تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۵۰۳۲۶
ترمیم و تثبیت منطقه رانشی محور گلندرود نیازمند توجه و اعتبارات استانی و ملی است.
۰
plusresetminus
رانش پی در پی محور گلندرود شهرستان نور/ جاده موقت تعبیه شد
به گزارش بلاغ، در روزهای اخیر شاهد رانش زمین در منطقه اسپی او در این محور بودیم اما این رانش‌ها همچنان ادامه دارد و بخش ترمیمی جاده مجددا دچار خسارت شده و کار را برای مسئولان سخت کرده است که نیازمند تدابیر کارشناسانه فنی برای رفع مشکل است.

فرماندار شهرستان نور شرایط این محور را خاص و رانش جاده را عمیق اعلام کرد و گفت: محور گلندرود به دلیل وجود روستا‌های زیاد و گردشگرپذیر بودن منطقه، محوری پرتردد است و برای حل این مشکل باید اقدامات پایه‌ای واساسی انجام داد.

علی شادمان افزود: بر اساس نظر کارشناسان رانش در سطح 180 هکتار و ۲۰ متر عمق حرکت دارد، در جلسه ستاد بحران استان تقاضای اعتبار کردیم تا آب‌های جاری درسطح این ۱۸0 هکتار جمع شود تا حرکت کندتر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جاده‌ای تعبیه شد اما پیشنهاد کردیم شمع زده شود تا از رانش مجدد پیشگیری شود، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ کامیون سنگ تخلیه کردیم اما مجدداً رانش کرد با این حال بازسازی در حال انجام است ولی به دلیل شرایط بحرانی اعتبار زیادی لازم داریم تا مشکل رفع شود، تلاش این است تا اختلال ایجاد نشود.
 
این مسئول افزود: زمین محور گلندرود به دلیل شرایط خاصی که دارد با احتمال رانش‌ها سبب نگرانی مردم شده و تلاش می‌کنیم علاوه بر شمع کوبی، احداث زهکش‌های زیرزمینی و هدایت آب‌های سطحی بالادست، با کار پایه‌ای و اصولی این نگرانی به طور کلی رفع شود.
 
فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه کارشناسان مشغول بررسی‌های فنی هستند، خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی در حال بررسی چگونگی بهسازی و ترمیم این جاده هستند تا محور به طور کامل و دائمی تثبیت شود.
 
این محور راه دسترسی ۱۸ روستای بخش مرکزی، 45 روستای بخش بلده و تعدادی از روستاهای بخش کجور و شهرستان نوشهر است و از طرفی راه فرعی بلده، پل زنگوله به تهران هم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲