تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۵۰۳۶۴
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سال کم آبی را پشت سر گذاشتیم، گفت: امسال نیز سال کم آبی پیش بینی شده و با کمبود آب مواجه هستیم.
۰
plusresetminus
پیش‎بینی کم آبی کشور در سال 1400/بیمه اجباری ساختمان‌ها در مجلس تصویب شد
به گزارش بلاغ، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از پروژه ملی سد هراز در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه سال کم آبی را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: امسال نیز سال کم آبی پیش بینی شده و با کمبود آب مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه برف شدید دو سال گذشته تغییر اقلیم در مازندران را نشان می دهد، در خصوص سد هراز گفت: این سد برای حل مشکل تامین آب است که در کشور آب همیشه مورد توجه بوده به ویژه اب شرب و کشاورزی که برای تامین اب جامعه و اشتغال کاربرد دارد.

نجار با تاکید بر اینکه اقتصاد بودجه مدیریت بحران برای تامین سد هراز سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، اظهار داشت: امسال نیز برای این پروژه ردیف اعتباری در نظر گرفته می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: با توجه به بازدید به عمل آمده از این پروژه ملی، در صورت کمک دولت باید بر اساس ردیف اعتباری مبلغی در نظر می گیرد.

وی تصریح کرد: آب منطقه نیز تلاش می کند از طریق فروش اموال بتواند اقداماتی داشته باشد.

 نجار با اشاره به بیمه ساختمان افزود: بیمه اجباری بعد از سال ها در سال گذشته در مجلس تصویب شد و آیین نامه آن در حال تدوین و انجام است.

نجار تصریح کرد: بیمه اجباری ساختمان ها در حال انجام است، اما موارد مالی با توجه به آنچه که  مد نظر بود به تصویب نرسید؛ هرچند تلاش داریم تا مشکل مالی را به صورت متمم یا قوانین بودجه حل شود و برای اجرای دقیق برسد.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسان اگر مالی برطرف شود، اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند دولت حق بیمه پرداخت می‌کند و برای افراد عادی به صورت پلکانی در نظر گرفته شد که سقف آن ۱۲۰ هزار تومان است.

معاون وزیر از اهداف بیمه اجباری گفت: با اجرای این بیمه اجباری بسیاری از مشکلات مردم حل می شود و کیفیت ساخت و سازها و ایمنی ساخت و ساز افزایش می یابد، هزینه های دولت را کم و رضایتمندی را بیشتر می‌کند، همچنین تسویه پرداخت خسارت نیز تسریع خواهد یافت؛ با اجرای این تحول اساسی در پرداخت خسارت اختصاص می یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲