داشته و مرتکب اقداماتی مانند؛ رانتخواری، پارتی‌بازی یا اختلاس شده‌اند.
۰
plusresetminus
چه کسانی لایق رأی مردم نیستند
به گزارش بلاغ، چندمعیار برای شناسایی کسانی که نباید به آنها رأی بدهیم :
تاکنون با استناد به آیات و روایات اسلامی و کلام بزرگان، معیارهاو شاخصه‌های متعددی برای شناسایی کاندیداهای واجد شرایط و به تعبیر دیگر شناخت افراد اصلح در انتخابات مختلف مطرح شده است، اما بسیاری از مؤلفه‌هایی که برای این موضوع تبیین شده از جمله؛ تدین و تقوا و حتی ولایتمداری و دلسوزی برای مردم و کشور، جنبه درونی دارد و به راحتی قابل بررسی و ارزیابی نیست.
 
👈این مسئله در بسیاری از موارد سبب سردرگمی رأی دهندگان گردیده و امکان تصمیم‌گیری درست را از آنان سلب می‌نماید. اما راه‌کار برون‌رفت از این مشکل چیست؟
 
✅به‌نظر می‌رسد یکی از راه‌های تشخیص و تمیز “افراداصلح” از غیراصلح این است که در کنار توجه به مولفه‌های مثبت هر کاندیدا، “عملکردو رفتارهای نادرستی” که ممکن است در گذشته مرتکب شده و هم‌اکنون و به‌خصوص در جریان “رقابت‌های_انتخاباتی” به انجام آنها مبادرت می‌ورزد را نیز مورد توجه قرار دهیم.
اما این “شاخصه‌ها” کدامند و به چه کسانی نباید رأی بدهیم؟.
⚠️کسانی که در جهت اجرای منویات و “مطالبات_ولایت” و خواسته‌ها و “انتظارات-مردم” تعلل نموده یا مواضع مبهم و نامشخص و بعضاً مغایر و “متضاد” ازخودبروز می‌دهند.
 
⚠️داوطلبینی که مورد “حمایت افراد فاسد، قانون‌گریز، هنجارشکن، متخلف، زالوصفت و سایر افرادی” هستند که معمولاً اصول و ارزش‌های اسلامی و اجتماعی را زیرپا می‌گذارند و یا خدای ناخواسته، همنشینی و همراهی کاندیداها با افرادی که متصف به چنین صفاتی هستند.
 
⚠️کاندیداهایی که به جای تأکید و تمرکز بر انجام وظیفه نمایندگی (مشارکت در قانونگذاری اصولی و نظارت بر حسن اجرای قوانین) یا شوراهای اسلامی، برای جلب نظر مردم و اخذ آرای بیشتر، به دادن وعده و وعیدهای_ناشدنی و خارج از وظیفه و اختیارات نمایندگان و شوراها روی می‌آورند.
 
⚠️نامزدهایی که حاضرند برای اخذ رأی بیشتر به استفاده از هر ابزار و روش قانونی و غیرقانونی یا مشروع و #نامشروعی متوسل شده و به هر قیمتی وارد مجلس شوند.
 
⚠️کسانی که حاضر می‌شوند با صرف میلیون‌ها و بلکه میلیاردها تومان بیش از حدمتعارف و چندین برابر مجموع آنچه در طول ۴ سال حضور در مجلس(به عنوان حقوق) دریافت می‌کنند، صرف هزینه فعالیت‌های تبلیغاتی نمایند، درحالی که منبع تأمین وجوه مورد استفاده آنها نامشخص و عمدتاً شبهه‌ناک است.
 
⚠️افراد وابسته به باندهای مافیایی پنهان و آشکار قدرت و یا کسانی که در گذشته سابقه سوءاستفاده از موقعیت اجتماعی یا کاری و شغلی خود را داشته و مرتکب اقداماتی مانند؛ رانتخواری، پارتی‌بازی یا اختلاس شده‌اند.
 
⚠️کاندیداهایی که تلاش می‌کنند تا با اعطای هدایای مختلف، دادن شام و ناهار و انجام سایر اقدامات مشابه، عزت و منزلت هموطنان خود را خدشه‌دار نموده و آنها را بفریبند.
 
⚠️افرادی که در برخورد با رخدادهای ملی وبین‌المللی مرتبط با ایران و حتی جهان اسلام، موضع نامشخص و یا خنثی اتخاذ نموده و بی‌هیچ دلیل قابل قبولی از اعلام نظر صریح و روشن اجتناب می‌کنند.
 
⚠️کسانی که با طرح‌هایی مانند؛ طرح شفافیت آرای نمایندگان یا طرح بررسی دارایی مسئولین مخالفت نموده و از انجام آنها بیم دارند.
 
⚠️کسانی که مرعوب و مجذوب فرهنگ غرب و شرق هستند و به رغم پیمان‌شکنی‌های مکرر دشمنان این مرز و بوم، همچنان منتظر بروز معجزه از سوی آنها هستند.
 
⚠️آنهایی که به خودباوری نرسیده‌اند و از اراده لازم برای اعتماد به جوانان، اتکاء به نیروهای درون‌زا و استفاده مطلوب از منابع موجود برخوردار نیستند.
 
⚠️افرادی که بدون آگاهی لازم و بدون توجه به عوارض وپیامدهای کار، پذیرای طرح‌ها و معاهدات بین‌المللی می‌شوند و آنها را مورد تأیید قرار می‌دهند.
 
⚠️آنهایی که فاقد روحیه جهادی و عملکرد انقلابی هستند و اثری از فعالیت اجتماعی و مردمی در کارنامه آنها وجود ندارد و در مشاغل خود، عملکرد مطلوبی را بروز نداده‌اند.
 
⚠️کسانی که خود یا فرزندانشان در ردیف ثروتمندان مرفه بی‌درد قرار دارند و نمی‌توانند شرایط عامه مردم را درک نمایند.
 
✅✅قطعاً بدون توجه به این نکات، که می‌تواند موضوعات مشابه دیگری را نیز شامل شود؛ نباید و نمی‌توانیم از دولت و شوراهای آینده نیز، انتظار بیشتر از آنچه دولت و شورای فعلی انجام داده، داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴